• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 11:28:39 följande:
    Och din för all del. Jag gnäller inte. Jag diskuterar precis som alla andra. Börja med dig själv istället.
    Jag är aktiv politiker sedan 30 år, så jag känner mig inte träffad men det gjorde tydligen du.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    effemgea skrev 2014-03-06 11:37:48 följande:
    Min erfarenhet från arbetslivet är att inget kan göra en gnällspik så förbannad som möjligheten att kunna påverka i stället för att gnälla. Den mest effektiva metoden att skingra en gnällspiksförsamling är att hota dem med möjligheten att få förutsättningar att göra något åt problemet de gnäller om.

Det är inte så förvånande att FL:s gnällspikar gnäller om vad politiker inte gjort som icke-politiker i stället för vad de gör som politiker, oavsett viken bakgrund politikerna har.

Det ligger liksom i gnällspikstangentens naturliga riktning.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-06 09:41:04 följande:
    Jag trodde härskarteknikerna var förbehållna statsministern, men Sd tar det till nya låga nivåer:

wp.me/p2oCcR-3yr
    Länken fungerar inte.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 10:14:23 följande:
    gd.se/ledare/1.6460711-hot-mot-demokratin-ar-...

www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinp...

www.dn.se/ledare/huvudledare/skilj-pa-princip.../

Jag håller med ovanstående.

Och så blev det tydligen tillbaka-kaka......

www.metro.se/nyheter/irene-60-tartade-akesson...!rnrLNWhX3IWSY/

Spännande. Tre toppolitiker på krigståg med järnrör, som faktiskt med lätthet kan döda, det är "gammal skåpmat", men en tårta är det värsta sedan 9/11... Bara hos SD-fansen!
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 10:15:58 följande:
    Tror du politikerna som har problem med invandrarungdomar som driver runt och ställer till med jäkelskap planerar att bygga ett aktivitetscenter för a-lagare över 18 år?
    Nej, jag tror inte att SD kommer göra något sådant. De är mer intresserade av besparingar för att sänka skatter, och att bestämma vilken musik vi ska tillåtas lyssna på.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 10:18:36 följande:
    Jag tror inte det har med unken kvinnosyn från hemlandet att göra. Om det inte är ett invandrarlag förstås för då kanske man kan förena de tu, vad vet jag.
    Jag pratar inte om hejarklacker. Eller städade 50-åriga inskränkta gubbslem. Jag pratar om när man blir tilltalad som hora endast för att man är svensk trots att man själv inte öppnat käften. Men du ska som vanligt förringa det svenskar utsätts för. Inga överraskningar där inte. Ditt bästa försvar i alla lägen: men DOM då!!!!
    Svenskar kallar också kvinnor för hora spontant. Det är verkligen inte ett invandrarefenomen. Märkligt att ni bara ser invandrarnas synder. Och du, det är inte bara svenskor som blir kallade "hora" heller.

Intressant nog är ett av de mest kända fallen av användandet av uttrycket "hora" när järnrörsgänget, SDs "finest", kaller en ung kvinna på 21 år för "lilla horan". Men det är förstås "gammal skåpmat"?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 10:25:45 följande:
    Ok. Ta valfri ort i Norrland. Tror du det finns ungdomsgårdar för 18+ där? Eget ansvar finns det något som heter. En del av problemet är säkert att svenska förståsigpåare klappar invandrare på huvudet och behandlar dem som offer och mindre vetande.
    Eget ansvar verkar på något märkligt sätt alltid bara gälla andra, aldrig SD-fansen själva. Då är det offerkfota och bortförklaringar, och "någon annans fel" som gäller.

Paternalism är onekligen ett problem, där är vi överens, men att då försvara SD, som är de mest paternalistiska av alla partier faller sig märkligt. De vill inte bara klappa folk på huvudet, de vill bestämma vad folk ska få gilla eller inte. Vad för filmer, musik, teater, böcker folk ska få ta del av.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-06 13:19:08 följande:
    De vill inte bara klappa folk på huvudet, de vill bestämma vad folk ska få gilla eller inte. Vad för filmer, musik, teater, böcker folk ska få ta del av.
    Va? De fall jag känner till där det varit uppe för diskussion att censurera eller ta bort böcker från bibliotek har samtliga grundat sig i att folk i någon mån ansett dessa verk "rasistiska". Tintin är ett exempel, sen var det väl bråk om Barna Hedenhös i slutet av förra året. Och så den där barnboksfiguren som påstods se ut som en "pickaninny" och därför bannlystes, det var väl också nån sån där überkränkt och helvit människa med sjukligt stort hjärta som låg bakom?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-03-06 11:42:36 följande:
    Jag är aktiv politiker sedan 30 år, så jag känner mig inte träffad men det gjorde tydligen du.
    Nope. Inte ett dugg. Fortfarande inte gnällig.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-03-06 11:42:36 följande:
    Och när jag skrev börja med dig själv så menade jag inte yrkesmässigt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?