• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-04 13:37:00 följande:
    Det finns en hel del bloggar där gode män anonymt skriver om sina upplevelser och att fusket är väldigt utbrett men då de skriver anonymt är det svårt att veta sanningshalten. Här verkar dock vara en mer allmän sida.

www.godmanakuten.se/index.php/god-man/ensamko...

Att barn och unga lämnar felaktiga uppgifter och uppger en felaktig ålder stämmer i många fall kanske i de allra flesta, men det är inte en fråga om oärlighet eller om  moral och etik utan handlar mer om  att de befinner sig i en icke självvald situation som inte bara är avgörande för deras egen framtid, på deras axlar vilar inte sällan också ansvaret för anhöriga.

Personer i smugglarorganisationen, släktingar eller goda vänner ger dem inga alternativ i priset för smugglingen ingår inte bara en transport utan också en tillrättalagd historia anpassad för öka  chansen att få permanent uppehållstillstånd i Sverige.
    Vuxna bestämmer att ungdomen ska lämna hemmet och vad som skall berättas och förtigas för svenska myndigheter och att inte lita på någon, inte ens den gode mannen.

De som uppger en felaktig ålder gör det för, att om Migrationsverket bestämmer deras ålder till under arton år registreras de som minderderåriga vilket innebär att en god man förordnas, ett i många avseenden bättre boende än på en asylboende för vuxna och stidierna sker i grundskolan eller på gymnasiet och inte på Komvux eller SFI.

Ensamkommande barn och unga omfattas av barnkonventionen och ansökan om permanent uppehålls tillstånd ska prövas utifrån ett barnperspektiv.
 Dessutom kan det möjligen vid speciella omständigheter  vara lite lättare att få uppehållstillstånd på grund av särskilt ömmande omständigheter och att Migrationsverket inte ska avvisa eller överföra någon under arton om det inte finns anhöriga eller någon organisation i det land de sänds till som tar emot dem.

Ska läsa igenom! Kan ta lite tid då huvudet vaknade lite väl uttorkat idag, hu.. Att det ens går att sova igenom en sådan uttorka.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-04 14:04:54 följande:
    Tycker inte att det ska finnas krig - men man får ju arbeta efter förutsättningarna som ges mot det bästa tänkbara resultatet. Har de behov utav kunskapen som kretsar i den graden så ska de såklart ha tillgång till den, huruvida de går i vanlig klass för att få den eller i något mer utformat program för ändamålet hör till en annan diskussion med tillhörande förslag om sak. Liksom inte huggit i sten att "såhär måste det göras".
    Är de vuxna tycker jag att de ska plugga SFI. Sedan har de all rätt att vidareutbilda sig.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-04 14:24:05 följande:
    Haha, snäppet värre? =D Benskydden för mer vuxna ben vill minnet ge en prislapp på 45 000 eller något sådant, haha.. Tror till och med att det gällde bara skyddet för ena benet! Kanske fick exemplet av någon som drog till med det värsta och grymmaste skyddet på marknaden men ändå.. Aja, inte så haj på hockeyvärlden som hobby men vet iallafall att det knappast handlar om billiga saker som målvakt och om utrustningen ska införskaffas på egen hand.

Låter som en klok mor! Men har aldrig trott något annat heller, bara åsikter som går isär och lite mjugg över att medvetenheten gärna generaliserar därborta (och här kan den flippa och bete sig helt brokigt emellanåt). För övrigt nog väldigt nyttigt att vi svenskar "lättar på trycket" såhär och inte på typ krogen eller dylikt efter att "hållt igen på trycket" - ändå så att vi ska leva under "samma tak" ett bra tag till och samtliga jobbar ju på att den biten ska utvecklas till något bra och samlade erfarenheter och idéer har ju många gånger visat sig höra till en bättre utgångspunkt än ren enfaldighet (bara att se på diktaturer hur bedrövligt det kan gå). Nog inga problem för svensken att mötas upp i slutändan, det enda som oroar handlar väl om de svenskar som faktiskt vill skapa konflikter (som AFA, SMR och dylikt) - de jobbar liksom inte efter samma princip, utan där råder just enfaldighet.

