• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • UniqueSnowflake
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-05 17:39:21 följande:
    Tack! Avskyr när SD-bratsen envisas med att kalla invandrartäta bostadsområden för "ghetton". Skulle någon av oss börja kalla SD-täta byar för "byhålor" skulle offerkofteskriken inte låta vänta på sig.
    Är Stockholm en byhåla? Tydligen många SD-röster härifrån...
    ~thorn in your side~
  • Digestive
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 15:55:40 följande:
    Vad menar du? hänger inte med för trött :)

Nej, menar att tugget låter så ifrån "dem". :::) <-- Shpongle smiley!!
  • Digestive
    LadyInRed skrev 2014-03-05 16:05:30 följande:
    En röst på SD är en indirekt röst på på den nuvarande regeringen! Nu sa jag inte det för att det betyder att regeringen är SD eller vise versa. Jag säger det till dem som kan tänka ett steg längre...

Och jag hoppas att vi övergår till en ny världsordning snart där vi är begåvade nog att skilja på tro, politik och etnicitet ifrån varandra. Politik är politik, tro är tro och etnicitet är en människas ursprung som inte bör kopplas ihop med de övriga!

För att det ska vara möjligt betyder det att folk har möjlighet att kunna utbilda sig, för att veta bättre. Något som de flesta (politiska ledningar) verkar ha något emot idag. Därför tror jag att vi kommer att fortsätta ha en ihållande och "befriande" debatt om icke frågor!

Om ens det.. Ingen vet.. Även om det lutar åt det hållet helt klart. Leif "Loket" Olsson borde kanske axla Jimmies kappa istället..

Håller med, de bör hållas åtskilda även det inte går att bestämma sådant (ändå deomokrati som råder) och kommer frågan hit så borde inte ens politik finnas med i politiken (dolk tenderar att rösta efter image och frågor som känns centrala ändå, istället för att komma överens om mål och helt enkelt ta sig dit på effektivast vis). Ska det dock hamna "tveksamheter" i styrande organ på grund av en hjärtefråga så kan lika gärna Nordfronts-gänget (Senska Motståndsrörelsen) röstas in, för deras hat mot det skeva ekonomsystemet skulle utgöra rotryckning på hela immigrationsproblemet och massor därtill, för att rakt ut inte säga att det skulle ta avstånd ifrån så gott som källan till världens lidande. Babblar dock bara i allmänhet..

• effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-05 18:02:50 följande:
    Och du visar med pinsam tydlighet att du fortfarande inte förstått vitsen av mitt ironiserande.
    Små barn och många sverigedemokrater brukar sällan förstå ironi - och särskilt inte självironi.

Jag uppfattar inte dina inlägg som självironiska, utan mer bokstavligt, det vill säga när du skriver molotovkastarvänstern så ironiserar du inte över det faktum att så många sverigedemokrater kommer med påståenden som kräver existensen av telepati för att vara annat än ockulta berättelser.

Ett exempel. Din beskrivning av varför folk hatar SD här nedan, jag ser inte den som ett ironiserande av sektens telepatiska försök, utan snarare att du tror dig ha skannat folks medvetanden och tror dig ha upptäckt att de är så rädda för SD:s sanningar att de börjar lalla och av hat och rädsla.

Visst, det är ironi - men jag bedömer den som helt oavsiktlig.  Men visst - i ett annat sammanhang skulle skildringen kunna betraktas som en slagfärdig satir över hur sekten tror att omvärlden ser på dem.

Får skriva om ett av mina inlägg för TREDJE gången. Jag kan inte förstå hur detta nedanstående skulle kunna vara emot någon minsta regel, men eftersom något skaver så redigerar jag den för andra gången:

TS frågar: Varför hatar folk SD?

Jag svarar:

Varför hatar folk SD?

Enkelt. De är rädda. Väldigt rädda. För att SD målar upp en nära förestående framtidsvision som får dessa rädda människor att bara vilja blunda hårt, stoppa fingrarna i öronen och skrika "LALALALALALALALALA osv"

SD förstår att dagens svenska invandringspolitik är rent världsfrånvänd och kommer innebära stora negativa konsekvenser på de svenska medborgarna. Jämför gärna med Norge, Danmark, Finland, i andel intagna flyktingar och konsekvenser på samhället.

