• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-03 23:16:51 följande:
    Det de allra flesta ensamkommande flyktingbarn gör är snålar med sitt bidrag för att kunna skicka hem lite pengar varje månad till sin familj. Några jobbar kvällar, helger och lov och andra bara jobbar stenhårt med skolan för att försöka komma upp sig i livet. Sedan finns det slackers också, men de allra flesta vill ha ett bättre liv än det de lämnade och vill göra sina familjer stolta.

Det tror jag med, att sedan vissa måste göra tråkiga saker för att göra rätt för sig är ju inte så kul.Men man ska inte vara för naiv har själv sett när Afrikaner kom till Danmark på 90-talet och vipps så sålde många Heroin på Istedgade. Antagligen dom 10-20% som vi nämner men tyvärr syns dom.
  • Hummelnr12
    Thomas66 skrev 2014-03-03 23:14:36 följande:

Hoppla, dina ensamkommande kastar sig in i skolklasser helt problemfritt oavsett nationalitet? Ursäkta men du låter som en riktigt Tysk ubersmart-lärare.
    ursäkta men har jag sagt att de kastas rakt in i klasser? jag sa att de går i skolan och att det inte är mer problem med dessa barn än andra? du är medveten om att det finns olika program på en gymnasieskola, b.la något som heter IM?
    Sällan studsar en termos
  • M Y L F

[quote=72664930][läsa e-nick]nihka skrev 2014-03-03 22:16:13 följande:[/quote-nick]

Errol Flynn skrev 2014-03-03 13:25:33 följande:
    Och att det är relativt stökigt på boendena vittnar om att det inte är yngre vi har att göra med. Att personal utsätts för våld och sexuella trakasserier är hemskt. På något boende (artikeln var i en lokaltidning) så hade de boende satt eld på madrasser när personalen inte skjutsade dem till krogen eller åkte och köpte cigaretter vid något tillfälle. Krogen och cigg för barn? Det rimmar illa. www.dn.se/debatt/unga-man-over-18-ar-ska-inte.../ sverigesradio.se/sida/artikel.aspx... meritwager.wordpress.com/2013/05/19/antalet-a.../ www.socialstyrelsen.se/nyheter/2012juni/alder... Ålderstester är inte felfria men att de sökande droppar av från länder som använder det kan ju tyda på att de har något att dölja?
    Det är precis som med allt som rör invandrare och flyktingar SDares roll att plocka fram det sämsta av det sämsta och framhålla att det är så här det är. Totalt beviljades 1 974 ensamkommande barn och ungdomar asyl i Sverige under 2012, vilket är knappt 70 procent av dem som sökt skydd. Jag har inte siffrorna för 2013 men det torde vara fler. De ensamkommande flyktingbarnen bor i familjer, hos släktingar och på boenden. Att det inte är mer bråk på kommunernas boenden än vad det är är ju det konstliga med tanke på att vi stuvar ihop en massa tonårskillar utan föräldrar närvarande. Inte för att det är någon ursäkt för de som faktiskt beter sig illa, men något man ändå ska ha i minnet och föreställa sig hur tonåringar överlag fungerar i en sådan situation. Sedan är det inte problem på ALLA boenden, det är inte heller problem med ALLA barn på de boenden där det förekommit bråk. Men visst finns det problem. Det kan vara 2 som trashar stället och det är jävligt synd om alla de andra barnen som blir precis lika rädda för våldsverkarna som personalen. De som är våldsamma tvångsomhändertas enligt LVU och placeras på ungdomshem. Man får inte stanna kvar på något boende för ensamkommande flyktingbarn om man har mordbrandsvanor eller är våldsam på något annat sätt. Det blir rubriker så fort något händer och det är bra, men det är inte bra att dessa rubriker tas som norm för hur ensamkommande flyktingbarn fungerar.   Många flyktingbarn sköter sig alldeles utmärkt iaf om jag får gå på min erfarenhet från där jag verkar och har gjort i åratal. Om jag skulle ge mig på en skattning på hur många ensamkommande flyktingbarn som inte är under 18 vid ankomst men som slinker igenom så skulle jag säga ca 20%. De som är äldre är ett stort problem för att de vill ofta topprida de yngre och personalen. Jag tycker man ska gå hårt åt fuskare och våldsverkare, men utan att peka finger åt samtliga ensamkommande flyktingbarn som försöker få sitt liv på fötter i ett främmande land. [/quote] Med tanke på att miggorna själva uppskattar att det i bästa fall är 25% som faktiskt är under 18 år så har någon av er väldigt fel. Undra vem? Detta finns att läsa på Merit Wagners blogg. Sluta sitt och försvara uppenbart fusk.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 16:58:09 följande:
    Sluta ha en så varm människosyn nu. Men visst, helt klart, det finns inte en sund 21-åring i det här solsystemet.