Huhu, ja, det där med tonårsdöttrar ligger då och väntar på en som en, he, trevlig suprise. Där kan det nog hända att man får springa en del på den punkten. =P Dragen av sociopati har ju läkt över på dottern och vilka sociala experiment som komma skall - liksom så man får lära sig förstå både känslor och den sociala dynamiken på, då den inte kommer lika lätt och på många vis gratis med sådan grad (sedan så finns det givetvis grader utav sociopati samt olika resultat ihop med personligheten i övrigt, men just det tillhör ju grunddragen) - kan det bara spås i, vet bara att spring, det kan nog förväntas. Precis som den här människan kan växla mellan upplevd känsla, personlighet och dittan och dattan medvetet, kan även dottern göra det samma och det kan ju bädda för alla möjliga konstiga sällskap och sociala experiment. Hu..
    Jag är klok som en bok.
    Ja alla tycker inte likadant. Lyckligtvis. Mitt motto är ju dock att jag har alltid rätt, även när jag har fel så det är svårt att lära gamla hundar att sitta.
    Mina söner går i en skola med mestadels svenska barn men båda har lyckats hitta varsin bästa vän som är mulatt. Ha ha. Dom är så söta ihop. Ser ut som små magnecyler i soffan när de sitter bredvid sina vänner. Jag hoppas att det är sån vänskap som kommer hela upp i vuxen ålder för de har verkligen funnit varandra.
    Jag har fått för mig att söner är lugnare i tonåren men deras far var ganska vild så jag kanske får se den illusionen grusas.
    Om din dotter påminner om dig så tror jag att du kommer få jobba lite. Jag var lugn och snäll men mina föräldrar slet nog sitt hår ändå. Även solen har ju sina fläckar.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-04 14:24:05 följande:
    Haha, snäppet värre? =D Benskydden för mer vuxna ben vill minnet ge en prislapp på 45 000 eller något sådant, haha.. Tror till och med att det gällde bara skyddet för ena benet! Kanske fick exemplet av någon som drog till med det värsta och grymmaste skyddet på marknaden men ändå.. Aja, inte så haj på hockeyvärlden som hobby men vet iallafall att det knappast handlar om billiga saker som målvakt och om utrustningen ska införskaffas på egen hand.

Låter som en klok mor! Men har aldrig trott något annat heller, bara åsikter som går isär och lite mjugg över att medvetenheten gärna generaliserar därborta (och här kan den flippa och bete sig helt brokigt emellanåt). För övrigt nog väldigt nyttigt att vi svenskar "lättar på trycket" såhär och inte på typ krogen eller dylikt efter att "hållt igen på trycket" - ändå så att vi ska leva under "samma tak" ett bra tag till och samtliga jobbar ju på att den biten ska utvecklas till något bra och samlade erfarenheter och idéer har ju många gånger visat sig höra till en bättre utgångspunkt än ren enfaldighet (bara att se på diktaturer hur bedrövligt det kan gå). Nog inga problem för svensken att mötas upp i slutändan, det enda som oroar handlar väl om de svenskar som faktiskt vill skapa konflikter (som AFA, SMR och dylikt) - de jobbar liksom inte efter samma princip, utan där råder just enfaldighet.

Huhu, ja, det där med tonårsdöttrar ligger då och väntar på en som en, he, trevlig suprise. Där kan det nog hända att man får springa en del på den punkten. =P Dragen av sociopati har ju läkt över på dottern och vilka sociala experiment som komma skall - liksom så man får lära sig förstå både känslor och den sociala dynamiken på, då den inte kommer lika lätt och på många vis gratis med sådan grad (sedan så finns det givetvis grader utav sociopati samt olika resultat ihop med personligheten i övrigt, men just det tillhör ju grunddragen) - kan det bara spås i, vet bara att spring, det kan nog förväntas. Precis som den här människan kan växla mellan upplevd känsla, personlighet och dittan och dattan medvetet, kan även dottern göra det samma och det kan ju bädda för alla möjliga konstiga sällskap och sociala experiment. Hu..
    Angående hockeyskydden så tror jag min bekanta betalade 25 000 för sina till sin son. Låter INTE frestande alls.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-04 14:42:38 följande:
    Jag är klok som en bok.
    Ja alla tycker inte likadant. Lyckligtvis. Mitt motto är ju dock att jag har alltid rätt, även när jag har fel så det är svårt att lära gamla hundar att sitta.
    Mina söner går i en skola med mestadels svenska barn men båda har lyckats hitta varsin bästa vän som är mulatt. Ha ha. Dom är så söta ihop. Ser ut som små magnecyler i soffan när de sitter bredvid sina vänner. Jag hoppas att det är sån vänskap som kommer hela upp i vuxen ålder för de har verkligen funnit varandra.
    Jag har fått för mig att söner är lugnare i tonåren men deras far var ganska vild så jag kanske får se den illusionen grusas.
    Om din dotter påminner om dig så tror jag att du kommer få jobba lite. Jag var lugn och snäll men mina föräldrar slet nog sitt hår ändå. Även solen har ju sina fläckar.
    Hehe..
    Med självinsikt kommer man dock långt! Här ligger en brist i personen näst intill likadant men med en twist, anser att "det duger som jag är/var/gjorde/tänkte/och så vidare" lite väl lätt och även om mycket tid i livet har gått åt till att utvecklas som människa (en tänkare som tänker så att det många gånger blöder för att nå insikter) så finns det svårigheter med att acceptera och se när något faktiskt inte duger (som påverkar andra negativt och inte märker av att egna intressen prioriteras före andras på ett obalanserat vis med mera).
    Låter fint. =)
    Jo, på sätt och vis så kan det säkert stämma att grabbar i tonåren lugnar ner sig, typ sover och hänger typ mest hela tiden, orkar knappt kämpa emot målbrottsrösten och så vidare, haha.. Kanske därför tjejerna tenderar att göra lite tvärtemot då, att deras chans att ta större plats i det sociala ges under den tiden? Bara en fundering, höhö..

