• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-05 20:15:19 följande:
    1 se förra sidan. Se hur den ser ut. Den blev uppfuckad när du citerade mitt gamla inlägg på ett konstigt sätt, kanske kopierade du en kod för mycket.

2 Det kanske inte var relevant för dig, men jag tycker att det var passande att påpeka. Jag förstår dock vad du menar.

3 Oh, if you say so. Jag vet inte var man hittar denna statistik, men jag litar på dig.

4 Snälla du, det där är nästan personangrepp. Så... spegel tillbaka, som de sa i skolan!
    Åh, jag tror sidan överlever med kopian av ditt inläggFlört

Jag hade inte läst det tidigare. Jag tycker det är riktigt roligt. Styckena  "De är rädda. Väldigt rädda. För att SD målar upp en nära förestående framtidsvision som får dessa rädda människor att bara vilja blunda hårt, stoppa fingrarna i öronen och skrika "LALALALALALALALALA" - samt det om rädslan för att invandrarna ska komma i majoritet är centrala anser jag.

Min egen gissning är att folk inte hatar SD -  utan att många i stället ser på partiets anhängare  och framförallt deras åsikter och det sätt dessa framförs på med löje, förakt och en smula medlidande.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    Digestive skrev 2014-03-05 19:54:08 följande:

Haha.. Talar väl inte för dem eller vice versa? Ne, der uppfattas nog som svårkopplat för de flesta.

Vad som är än mer svårkopplat är att en person som beklagar sig över att inte ha en ignoreraknapp för mina inlägg gör sak av att gång på gång prata om mig och till mig trots att jag ignorerar och till och med snäll påmint om att vederbörande vill och därför bör ignorera mig.

Detta för mig helt osökt in på trådstartens fråga och det finns en sak som jag verkligen tycker mycket illa om när det gäller några SDare här, och det är att de är så jävla efterhängsna. Detta gäller både Suffering och Jellybeanbaby som ju är bannade från FL och ändå återkommer de ständigt i nya skepnader dit de inte är välkomna och gläfsar efter folk som inte vill ha med dem att göra. Pinsamt.
  • LadyInRed
    Digestive skrev 2014-03-05 18:33:37 följande:

v
    Om ens det.. Ingen vet.. Även om det lutar åt det hållet helt klart. Leif "Loket" Olsson borde kanske axla Jimmies kappa istället..

Håller med, de bör hållas åtskilda även det inte går att bestämma sådant (ändå deomokrati som råder) och kommer frågan hit så borde inte ens politik finnas med i politiken (dolk tenderar att rösta efter image och frågor som känns centrala ändå, istället för att komma överens om mål och helt enkelt ta sig dit på effektivast vis). Ska det dock hamna "tveksamheter" i styrande organ på grund av en hjärtefråga så kan lika gärna Nordfronts-gänget (Senska Motståndsrörelsen) röstas in, för deras hat mot det skeva ekonomsystemet skulle utgöra rotryckning på hela immigrationsproblemet och massor därtill, för att rakt ut inte säga att det skulle ta avstånd ifrån så gott som källan till världens lidande. Babblar dock bara i allmänhet..

Man bör ta hänsyn till att även politiker är människor. Människor styrs mycket utav det som gagnar dem själva även om vinsten är kortsiktig och destruktiv.

Många väljer hellre att ha 1000 mer i plånboken nästa månad än att kunna ha en dräglig pension om 40 år...

Man bör även ta hänsyn till att politiker i de flesta fall inte lever som dem lär. Vilket inte är konstigt om man inte har erfarenhet av den verkliga verkligheten som sker, ända ut på gatan som sker varje dag. Det är klart att de ska skyddas ifrån terrorister mfl, men de som är bäst lämpade för jobbet är de som vet vad som sker ute i verkligheten istället för att stoltsera i sina kunskaper inom filosofi, som det i alltför stor utsträckning görs idag.

Även jag kan ställa mig frågan vad som finns bakom den stängda dörren!
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • themia
    LadyInRed skrev 2014-03-05 21:43:24 följande:
    Man bör ta hänsyn till att även politiker är människor. Människor styrs mycket utav det som gagnar dem själva även om vinsten är kortsiktig och destruktiv.

Många väljer hellre att ha 1000 mer i plånboken nästa månad än att kunna ha en dräglig pension om 40 år...

Man bör även ta hänsyn till att politiker i de flesta fall inte lever som dem lär. Vilket inte är konstigt om man inte har erfarenhet av den verkliga verkligheten som sker, ända ut på gatan som sker varje dag. Det är klart att de ska skyddas ifrån terrorister mfl, men de som är bäst lämpade för jobbet är de som vet vad som sker ute i verkligheten istället för att stoltsera i sina kunskaper inom filosofi, som det i alltför stor utsträckning görs idag.

