• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-03 17:34:41 följande:
    Ändå tänker du rösta på SD. Smart tänkt där!! Obestämd

"Tror" var nyckelordet. Och om jag tror att majoriteten SD-are är bidragsknarkande, kvinnomisshandlande alkisar, ska jag då utgå ifrån det i parti och minut och skriva om det som om det vore sant, för att jag TROR det? Jag kan redan ana panikskriken från SD-fansen om "fördomar" och anklagelser om att "du (dvs jag) är rasist själv!!!!" Men själva får ni basera värsta fördomarna på er "tro". Spännande det där.
    Om man ser till den extremt höga procenten "fuskare" i våra grannländer tror jag att vi har snarlika siffror i Sverige.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-03 17:54:06 följande:

Jag menar att svenne används neutralt av invandrare för att bara beteckna icke-invandrare, utan jävel och andra nedlåtande suffix. Däremot har jag aldrig hört en svenne kalla en annan svenne för svenne.
    Lite som många använder blatte kanske? Det är också neutralt.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-03 17:53:23 följande:
    Får återkomma med mer på benen om saken!
    Det finns en hel del bloggar där gode män anonymt skriver om sina upplevelser och att fusket är väldigt utbrett men då de skriver anonymt är det svårt att veta sanningshalten. Här verkar dock vara en mer allmän sida.

www.godmanakuten.se/index.php/god-man/ensamkommande-barn-och-ungdomar

Att barn och unga lämnar felaktiga uppgifter och uppger en felaktig ålder stämmer i många fall kanske i de allra flesta, men det är inte en fråga om oärlighet eller om  moral och etik utan handlar mer om  att de befinner sig i en icke självvald situation som inte bara är avgörande för deras egen framtid, på deras axlar vilar inte sällan också ansvaret för anhöriga.

Personer i smugglarorganisationen, släktingar eller goda vänner ger dem inga alternativ i priset för smugglingen ingår inte bara en transport utan också en tillrättalagd historia anpassad för öka  chansen att få permanent uppehållstillstånd i Sverige.
    Vuxna bestämmer att ungdomen ska lämna hemmet och vad som skall berättas och förtigas för svenska myndigheter och att inte lita på någon, inte ens den gode mannen.

De som uppger en felaktig ålder gör det för, att om Migrationsverket bestämmer deras ålder till under arton år registreras de som minderderåriga vilket innebär att en god man förordnas, ett i många avseenden bättre boende än på en asylboende för vuxna och stidierna sker i grundskolan eller på gymnasiet och inte på Komvux eller SFI.

Ensamkommande barn och unga omfattas av barnkonventionen och ansökan om permanent uppehålls tillstånd ska prövas utifrån ett barnperspektiv.
 Dessutom kan det möjligen vid speciella omständigheter  vara lite lättare att få uppehållstillstånd på grund av särskilt ömmande omständigheter och att Migrationsverket inte ska avvisa eller överföra någon under arton om det inte finns anhöriga eller någon organisation i det land de sänds till som tar emot dem.

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-03 22:47:36 följande:

Ja, så ser det också ut på många håll. Det har oftast kostat deras familjer mycket pengar många uppoffringar att få iväg dem och det är inte svårt att räkna ut att de allra flesta inte är här för att trasha sitt hem och sina liv.
    Att barn och unga lämnar felaktiga uppgifter och uppger en felaktig ålder stämmer i många fall kanske i de allra flesta, men det är inte en fråga om oärlighet eller om  moral och etik utan handlar mer om  att de befinner sig i en icke självvald situation som inte bara är avgörande för deras egen framtid, på deras axlar vilar inte sällan också ansvaret för anhöriga.