Haha, 25 000 - för barnskydd? Skrattande Vilket som häftiga summor för en fritidsaktivitet - men Sverige ska ju såklart hålla sin hockeytradition i form! Det borde fan subventioneras utav staten via någon slags kulturpeng.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-04 15:03:31 följande:
    Hehe..
    Med självinsikt kommer man dock långt! Här ligger en brist i personen näst intill likadant men med en twist, anser att "det duger som jag är/var/gjorde/tänkte/och så vidare" lite väl lätt och även om mycket tid i livet har gått åt till att utvecklas som människa (en tänkare som tänker så att det många gånger blöder för att nå insikter) så finns det svårigheter med att acceptera och se när något faktiskt inte duger (som påverkar andra negativt och inte märker av att egna intressen prioriteras före andras på ett obalanserat vis med mera).
    Låter fint. =)
    Jo, på sätt och vis så kan det säkert stämma att grabbar i tonåren lugnar ner sig, typ sover och hänger typ mest hela tiden, orkar knappt kämpa emot målbrottsrösten och så vidare, haha.. Kanske därför tjejerna tenderar att göra lite tvärtemot då, att deras chans att ta större plats i det sociala ges under den tiden? Bara en fundering, höhö..

Haha, 25 000 - för barnskydd? Skrattande Vilket som häftiga summor för en fritidsaktivitet - men Sverige ska ju såklart hålla sin hockeytradition i form! Det borde fan subventioneras utav staten via någon slags kulturpeng.
    Bidrag till sport/fritidsaktivitet får du om du är invandrare/socialbidragstagare. 3000 kr per år   Jag kvalar inte in.
  • Errol Flynn

Nu blir jag snart bortsparkad från datorn. Vi har bara en hemma just nu och sambon ska jobba. Tji fick jag. Får hålla till godo med att moppa golv och vika tvätt. Vad är väl en bal på slottet......

• Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-04 15:13:01 följande:
    Bidrag till sport/fritidsaktivitet får du om du är invandrare/socialbidragstagare. 3000 kr per år   Jag kvalar inte in.
    Som det där med aktivitetsbidrag där en blandad grupp med både invandrare och långgenerationssvenskar inte får några bidrag till aktiviteten men en grupp med bara invandrare får det. Smart tänkt! Gynnar framförallt integrationen/assimilering/gemenskap/whatever!!
    Förstår dock om socialbidragstagare får sådant bidrag, det borde ju ingå, iallafall för deras barn.

Mycket känns som gjort för att det ska väcka irritation mellan folk, skulle fan inte förvåna om det låg i planen så galet som det ser ut ibland.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-03 23:40:45 följande:

Det tror jag med, att sedan vissa måste göra tråkiga saker för att göra rätt för sig är ju inte så kul.Men man ska inte vara för naiv har själv sett när Afrikaner kom till Danmark på 90-talet och vipps så sålde många Heroin på Istedgade. Antagligen dom 10-20% som vi nämner men tyvärr syns dom.

Jag nämner 20% enbart i samband med hur många av de ensamkommande barnen som enligt min bedömning är äldre än 18 vid ankomst.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?