Även jag kan ställa mig frågan vad som finns bakom den stängda dörren!
    Att politiker inte lever i verkligheten är en seglivad myt som gärna odlas av dem som själva inte har lust att bidra till samhällsutvecklingen.
    Eftersom politiker är människor så lever de såklart i samma verklighet som alla andra människor.

Och den stängda dörren är en annan lika seg myt.
    Dörren är öppen för den som vill in, men inträdesbiljetten är att man accepterar att kavla upp ärmarna och göra lite nytta.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • LadyInRed
    themia skrev 2014-03-05 21:53:02 följande:
    Att politiker inte lever i verkligheten är en seglivad myt som gärna odlas av dem som själva inte har lust att bidra till samhällsutvecklingen.
    Eftersom politiker är människor så lever de såklart i samma verklighet som alla andra människor.

Och den stängda dörren är en annan lika seg myt.
    Dörren är öppen för den som vill in, men inträdesbiljetten är att man accepterar att kavla upp ärmarna och göra lite nytta.
    Jag ska jag sratta eller gråta? Du drar en väldigt tydlig gräns mellan verklighet och filosofi nu, bara så att du vet.

Alla börjar på "marken", förutom de som tillåts växa upp i välbärgade miljöer sedan födseln. Vad vet de om fattigdom om de inte själva har upplevt den?

Jag säger inte att jag missunnar dem ett gott liv men jag ställer mig fortfarande frågan om vad de har för erfarenhet om saken och erfarenheten hämmar eller bidrar till en hållbar lösning... Det är ingen myt, det är fakta...
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-05 18:03:52 följande:
    Är Stockholm en byhåla? Tydligen många SD-röster härifrån...
    Ja nu när de flyttat hit ja. Men de har märkligt nog inte assimilerat sig till den metropolitiska andan av tolerans, acceptans och progressivitet. Inte heller har de lärt sig språket som de borde. Lustigt det där med dubbelmoral va...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 18:45:58 följande:
    Ghetto relaterar jag till Theresienstadt och Warszawa, en bunke personer med ss runor på kragen osv osv. Men som sagt det är lätt att hacka på områden man inte besökt utan bara läst om, vissa falanger har rätt lätt för det. Faktum är att det är ett område på Rosengård det är stora problem med, det är Herrgården, vad inte många vet är att det finns villa område där och bostadsrätter. Men som sagt vi drar hela området över en kam. Eller det är medias bild att dra hela Rosengård över en kam. Vad jag tycker är ganska märkligt är att så fort det står något negativt om invandrare i tidningarna då funkar det vänsterextremistiska drevet för Sd fantaster, men annars så är de fostrade direkt av tjekan och bara ljuger och förvränger, ja förutom Avpixlat då Sveriges motsvarighet till Völkischer Beobachter
    Eller hur!

Jag har ju fått höra från SD-fantaster hur "hemsk" min hemort är, att det brinner bilar hela tiden, att folk blir gängvåldtagna dagligen, och att det kryllar av burkaklädda barnkläckarmaskiner med tjoget egna ungar i hasorna. Att jag inte alls ser allt detta beror tydligen på "hemmablindhet" eller något liknande. Det är fasligt lätt att sitta i sin stuga och hitta på hur hemskt det är i andras hemorter liksom.

Eller som Yoda uttryckte det - "Slimey? Mudhole? My home this is!"
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-05 19:17:14 följande:
    Och om samma sak hade gjorts av företrädare för partierna i den sittande regeringen hade du förstås resonerat på samma sätt?
    Eller om vänstern gjort samma sak.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-05 21:32:46 följande:

Vad som är än mer svårkopplat är att en person som beklagar sig över att inte ha en ignoreraknapp för mina inlägg gör sak av att gång på gång prata om mig och till mig trots att jag ignorerar och till och med snäll påmint om att vederbörande vill och därför bör ignorera mig.

Detta för mig helt osökt in på trådstartens fråga och det finns en sak som jag verkligen tycker mycket illa om när det gäller några SDare här, och det är att de är så jävla efterhängsna. Detta gäller både Suffering och Jellybeanbaby som ju är bannade från FL och ändå återkommer de ständigt i nya skepnader dit de inte är välkomna och gläfsar efter folk som inte vill ha med dem att göra. Pinsamt.
    Precis som med JVs vet du - skit samma att folk kastar ut dem med huvudet före, SANNINGEN SKA PROFETERAS!!!!!! Obestämd
Svar på tråden Varför hatar folk SD?