Vad är folk som gillar SD rädda för?
    Det ena är vad som händer när den allmänna skattekistan är tom. Och alla fortfarande vill ha ut sitt berättigade/rättfärdigade bidrag.

Det andra är vad som händer när den ickesvenska befolkningen blir majoritet och svenskarna en minoritet. SD förstår att sia. SD vet att integrationspolitiken är under all kritik. Därför är det lätt att se en mörk framtidsvision om vårt samhälle.

Det är därför folk hatar SD. För SD:s sanningar skrämmer dem.

What does the fox say? -^^,--,~
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Hummelnr12
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-05 17:39:21 följande:
    Tack! Avskyr när SD-bratsen envisas med att kalla invandrartäta bostadsområden för "ghetton". Skulle någon av oss börja kalla SD-täta byar för "byhålor" skulle offerkofteskriken inte låta vänta på sig.
    Ghetto relaterar jag till Theresienstadt och Warszawa, en bunke personer med ss runor på kragen osv osv. Men som sagt det är lätt att hacka på områden man inte besökt utan bara läst om, vissa falanger har rätt lätt för det. Faktum är att det är ett område på Rosengård det är stora problem med, det är Herrgården, vad inte många vet är att det finns villa område där och bostadsrätter. Men som sagt vi drar hela området över en kam. Eller det är medias bild att dra hela Rosengård över en kam. Vad jag tycker är ganska märkligt är att så fort det står något negativt om invandrare i tidningarna då funkar det vänsterextremistiska drevet för Sd fantaster, men annars så är de fostrade direkt av tjekan och bara ljuger och förvränger, ja förutom Avpixlat då Sveriges motsvarighet till Völkischer Beobachter
    Sällan studsar en termos
  • Hummelnr12
    Digestive skrev 2014-03-05 18:21:55 följande:

Nej, menar att tugget låter så ifrån "dem". :::) <-- Shpongle smiley!!
    Aha ja ju så är det :) som sagt trött hänger inte med :)
    Sällan studsar en termos
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-05 18:03:52 följande:
    Är Stockholm en byhåla? Tydligen många SD-röster härifrån...
    Man måste skilja på andel och antal.

Stockholm är en stor stad och det bor jättemånga människor där. Sett till antal finns det många fler sverigedemokrater i Stockholm är i en byhåla i Skåne, inte desto mindre är andelen sverigedemokrater mycket högre i den skånska byhålan.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-03-04 20:50:37 följande:

Lika bra att du kör huvudet i sanden då i sann Sd-anda!
    Mäh! Varför länkar du inte bara till Björn Söders facebooksida där kommentarerna är bortplockade isf en sida där det går att läsa dem på en skärmdump. Eller varför inte fråga Avpixlat om de kan lägga ut de censurerade kommentarerna.Flört

Ja, det är jävligt "provocerande" att tala om för Björn Söder att han tillåter grovt förtal och rasism på sin facebooksida, medan han tar bort kommentarer där man uppmanar till rensning av kommentarer med grovt förtal och rasism. SD har ju "nolltollerans mot rasism" och det anser man sig efterleva om man raderar alla anklagelser om rasism. Resten, "sanningen" -   till exempelatt vi har tillräckligt med "kamelknullare" i Sverige, den typen av kommentarer kan ju få vara kvar tycker tydligen Björn Söder.

Ekeroth valde ju att stänga ner kommentarsfunktionen på sin hemsida av indignation över att det visade sig vara hans ansvar att rensa kommentarer där. Så här skriver Ekeroth på sin blogg:

"Denna blogg har sedan i somras ingen kommentarsmöjlighet. Detta p.g.a. Sveriges konstiga lagar om ansvar för vad andra skriver i form av kommentarer."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ekeroth-polisanmald-for-kommentarer_8508478.svd

Ytterst amatörmässigt att inte känna till och följa lagen och det samma gäller tydligen Björn Söder - annars hade han väl gjort något åt saken.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-04 23:41:34 följande:
    Märklligt, för ni reagerar ju SÅ hårt på när provokativa kommentarer tas bort här...

hehehe {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Varför hatar folk SD?