Digestive skrev 2014-03-04 14:24:05 följande:
Haha, snäppet värre? =D Benskydden för mer vuxna ben vill minnet ge en prislapp på 45 000 eller något sådant, haha.. Tror till och med att det gällde bara skyddet för ena benet! Kanske fick exemplet av någon som drog till med det värsta och grymmaste skyddet på marknaden men ändå.. Aja, inte så haj på hockeyvärlden som hobby men vet iallafall att det knappast handlar om billiga saker som målvakt och om utrustningen ska införskaffas på egen hand.
Låter som en klok mor! Men har aldrig trott något annat heller, bara åsikter som går isär och lite mjugg över att medvetenheten gärna generaliserar därborta (och här kan den flippa och bete sig helt brokigt emellanåt). För övrigt nog väldigt nyttigt att vi svenskar "lättar på trycket" såhär och inte på typ krogen eller dylikt efter att "hållt igen på trycket" - ändå så att vi ska leva under "samma tak" ett bra tag till och samtliga jobbar ju på att den biten ska utvecklas till något bra och samlade erfarenheter och idéer har ju många gånger visat sig höra till en bättre utgångspunkt än ren enfaldighet (bara att se på diktaturer hur bedrövligt det kan gå). Nog inga problem för svensken att mötas upp i slutändan, det enda som oroar handlar väl om de svenskar som faktiskt vill skapa konflikter (som AFA, SMR och dylikt) - de jobbar liksom inte efter samma princip, utan där råder just enfaldighet.
Huhu, ja, det där med tonårsdöttrar ligger då och väntar på en som en, he, trevlig suprise. Där kan det nog hända att man får springa en del på den punkten. =P Dragen av sociopati har ju läkt över på dottern och vilka sociala experiment som komma skall - liksom så man får lära sig förstå både känslor och den sociala dynamiken på, då den inte kommer lika lätt och på många vis gratis med sådan grad (sedan så finns det givetvis grader utav sociopati samt olika resultat ihop med personligheten i övrigt, men just det tillhör ju grunddragen) - kan det bara spås i, vet bara att spring, det kan nog förväntas. Precis som den här människan kan växla mellan upplevd känsla, personlighet och dittan och dattan medvetet, kan även dottern göra det samma och det kan ju bädda för alla möjliga konstiga sällskap och sociala experiment. Hu..
Jag är klok som en bok.
Ja alla tycker inte likadant. Lyckligtvis. Mitt motto är ju dock att jag har alltid rätt, även när jag har fel så det är svårt att lära gamla hundar att sitta.
Mina söner går i en skola med mestadels svenska barn men båda har lyckats hitta varsin bästa vän som är mulatt. Ha ha. Dom är så söta ihop. Ser ut som små magnecyler i soffan när de sitter bredvid sina vänner. Jag hoppas att det är sån vänskap som kommer hela upp i vuxen ålder för de har verkligen funnit varandra.
Jag har fått för mig att söner är lugnare i tonåren men deras far var ganska vild så jag kanske får se den illusionen grusas.
Om din dotter påminner om dig så tror jag att du kommer få jobba lite. Jag var lugn och snäll men mina föräldrar slet nog sitt hår ändå. Även solen har ju sina fläckar.