Personer i smugglarorganisationen, släktingar eller goda vänner ger dem inga alternativ i priset för smugglingen ingår inte bara en transport utan också en tillrättalagd historia anpassad för öka  chansen att få permanent uppehållstillstånd i Sverige.
    Vuxna bestämmer att ungdomen ska lämna hemmet och vad som skall berättas och förtigas för svenska myndigheter och att inte lita på någon, inte ens den gode mannen.

www.godmanakuten.se/index.php/god-man/ensamkommande-barn-och-ungdomar

• Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-03 23:16:51 följande:
    Det de allra flesta ensamkommande flyktingbarn gör är snålar med sitt bidrag för att kunna skicka hem lite pengar varje månad till sin familj. Några jobbar kvällar, helger och lov och andra bara jobbar stenhårt med skolan för att försöka komma upp sig i livet. Sedan finns det slackers också, men de allra flesta vill ha ett bättre liv än det de lämnade och vill göra sina familjer stolta.
    Men ska vi verkligen ta emot dem då om de har en familj hemma? Då är de ju inte så himla ensamkommande. Jag tycker inte detta ska uppmuntras faktiskt. Jag håller med den här artikeln delvis:

Somliga tycker att Sverige, i humanitetens namn, ska acceptera de ensamkommandes åldersuppgifter som fakta. Men hur humant är det, egentligen, att skicka signalen ut i världen, att det är ytterst lätt att tas emot som ensamt flyktingbarn i Sverige? Hur många av de barn som kommer hit har lurats av flyktingsmugglare med lögnaktiga löften? Hur många utnyttjas? Hur många skulle faktiskt ha mått bättre om de hade stannat hos sina familjer, trots problem i landet?

Det är nog lite kolonialistiskt att ta för givet att Sverige är den bästa platsen för alla människor, alltid, och att ett svenskt HVB-hem i alla lägen är bättre för ett ensamt barn än en afghansk eller somalisk mamma.

www.expressen.se/ledare/alderstester-ar-inte-rasism/

• M Y L F
    Errol Flynn skrev 2014-03-04 13:39:55 följande:
    st.nu/medelpad/sundsvall/1.5203303-god-man-mi... En god man som går ut med namn.

Vuxna ska inte bo ihop med barn. Varför håller vi på och intalar oss gula och blåa att det inte pågår fusk av stora mått i den invandringspolitik vi för . På sin höjd är det 25 % som är under 18 år och då är det antagligen högt räknat . Man är rädd om sina jobb och framför allt så är det en väldigt lukrativ bransch för som som har råd att starta upp ett boende av något slag. Inse att det är dom rika som tjänar på detta, medan vanligt folk kommer att få leva med konsekvenserna resten av våra liv. Vilket arv vi ger våra barn. Inte blir det bättre av folk som likt i denna tråden sitter och skriker rasist och tillkallar media för att varenda en ska få stanna oavsett skyddsbehov eller ej, Många som kommer av dessa sk barn och andra vuxna bor inte ens i länder där det finns ett behov av att få skydd, eller så är dom så fräcka att dom redan har PUT i annat EU land.Allt för att Sverige har mycket generösare bidragsystem än något annat land i världen Jag vill ta hand om människor som behöver skydd och inte för att dom flyr från ev fattigdom eller bara för att få ett liv försörjt av ett dumt blåögd folk. Jag uppmanar än en gång att folk borde läsa Merit Wagner blogg. Men man vågar antagligen inte se sanningen även om den kommer från miggorna själva
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-04 13:19:12 följande:
    Jag tycker inte att en 21-åring ska placeras i skolan i 7an eller 8an.
    Tycker inte att det ska finnas krig - men man får ju arbeta efter förutsättningarna som ges mot det bästa tänkbara resultatet. Har de behov utav kunskapen som kretsar i den graden så ska de såklart ha tillgång till den, huruvida de går i vanlig klass för att få den eller i något mer utformat program för ändamålet hör till en annan diskussion med tillhörande förslag om sak. Liksom inte huggit i sten att "såhär måste det göras".
  • Errol Flynn
    M Y L F skrev 2014-03-04 14:00:54 följande:

Vuxna ska inte bo ihop med barn. Varför håller vi på och intalar oss gula och blåa att det inte pågår fusk av stora mått i den invandringspolitik vi för . På sin höjd är det 25 % som är under 18 år och då är det antagligen högt räknat . Man är rädd om sina jobb och framför allt så är det en väldigt lukrativ bransch för som som har råd att starta upp ett boende av något slag. Inse att det är dom rika som tjänar på detta, medan vanligt folk kommer att få leva med konsekvenserna resten av våra liv. Vilket arv vi ger våra barn. Inte blir det bättre av folk som likt i denna tråden sitter och skriker rasist och tillkallar media för att varenda en ska få stanna oavsett skyddsbehov eller ej, Många som kommer av dessa sk barn och andra vuxna bor inte ens i länder där det finns ett behov av att få skydd, eller så är dom så fräcka att dom redan har PUT i annat EU land.Allt för att Sverige har mycket generösare bidragsystem än något annat land i världen Jag vill ta hand om människor som behöver skydd och inte för att dom flyr från ev fattigdom eller bara för att få ett liv försörjt av ett dumt blåögd folk. Jag uppmanar än en gång att folk borde läsa Merit Wagner blogg. Men man vågar antagligen inte se sanningen även om den kommer från miggorna själva
    Jag tycker att barn (eller vad de nu är) ska skickas tillbaks om de har en familj hemma som väntar på dem. Ensamkommande borde man vara om man inte har familj. Annars hade jag kunnat åka till valfritt land i världen i tonåren och blivit ensamkommande för min familj hade varit kvar i Sverige.
    Vissa hem för ungdomar har fått telefonräkningar på höga summor när de ringt hem trots att de vid ankomst angett att de är helt ensamma i världen. Och ensamkommande som också hävdat att de inte har någon har avvikit från boenden och flyttat hem till släktingar i Sverige. Det är inte den typen av barn vi ska ta emot i Sverige tycker jag. Då får man söka asyl på anknytning och så bör släktingen stå för försörjningen.

www.ostran.se/NYHETER/Kalmar/ringde_foer_93_000_kronor
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-04 13:23:54 följande:
    Jag hoppas innerligt inte att någon blir hockeymålis. Jag tror inte dom vill det heller, de är för tävlingsinriktade och vill åka fort och göra mål. Jag har kompisar vars barn varit målisar och de fick punga ut med seriösa pengar. Det är inte billigt nu heller men målis är snäppet värre.
    Nu är mina barn bara 6 (snart) och 7 men jag hoppas att sport ska hålla dom borta från dumheter i tonåren. De killkompisar jag hade drack knappt i tonåren på helgerna för det var alltid träning dagen efter.
    Tonårsdöttrar däremot, du kanske inte sluppit undan helt än
    Haha, snäppet värre? =D Benskydden för mer vuxna ben vill minnet ge en prislapp på 45 000 eller något sådant, haha.. Tror till och med att det gällde bara skyddet för ena benet! Kanske fick exemplet av någon som drog till med det värsta och grymmaste skyddet på marknaden men ändå.. Aja, inte så haj på hockeyvärlden som hobby men vet iallafall att det knappast handlar om billiga saker som målvakt och om utrustningen ska införskaffas på egen hand.

Låter som en klok mor! Men har aldrig trott något annat heller, bara åsikter som går isär och lite mjugg över att medvetenheten gärna generaliserar därborta (och här kan den flippa och bete sig helt brokigt emellanåt). För övrigt nog väldigt nyttigt att vi svenskar "lättar på trycket" såhär och inte på typ krogen eller dylikt efter att "hållt igen på trycket" - ändå så att vi ska leva under "samma tak" ett bra tag till och samtliga jobbar ju på att den biten ska utvecklas till något bra och samlade erfarenheter och idéer har ju många gånger visat sig höra till en bättre utgångspunkt än ren enfaldighet (bara att se på diktaturer hur bedrövligt det kan gå). Nog inga problem för svensken att mötas upp i slutändan, det enda som oroar handlar väl om de svenskar som faktiskt vill skapa konflikter (som AFA, SMR och dylikt) - de jobbar liksom inte efter samma princip, utan där råder just enfaldighet.

Huhu, ja, det där med tonårsdöttrar ligger då och väntar på en som en, he, trevlig suprise. Där kan det nog hända att man får springa en del på den punkten. =P Dragen av sociopati har ju läkt över på dottern och vilka sociala experiment som komma skall - liksom så man får lära sig förstå både känslor och den sociala dynamiken på, då den inte kommer lika lätt och på många vis gratis med sådan grad (sedan så finns det givetvis grader utav sociopati samt olika resultat ihop med personligheten i övrigt, men just det tillhör ju grunddragen) - kan det bara spås i, vet bara att spring, det kan nog förväntas. Precis som den här människan kan växla mellan upplevd känsla, personlighet och dittan och dattan medvetet, kan även dottern göra det samma och det kan ju bädda för alla möjliga konstiga sällskap och sociala experiment. Hu..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?