• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    themia skrev 2014-03-06 10:15:25 följande:
    Så varför ställer inte du upp som politiker, med din briljanta intelligens och dina lysande kunskaper, skulle du kunna göra underverk?

Eller ... ?

Hen skulle bli nya Moussolini med dessa skruvade åsikter..
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-05 17:36:42 följande:
    Det kan visst hända. Men du tror inte det har litet att göra med att de rikare lidingöföräldrarna har råd att skaffa deras barn hobbies och sysslor som fattigare föräldrar inte har råd med.
    Ok. Ta valfri ort i Norrland. Tror du det finns ungdomsgårdar för 18+ där? Eget ansvar finns det något som heter. En del av problemet är säkert att svenska förståsigpåare klappar invandrare på huvudet och behandlar dem som offer och mindre vetande.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 18:45:58 följande:
    Ghetto relaterar jag till Theresienstadt och Warszawa, en bunke personer med ss runor på kragen osv osv. Men som sagt det är lätt att hacka på områden man inte besökt utan bara läst om, vissa falanger har rätt lätt för det. Faktum är att det är ett område på Rosengård det är stora problem med, det är Herrgården, vad inte många vet är att det finns villa område där och bostadsrätter. Men som sagt vi drar hela området över en kam. Eller det är medias bild att dra hela Rosengård över en kam. Vad jag tycker är ganska märkligt är att så fort det står något negativt om invandrare i tidningarna då funkar det vänsterextremistiska drevet för Sd fantaster, men annars så är de fostrade direkt av tjekan och bara ljuger och förvränger, ja förutom Avpixlat då Sveriges motsvarighet till Völkischer Beobachter
    debatt.svt.se/2014/02/27/svik-inte-fororten-skiten-maste-fram/

Ganska bra artikel.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-03-06 09:49:52 följande:
    Om du ska skratta eller gråta får du själv avgöra.

Jag vet inte riktigt vad du vill säga, men det låter som om du påstår att alla politiker växt upp i välbärgade hem.
    Och dessutom kallar du det för sanning!

Visst finns det politiska "broilers" som fötts med silversked, läst på Lundberg och fått glidväg in i politiken.
    Men dessa är undantag, de allra flesta som ställer upp helhjärtat i partierna för att gratis eller med en spottstyver i ersättning jobbar för att göra tillvaron bättre för alla andra, är människor som växt upp i vanliga arbetares hem.

Har du själv gjort någon insats för samhället?
    www.aftonbladet.se/nyheter/article18264413.ab

Det här undrar jag lite över....
  • Philipsson
    themia skrev 2014-03-06 09:49:52 följande:
    Visst finns det politiska "broilers" som fötts med silversked, läst på Lundberg och fått glidväg in i politiken.
    Men dessa är undantag, de allra flesta som ställer upp helhjärtat i partierna för att gratis eller med en spottstyver i ersättning jobbar för att göra tillvaron bättre för alla andra, är människor som växt upp i vanliga arbetares hem.
    Du verkar ha missförstått uttrycket "politisk broiler" (PB), vilket ju åsyftar en person som vid låg ålder har inlemmats i ett politiskt parti och innahaft olika poster, men aldrig har arbetat med något annat än politik. PB är inte inte något bara barn av rikemän kan vara, även om det naturligtvis var så förr, d.v.s. före välfärdssamhällets införande (då ju bara rikemansbarn hade möjlighet att inte börja arbeta som unga)

Reinfeldt, Palme, Bildt, Mona Sahlin, Göran Persson, Anna Lindh, o.s.v., alla är de PB.

En typisk PB är f.ö. Mikael Damberg. Han har aldrig jobbat i hela sitt liv och är son till socialdemokratiska politiker. Tillhörande sosseadeln, således.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-03-06 10:15:25 följande:
    Så varför ställer inte du upp som politiker, med din briljanta intelligens och dina lysande kunskaper, skulle du kunna göra underverk?
    Eller ... ?
    Menar du att jag ensam ska rensa upp 30 års skit som våra sittande ställt till med? Jag kan försöka när barnen är äldre. Än så länge skulle jag inte utsätta mina barn för att ha en mamma som är aktiv inom SD då det finns så många rättshaverister som inte förstår vad folkvalt parti är.
    Till att börja med så kan ungdomarna i ghettona sluta kasta sten på poliser, brandmän, ambulanser och väktare så är vi en liten bit på väg.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-06 10:21:04 följande:

Hen skulle bli nya Moussolini med dessa skruvade åsikter..
    And you would bask in my glory.....
  • themia
    Errol Flynn skrev 2014-03-06 10:36:46 följande:
    Menar du att jag ensam ska rensa upp 30 års skit som våra sittande ställt till med? Jag kan försöka när barnen är äldre. Än så länge skulle jag inte utsätta mina barn för att ha en mamma som är aktiv inom SD då det finns så många rättshaverister som inte förstår vad folkvalt parti är.
    Till att börja med så kan ungdomarna i ghettona sluta kasta sten på poliser, brandmän, ambulanser och väktare så är vi en liten bit på väg.
    Vem har sagt att du ska göra de ensam? 
    Men gör åtminstone nånting i stället för att kräva att andra ska göra det, medan du bara klagar.
    Gnällspikar av din sort finns det gott om
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-03-06 11:13:36 följande:
    Men gör åtminstone nånting i stället för att kräva att andra ska göra det, medan du bara klagar.
    Och din för all del. Jag gnäller inte. Jag diskuterar precis som alla andra. Börja med dig själv istället.
  • effemgea
    themia skrev 2014-03-06 11:13:36 följande:
    Min erfarenhet från arbetslivet är att inget kan göra en gnällspik så förbannad som möjligheten att kunna påverka i stället för att gnälla. Den mest effektiva metoden att skingra en gnällspiksförsamling är att hota dem med möjligheten att få förutsättningar att göra något åt problemet de gnäller om.

Det är inte så förvånande att FL:s gnällspikar gnäller om vad politiker inte gjort som icke-politiker i stället för vad de gör som politiker, oavsett viken bakgrund politikerna har.

Det ligger liksom i gnällspikstangentens naturliga riktning.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?