• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-06 13:11:52 följande:
    Spännande. Tre toppolitiker på krigståg med järnrör, som faktiskt med lätthet kan döda, det är "gammal skåpmat", men en tårta är det värsta sedan 9/11... Bara hos SD-fansen!
    Ja hot mot demokratin ska tas allvarligt. Tur att fler tycker som jag. Och sluta tjata om järnrör, den stafettpinnen tog Doudou Ahoka över med råge.

www.expressen.se/nyheter/rattegangen-for-morden-fortsatter/

Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-06 13:15:19 följande:
    Svenskar kallar också kvinnor för hora spontant. Det är verkligen inte ett invandrarefenomen. Märkligt att ni bara ser invandrarnas synder. Och du, det är inte bara svenskor som blir kallade "hora" heller.

Intressant nog är ett av de mest kända fallen av användandet av uttrycket "hora" när järnrörsgänget, SDs "finest", kaller en ung kvinna på 21 år för "lilla horan". Men det är förstås "gammal skåpmat"?
    Jag har personligen inte blivit kallad hora av en svensk kille på bussen/tunnelbanan/krogen osv. Jag skriver om MINA erfarenheter av fula ord. Lär dig läsa.
    Och ja, "järnrörsskandalen" är skåpmat.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-06 13:19:08 följande:
    Eget ansvar verkar på något märkligt sätt alltid bara gälla andra, aldrig SD-fansen själva. Då är det offerkfota och bortförklaringar, och "någon annans fel" som gäller.

Paternalism är onekligen ett problem, där är vi överens, men att då försvara SD, som är de mest paternalistiska av alla partier faller sig märkligt. De vill inte bara klappa folk på huvudet, de vill bestämma vad folk ska få gilla eller inte. Vad för filmer, musik, teater, böcker folk ska få ta del av.
    Du är så larvig i din argumentation.
    De enda som gnällt om böcker är väl moraltanterna som ska rensa bort Tintin i Kongo och Barna Hedenhös i Amerika.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-06 13:25:11 följande:
    Va? De fall jag känner till där det varit uppe för diskussion att censurera eller ta bort böcker från bibliotek har samtliga grundat sig i att folk i någon mån ansett dessa verk "rasistiska". Tintin är ett exempel, sen var det väl bråk om Barna Hedenhös i slutet av förra året. Och så den där barnboksfiguren som påstods se ut som en "pickaninny" och därför bannlystes, det var väl också nån sån där überkränkt och helvit människa med sjukligt stort hjärta som låg bakom?
    Ah. Du hann före.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-06 13:25:11 följande:
    Va? De fall jag känner till där det varit uppe för diskussion att censurera eller ta bort böcker från bibliotek har samtliga grundat sig i att folk i någon mån ansett dessa verk "rasistiska". Tintin är ett exempel, sen var det väl bråk om Barna Hedenhös i slutet av förra året. Och så den där barnboksfiguren som påstods se ut som en "pickaninny" och därför bannlystes, det var väl också nån sån där überkränkt och helvit människa med sjukligt stort hjärta som låg bakom?
    Om du läser litet mer på vad SD sagt och säger så ser du att de vill rensa i kulturen, och bara tillåta "sund" kultur, "svenska" kulturella värderingar och liknande. Du ska inte själv få bestämma om du vill dansa samba eller schottis (som av någon anledning anses svenskt).
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 15:59:49 följande:
    Ja hot mot demokratin ska tas allvarligt. Tur att fler tycker som jag. Och sluta tjata om järnrör, den stafettpinnen tog Doudou Ahoka över med råge.

www.expressen.se/nyheter/rattegangen-for-mord.../

För vilket parti var den personen högt ledande politiker..?

Du kan försöka (järnrörs-)vifta bort vad järnrörstrion bäst du vill med andra kriminella element, eller försöka jämföra dessas vapenhot med en tårta (vari det största hotet var om Åkesson haft laktosintolerans och råkat svälja litet av tårtan), men det är och förblir ett patetiskt försvar från din/er sida. Det är taskigt att kasta tårta i nunan på folk, det håller jag med om, men att kalla det TERRORISM är så fjantigt att det liksom inte finns på kartan ens. Ingen tog allvarlig skada, ingen dog. Inga större egendomsskador, utom möjligen Åkessons kläder (och med hans lön var det knappast en större materiel skada heller). Men när Åkessons partitoppar hotar folk med dödligt våld, ägnar sig åt hets mot folkgrupp, förtal och misogyna uttalanden, då ska vi bara glömma bort det? Lägg ner! Du vet nog själv att du långt hellre möter en tårta i nunan än tre åsiktsmotståndare med hat i kroppen och järnrör i nävarna!
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 16:01:22 följande:
    Jag har personligen inte blivit kallad hora av en svensk kille på bussen/tunnelbanan/krogen osv. Jag skriver om MINA erfarenheter av fula ord. Lär dig läsa.
    Och ja, "järnrörsskandalen" är skåpmat.
    Nej, det är inte skåpmat, och kommer aldrig bli skåpmat.

Nej, DU har inte det. Men vet du vad, du är inte hela svenska folket.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 16:02:33 följande:
    De enda som gnällt om böcker är väl moraltanterna som ska rensa bort Tintin i Kongo och Barna Hedenhös i Amerika.
    Aha. Så när SD-aktivister saboterade en vernissage för att det var "dekadent konst" så var det alltså på grund av..?
  • UniqueSnowflake
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 16:02:33 följande:
    Tumme. Orkar ytterst sällan läsa hans inlägg. Så sällan något matnyttigt där.
    ~thorn in your side~
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-06 16:52:51 följande:
    Nej, det är inte skåpmat, och kommer aldrig bli skåpmat.

Nej, DU har inte det. Men vet du vad, du är inte hela svenska folket.
    Och jag skriver ju om MIG. Läsförståelsen är inte på topp som vanligt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?