• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman

Det "opolitiska" fackförbundet Löntagarna (bildat av och ur Sd) har nu fastställt sina stadgar och det går i sedvanlig Sd-anda:

wp.me/p2oCcR-3yk

Det allra bästa var att alla kan bli uteslutna, även om du inte är medlem! §3 mom 9 i Löntagarnas stadgar. Sen tillkommer det såklart lite skrivelser om hur styrelsen ska skydda sig själva, helt i sverigedemokraternas anda om man kikar lite på Sd´s "nollvision".

• Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-03-04 16:17:49 följande:
    Som det där med aktivitetsbidrag där en blandad grupp med både invandrare och långgenerationssvenskar inte får några bidrag till aktiviteten men en grupp med bara invandrare får det. Smart tänkt! Gynnar framförallt integrationen/assimilering/gemenskap/whatever!!
    Förstår dock om socialbidragstagare får sådant bidrag, det borde ju ingå, iallafall för deras barn.

Mycket känns som gjort för att det ska väcka irritation mellan folk, skulle fan inte förvåna om det låg i planen så galet som det ser ut ibland.
    Ja det är bättre att de sysslar med sport än hänger på stan.
    Ibland undrar jag om våra politiker försöker provocera oss med dumma påhitt. Som "fritidsgårdar" för vuxna invandrare så de inte vandaliserar.

Ett av ungdomsproblem i Oxie är att fritidsgården inte släpper in ungdomar över 18 år. De är i stället hänvisade till att hitta på annat, som att hänga på torget.

www.sydsvenskan.se/malmo/fortsatt-polisbevakning-i-oxie/

Det här tycker jag skickar signaler att invandrarmännen är helt oförmögna att ta ansvar för sig själva. En vuxen man borde rimligen arbeta och sköta sig själv, inte hänga på torget. Vad fan liksom.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-04 18:11:41 följande:
    Varför stoppade du där? Texten du länkar till fortsätter:

"Kanske skulle den sanna historien många gånger vara tillräcklig för att få uppehållstillstånd med tanke på att det faktiskt pågår en politiska och religösa konflikter i Somalia, Afghanistan och andra platser så det finns skäl att söka sig från många länder."

Något som inte nämns någonstanns är de som är under 18 år som uppger att de är ännu lite yngre. På så vis får man lite mer tid på sig att klara det nya språket och skolan.  Som sagt är min bedömning 20% över 18 och 80% under 18 när de kommer. Hur det ser ut på andra håll i landet kan jag inte uttala mig om. Sedan kan de under sin tid här hinna fylla 18, men räknas fortfarande i folkmun som ensamkommade flyktingbarn eftersom de var det när de kom.
    Jag länkade artikeln för jag räknade med att om man var intresserad skulle man läsa den i sin helhet.
    Och det är ju det jag säger, sluta ljug om att du är ett barn och sök asyl som vuxen om du nu har rätt till det. Men ta inte enorma resurser från de riktiga barnen och samhället bara för att "säkra upp".
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-04 18:17:35 följande:
    Aha. Så när svenska sportfans är sura och går bärsärkargång efter en misslyckad match, så är det inte på grund av matchen, utan på grund av kulturkrockar?
    Så svenska sportfans som INTE är på väg till någon match brukar kalla random brudar för horor medan de väntar på bussen?
    Man lär sig något nytt varje dag.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-04 18:59:02 följande:

Ja, det tycker jag. Ett barn kan ha alldeles egna asylskäl samtidigt som hela familjen eller delar av familjen också har det eller så har ingen mer i familjen egna asylskäl. Det är inte vår sak att bedömma vem som ska fly utan bara vem vi ska släppa in. Om ett barn med egna asylskäl kommer kan vi inte säga att eftersom du kommer utan din familj får du inte stanna. Resten av familjen kanske inte är lika utsatta eller så är de det men man har inte möjlighet att skicka fler så de andra får lita på fru Fortuna. Jag känner till fall där ungdomarna frivilligt valt att återvända eftersom man inte pallar här utan familjen.

Lögnerna och fuskandet är naturligtvis en del av det hela, men debatten från exempelvis SD-håll handlar inte om att komma åt lögner och fusk utan att lägga fram argument för att slå igen butiken. Det framhålls att det är i stort sett bara lögner och fusk.

