• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-04 18:59:39 följande:
    Men snälla lilla vän...

Några provokatörers facebook-kommentarer om djursex försvann och det kallar du "SD censurerar kritik"?? Aaahhhahahaha, tack för den.

Ja det är illa nog.
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-04 19:01:57 följande:
    sjuttisen - jag håller inte med dig om avpixlats syn på det hela, och dessutom tycker jag du begår personangrepp.

Så vi skippar det där, vi tycker helt enkelt olika om artikeln. Jag ser inte vad som är fel med den, du ser en hel arsenal av fel...

End of the line. Vi diskuterar inte det mer.

Oj, det var känsligt tydligen ;)
  • Digestive
    nihka skrev 2014-03-04 18:59:02 följande:

Ja, det tycker jag. Ett barn kan ha alldeles egna asylskäl samtidigt som hela familjen eller delar av familjen också har det eller så har ingen mer i familjen egna asylskäl. Det är inte vår sak att bedömma vem som ska fly utan bara vem vi ska släppa in. Om ett barn med egna asylskäl kommer kan vi inte säga att eftersom du kommer utan din familj får du inte stanna. Resten av familjen kanske inte är lika utsatta eller så är de det men man har inte möjlighet att skicka fler så de andra får lita på fru Fortuna. Jag känner till fall där ungdomarna frivilligt valt att återvända eftersom man inte pallar här utan familjen.

Lögnerna och fuskandet är naturligtvis en del av det hela, men debatten från exempelvis SD-håll handlar inte om att komma åt lögner och fusk utan att lägga fram argument för att slå igen butiken. Det framhålls att det är i stort sett bara lögner och fusk.

Det har pågått krig i 20 år i Somalia, men tydligen har ingen som kommer hit några anhöriga som har dött i kriget och ingen behöver skydd. Det är hittepå alltihop. Hit kommer bara 9-barnsfamiljer med mamma och pappa samt deras åldriga föräldrar i bidragssläptåg. Sedan behåller alla afghanska mödrar sina underåriga barn hemma i kriget när man vet att man kan få ett gott omhändertagande av ensamkommande och skickar medelålders gubbar i stället. Och från Syrien där 5000 människor om dagen väller in över grannländernas gränser tar Sverige emot alla Syriens terrorister och hårt belastat kriminella tillsammans med resten av arabvärldens terrorister och hårt belastat kriminella som påstår att de är syrier - om man ska tro på SDs hatsajt Avpixlat.

Medan jag träffar flyktingar. Märkligt.
  • UniqueSnowflake
    sjuttiofemman skrev 2014-03-04 19:15:29 följande:

Ja det är illa nog.
    Jag finner inget alls illa med att någon tar bort en provokativ kommentar på sin egen facebooksida.
    ~thorn in your side~
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-04 19:56:08 följande:
    Jag finner inget alls illa med att någon tar bort en provokativ kommentar på sin egen facebooksida.

Så ordet "kamelknullare" är inte provokativt eftersom det får stå kvar? Söder tar bort kritiska och ifrågasättande kommentarer men låter rasistiska vara kvar. Bara Sd-lobbyister ser det som fullt normalt..
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-03-04 18:50:34 följande:

Enkelt ja, med screenshots som källa:
    www.interasistmen.se/granskning/irm-avslojar-.../

Och det är inte enda gången det hänt.

Som jag skrev tidigare:

Jag tror det handlar om att SD behöver behålla sin kärnväljartrupp. När man som parti officiellt ärluddig i sina formuleringar får man ta ut svängarna desto mer på andra forum, prata mer i klarspråkväljarna känner igen sig i sina sympatier
    och själva får uttrycka dem.

Björn Söder SDs partisekreterare har tydligen en facebooksida som tjänar i detta syfte där han drar igång en "debatt" genom att insinuera att meningsmotståndaren ägnar sig åt djursex och sedan låter kommentarerna med grovt förtal och rasism rulla på medan han tar bort kritiken mot att inlägg med grovt förtal och rasism får stå kvar.

Förutom det uppenbara förtalet verkar det inte bättre än att Björn Söder känner en viss sympati med inställningen att vi har nog med "kamelknullare" i landet eller inte ser det rasistiska i ettdant uttalande. Alla dessa hätska tankar som finns inom väljarkåren måste ju ut någonstanns och Björn Söders facebooksida anses väl som lämpligt av Björn Söder - annars skulle han väl göra något det i stället för att dra igång det. Jag tror Björn Söder i SD-kretsar betraktas som en "stark" man som vågar gå ut med den här typen av uttalande medan vi andra undrar vad det är för avpixlatfilial han driver.
  • UniqueSnowflake
    sjuttiofemman skrev 2014-03-04 20:08:33 följande:

Så ordet "kamelknullare" är inte provokativt eftersom det får stå kvar? Söder tar bort kritiska och ifrågasättande kommentarer men låter rasistiska vara kvar. Bara Sd-lobbyister ser det som fullt normalt..
    det har jag ingen kommentar till då jag inte sett det själv.
    ~thorn in your side~
  • UniqueSnowflake

Men igen!! Jag läser inte länkar från molotovkastarvänstern.

~thorn in your side~
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-04 20:18:08 följande:
    det har jag ingen kommentar till då jag inte sett det själv.

Nej, du tittade sannolikt inte ens på screenshotsen.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?