Börjar den tidigare knäppen om generalisering ploppa upp av sig själv eller behöver det påpekas?

"- Alltså, har läst 3 tidningsartiklar - 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är ALDRIG bra med 21-åringa män som bor ihop med 14-åriga. Punkt-sviskum!"
    Jag tycker inte att en 21-åring ska placeras i skolan i 7an eller 8an.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 17:11:33 följande:
    Hehe, här fyllde sonen i fredags, 11! Lätt fiffigt, inte minst så kan minstingen ta över utrustning! Inte de billigaste prylarna alltid heller, vad man har hört, målvaktsutrustningen kostar ju multum. Hehe, tror det stämmer med åren, för trött för att kolla efter ordentligt.
    Haha, slapp betala för synderna! Huva, hade aldrig pallat en kopia, ryser bara vid tanken - vilka tokiga saker man gjorde som frö alltså, hu, kan knappt ses som samma människa nu som då. Kan dock inte gå helt i god för dottern, där lär det trappas upp utmaning iallafall! Eldig som tusan, och en kopia med en - tack och lov - lugnare twist. Sonen kan ses som lugn som en filbunke, sådär härligt lillgammal - så nöjd, så nöjd. Flört

Lycka till med cykelköp!
    Jag hoppas innerligt inte att någon blir hockeymålis. Jag tror inte dom vill det heller, de är för tävlingsinriktade och vill åka fort och göra mål. Jag har kompisar vars barn varit målisar och de fick punga ut med seriösa pengar. Det är inte billigt nu heller men målis är snäppet värre.
    Nu är mina barn bara 6 (snart) och 7 men jag hoppas att sport ska hålla dom borta från dumheter i tonåren. De killkompisar jag hade drack knappt i tonåren på helgerna för det var alltid träning dagen efter.
    Tonårsdöttrar däremot, du kanske inte sluppit undan helt än
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:25:54 följande:
    Arabvärlden har varit kuvad av västmakter i ett par århundraden nu. Vem tror du satte dit alla diktatorer som vi nu försöker avsätta?
    Ja du har rätt. Jag är en hora pga västvärldens förtryck.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:25:54 följande:
    Arabvärlden har varit kuvad av västmakter i ett par århundraden nu. Vem tror du satte dit alla diktatorer som vi nu försöker avsätta?
    Måste tillägga, jag tror inte det är pga förtryck från alla länder jag blev kallad svennehora/fitta. Det var nog bara kulturkrockar.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:26:50 följande:
    Tja, då är det en tidsfråga tills du kommer få hatmail från manliga SD-are. Vänta bara tills du säger något de inte gillar.
    Bring it. Jag bryr mig inte.
    Fast å andra sidan har dom inte min mailadress och jag är inte engagerad i SD så att lägga krut på lilla mig vore bortkastat. Och jag skulle ändå inte hålla käften. Jag tycker vad jag tycker.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:29:17 följande:
    Nej, men vill du inte ha religion alls är SD helt fel val. HELT fel val.
    Nej. De har andra bitar som tilltalar.
    Om Miljöpartiet endast ville rädda miljön och inte ville ha öppna gränser och fri försörjning för alla skulle jag röstat på dem. Miljön ligger mig varmt om hjärtat.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?