Det har pågått krig i 20 år i Somalia, men tydligen har ingen som kommer hit några anhöriga som har dött i kriget och ingen behöver skydd. Det är hittepå alltihop. Hit kommer bara 9-barnsfamiljer med mamma och pappa samt deras åldriga föräldrar i bidragssläptåg. Sedan behåller alla afghanska mödrar sina underåriga barn hemma i kriget när man vet att man kan få ett gott omhändertagande av ensamkommande och skickar medelålders gubbar i stället. Och från Syrien där 5000 människor om dagen väller in över grannländernas gränser tar Sverige emot alla Syriens terrorister och hårt belastat kriminella tillsammans med resten av arabvärldens terrorister och hårt belastat kriminella som påstår att de är syrier - om man ska tro på SDs hatsajt Avpixlat.

Medan jag träffar flyktingar. Märkligt.
    Visst har vi flyktingar. Och fuskare.
  • Hummelnr12
    Errol Flynn skrev 2014-03-05 12:16:50 följande:
    Ja det är bättre att de sysslar med sport än hänger på stan.
    Ibland undrar jag om våra politiker försöker provocera oss med dumma påhitt. Som "fritidsgårdar" för vuxna invandrare så de inte vandaliserar.

Ett av ungdomsproblem i Oxie är att fritidsgården inte släpper in ungdomar över 18 år. De är i stället hänvisade till att hitta på annat, som att hänga på torget.

www.sydsvenskan.se/malmo/fortsatt-polisbevakn.../

Det här tycker jag skickar signaler att invandrarmännen är helt oförmögna att ta ansvar för sig själva. En vuxen man borde rimligen arbeta och sköta sig själv, inte hänga på torget. Vad fan liksom.
    Vänta lite nu de ungdomarna som det talas om i artikeln var ju under 18. Jag vet att det är kaos på centrum i Oxie för jag bor nämligen i den stadsdelen. De som utmärker sig mest är ett gäng på mindre ungdomar i mellanstadie och högstadieåldern. Problematiken i Oxie som på så många ställen i vårt avlånga land är integrationen och givetvis att det inte finns någonstans för dessa ungdomar att ta vägen. Om man går en kväll på centrum så är medelåldern där inte 18+ så att säga den är närmre 13+.

Sen är det horribelt att dessa ungdomar/barn ägnar sig åt att kasta sten och smälla raketer in genom folks fönster. Att de terroriserar butiksägare och att man måste ha polisbevakning där. 
    Sällan studsar en termos
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-04 23:05:49 följande:
    Jag nämnde inte molotovs överhuvudtaget. Min poäng var att IRM och Avpixlat i grund och botten är av samma skrot och korn och bör tillmätas ungefär samma tillförlitlighet.

Att just du reagerar som du gör på molotovgrejen (dödliga vapen osv etc) är dock lite anmärkningsvärt, med tanke på att det fanns en tid då du talade om "järnrörsbataljon" och så vidare så fort SD kom på tal. Man kan döda folk med järnrör med om man vill.
    www.expressen.se/nyheter/rattegangen-for-morden-fortsatter/

Ja mord med järnrör är väl jäkligt aktuellt.
  • Hummelnr12

Vill bara tillägga till mitt förra inlägg att alla etniciteter är representerade i dessa gäng alltså inte bara invandrar ungdomar.   

Sällan studsar en termos
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 12:32:18 följande:
    Vänta lite nu de ungdomarna som det talas om i artikeln var ju under 18. Jag vet att det är kaos på centrum i Oxie för jag bor nämligen i den stadsdelen. De som utmärker sig mest är ett gäng på mindre ungdomar i mellanstadie och högstadieåldern. Problematiken i Oxie som på så många ställen i vårt avlånga land är integrationen och givetvis att det inte finns någonstans för dessa ungdomar att ta vägen. Om man går en kväll på centrum så är medelåldern där inte 18+ så att säga den är närmre 13+.

Sen är det horribelt att dessa ungdomar/barn ägnar sig åt att kasta sten och smälla raketer in genom folks fönster. Att de terroriserar butiksägare och att man måste ha polisbevakning där. 
    Och ändå måste ett aktivitetshus byggas för män över 18 så de inte ska hänga på torget......
  • Hummelnr12
    Errol Flynn skrev 2014-03-05 12:37:24 följande:
    Och ändå måste ett aktivitetshus byggas för män över 18 så de inte ska hänga på torget......
    Ja den formuleringen tyckte jag också var lite konstig. Fick inte ihop det riktigt jag i heller.
    Sällan studsar en termos
Svar på tråden Varför hatar folk SD?