• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-05 07:43:58 följande:
    Dömdes de för att ha slagit nån med järnrör eller vad?

Du försvarar alltså terrorism, när den s.a.s. går i din riktning. Föga förvånande. Inte så demokratiskt, nej...
    Om man räknar en tårta som terrorism har man verkligen nerverna på utsidan.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-05 08:09:31 följande:
    Du säger inte ett pip om invandrarna i Sverige som inte kan svenska, och de säger inget om utlandssvenskarna och deras bristande språkkunskaper gällande de språk som talas där de bor.

Ni resonerar alltså precis lika insnöat och världsfrånvänt, såväl du som de!
    Jag säger dock en hel del om de så kallade svenskarna som inte kan korrekt svenska, trots nästan 500 år av assimileringsförsök. Diftonger och triftonger används inte särskilt ofta i korrekt svenska, däremot i danska. If you catch my drift. Finns många svenskar, tex i norrland, som inte talar svenska också.

Vad gäller invandrare som inte kan svenska, så, visst är det ett problem. Men lösningen är inte att kicka ut dem, lika litet som lösningen på lille Kalles oförmåga till matematik är att kasta ut honom från skolan.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-05 08:26:08 följande:
    Det finns många handlingar som kan fördömas. Problemet i sammanhanget är att Sd-hatar-extremisterna, bara ser fel hos Sd medan de fullständigt struntar i fel hos andra.

Det otroliga i sammanhanget är att de (och kanske du) fortsätter. Taktiken fungerar ju inte, utan folk har genomskådat demagogin för länge sen. Kanske är den t.o.m. kontraproduktiv, så att Sd får än fler stöd genom partiets "hatare".
    Inte alls. Jag kan klaga på alla partier, men varför ska jag göra det i en tråd som handlar om SD?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-05 08:49:00 följande:
    Fast det säger väl mest om DN. Självklart är det en allvarlig sak, och inte bara som "terroristattack" utan mot var och en. Skulle Kalle K. råka ut för motsvarande på gatan vore också det en allvarlig sak. Jag minns ju Ringholms blick, av chock. JÅ måste ha känt nåt liknande.

Jag råkade ut för en liknande grej en gång, ett spratt. En lirare slog en spann iskallt vatten över mig när jag inte var beredd, inte ens såg honom. Jag höll fan ta mig på kolavippa av chocken! Folk i allmänhet är inte medvetna om hur allvarligt sånt där är.
    Taskigt av liraren. Allvarligt alltså.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-05 08:59:05 följande:
    Var det aluminium nu? Tidigare har jag alltid hört "järn"...

Det där ärendet är inte utrett och det finns ingen dom. Inte heller i fallet Bildt/Lundin Petroleum/Sudan.  Inte heller i fallet Littorin/sexköp.

Visst är det allvarligt när politiker beter sig idiotiskt. Sd-lirarna kan väl möjligen ursäktas av att de inte ens var yrkespolitiker när det skedde.

Fast vad kan Bildt/Littorin ursäktas av? Eller för den delen nuvarande kulturministern Adelsohn, som klankar ned på skådisen Wollter för att han ägnar sig åt projekt för hemlösas ställning?

Alla inser ju att Sd-hatarna sedan den där filmen med "järnrören" visades, har försökt göra en höna av en fjäder. Vad jag såg var ynglingar i fylllbråk...
    Det är inte en fjäder när tre högt uppsatta i ett parti drar runt och skriker rasistiska och misogyna tillmälen, hotar folk med potentiellt dödligt våld, och dessutom för en liten fjäderlätt klapp på handen som straff. I vilket annat parti som helst hade de kickats, oavsett domstolens uttalande om det hela, och hade aldrig fått komma tillbaka. Men hos SD leder det till en kort stund i skamvrån, och löneförhöjning. Det säger mil om SDs syn på detta, och hur deras "nolltolerans" faktiskt fungerar.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-05 12:16:50 följande:
    Ja det är bättre att de sysslar med sport än hänger på stan.
    Ibland undrar jag om våra politiker försöker provocera oss med dumma påhitt. Som "fritidsgårdar" för vuxna invandrare så de inte vandaliserar.

Ett av ungdomsproblem i Oxie är att fritidsgården inte släpper in ungdomar över 18 år. De är i stället hänvisade till att hitta på annat, som att hänga på torget.

www.sydsvenskan.se/malmo/fortsatt-polisbevakn.../

Det här tycker jag skickar signaler att invandrarmännen är helt oförmögna att ta ansvar för sig själva. En vuxen man borde rimligen arbeta och sköta sig själv, inte hänga på torget. Vad fan liksom.
    Oj, är alla a-lagare invandrare alltså?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-05 12:20:21 följande:
    Så svenska sportfans som INTE är på väg till någon match brukar kalla random brudar för horor medan de väntar på bussen?
    Man lär sig något nytt varje dag.
    Tror du att det aldrig hänt? För att sportfans är så städade och nyktra och trevliga?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-05 12:43:10 följande:
    Det finns en fritidsgård för de under 18. Men de över 18 står och hänger på torget.
    När får vi se ett aktivitetshus på Lidingö så inte vuxna unga män står och dräller i centrum? Kommer inte hända.
    Det kan visst hända. Men du tror inte det har litet att göra med att de rikare lidingöföräldrarna har råd att skaffa deras barn hobbies och sysslor som fattigare föräldrar inte har råd med.
  • Dorian Ertymexx
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 13:16:53 följande:
    tja när jag bodde på Rosengård så var det väl ungefär 75% svenskar som bodde där i slutet på 70 talet början på 80 talet. Samma med Holma och Kirseberg. Så Ghetto och segregation då vill jag nog inte tala om. Fast det var ju mest arbetarklass som bodde där. 

Ghetto för mig är väldigt värdeladdat och inte något jag står bakom. Men att dessa områden har problem med segregation håller jag fullständigt med om. Men det jag svarade på var frågan om varför ungdomar hittar på skit så svarade jag att det vet jag inte men att ungdomar alltid har hittat på jävelskap.
    Tack! Avskyr när SD-bratsen envisas med att kalla invandrartäta bostadsområden för "ghetton". Skulle någon av oss börja kalla SD-täta byar för "byhålor" skulle offerkofteskriken inte låta vänta på sig.
  • UniqueSnowflake
    effemgea skrev 2014-03-05 14:22:55 följande:
    Återigen. Det är inte ok att du inte förstår skillnaden mellan fantasi och verklighet, inte när du  anklagar personer för att kasta molotovcocktails.
    Och du visar med pinsam tydlighet att du fortfarande inte förstått vitsen av mitt ironiserande.
    ~thorn in your side~
Svar på tråden Varför hatar folk SD?