• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 12:56:23 följande:
    Återigen jag tycker att formuleringen i den texten är konstig, först skriver de att de kört är under 18 och sen behövs ett aktivitetshus för alla, vilket kanske inte är i sig men formuleringen blir konstig. Sen av egna erfarenheter så kan jag säga till 99% att de som hänger på centrum i Oxie inte är 18+. Så som sagt en mycket konstig formulering.
    Det var väl de under 18 som blev hemkörda till mamma? Det kanske man inte kan göra med myndiga personer bara för att de står och hänger men det kanske är ett problem likväl?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Hummelnr12
    Errol Flynn skrev 2014-03-05 13:05:25 följande:
    Segregation? Ghetton?
    tja när jag bodde på Rosengård så var det väl ungefär 75% svenskar som bodde där i slutet på 70 talet början på 80 talet. Samma med Holma och Kirseberg. Så Ghetto och segregation då vill jag nog inte tala om. Fast det var ju mest arbetarklass som bodde där. 

Ghetto för mig är väldigt värdeladdat och inte något jag står bakom. Men att dessa områden har problem med segregation håller jag fullständigt med om. Men det jag svarade på var frågan om varför ungdomar hittar på skit så svarade jag att det vet jag inte men att ungdomar alltid har hittat på jävelskap.
    Sällan studsar en termos
  • effemgea
    Philipsson skrev 2014-03-05 08:59:05 följande:
    Var det aluminium nu? Tidigare har jag alltid hört "järn"...

Det där ärendet är inte utrett och det finns ingen dom. Inte heller i fallet Bildt/Lundin Petroleum/Sudan.  Inte heller i fallet Littorin/sexköp.

Visst är det allvarligt när politiker beter sig idiotiskt. Sd-lirarna kan väl möjligen ursäktas av att de inte ens var yrkespolitiker när det skedde.

Fast vad kan Bildt/Littorin ursäktas av? Eller för den delen nuvarande kulturministern Adelsohn, som klankar ned på skådisen Wollter för att han ägnar sig åt projekt för hemlösas ställning?

Alla inser ju att Sd-hatarna sedan den där filmen med "järnrören" visades, har försökt göra en höna av en fjäder. Vad jag såg var ynglingar i fylllbråk...
    Hmm, har även du börjat med tankeläsningsövningar - eller är det bara ett fall av slapp retorik? Hursomhelst kan du inte veta vad alla inser.

Bara ett fyllebråk?  Nja,  inte kan man ursäkta någon med förklaringen att personen bara var på fyllan. Det handlade om ledande representanter för SD och det är inte det faktum att ligisterna beväpnade sig som är det mest allvarliga - utan de åsikter de gav uttryck för om flickor som horor, om att invandrare inte är en del av Sverige, att de ska passa sig, att de är babbar samt att SD-representanterna sedan medvetet ljög och försökte utnyttja händelsen i partiets rasistpropaganda genom att manipulera inspelningen.

Många inser nog hur bestickande den här händelsen är för SD - såväl nu som när en avfälling från SD lämnade över Ekeroths orginalinspelning till Expressen och vi fick ytterligare ett exempel på SD-sektens lögner
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-05 12:55:40 följande:

Nej du har fel som vanligt. DU förstod inte meningen med MITT inlägg.

Jag gjorde helt enkelt en spegling av ett skrivsätt som du och dina fränder frekvent använder.

Återigen. Det är inte ok att du inte förstår skillnaden mellan fantasi och verklighet, inte när du  anklagar personer för att kasta molotovcocktails.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-03-05 12:16:50 följande:
    Ja det är bättre att de sysslar med sport än hänger på stan.
    Ibland undrar jag om våra politiker försöker provocera oss med dumma påhitt. Som "fritidsgårdar" för vuxna invandrare så de inte vandaliserar.

Ett av ungdomsproblem i Oxie är att fritidsgården inte släpper in ungdomar över 18 år. De är i stället hänvisade till att hitta på annat, som att hänga på torget.

www.sydsvenskan.se/malmo/fortsatt-polisbevakn.../

Det här tycker jag skickar signaler att invandrarmännen är helt oförmögna att ta ansvar för sig själva. En vuxen man borde rimligen arbeta och sköta sig själv, inte hänga på torget. Vad fan liksom.
    Haha.. Ja, hela Sveriges män med invandrarbakgrund, behöver hänga på en fritidsgård, fru General Lee af Sering. Klart att det finns irriterande exempel på immigranter ihop med irriterande lösningar på immigrationsproblem, det finns till och med en hel del utav båda, dock inte talande nog för gruppen. Dock, angående immigrationspolitiken, så finns det nog lika många irriterande exempel som sittande politiker för området (och nej, föser inte iväg skulden för fenomenet över på svenskar per se utan konstaterar).

Hur vet man dock vad man får via Sverigedemokraterna? Jimmie verkar ju driva politik långt ifrån, för att inte säga helt tvärt emot, partiprogrammet. Lite som att morgonskvättens färg avgör dagens ställning. Irriterar inte det väljaren därborta, eller hör fackfrågor och privatiseringsfrågor (och säkert en kappsäck mer för den som synar noga) bagateller i svensk politik och för vad Sverige får?

Röstar i princip hellre in Nordfronts-gänget. De hatar det monetära penningsystemet (haha, som att säga CD-skiva, men varför inte kombinera två svordomar om samma ting?), och med svettig passion till och med, och där kan vi snacka om en inställning som faktiskt kan kännas värd effekten utav tveksamma åsikter i övrigt. Inte minst så vet man vad man får. Fast de kanske har en för mild(?) syn på muslimer i samtiden? I och för sig så har de nog ingen politisk verksamhet som så, eller står möjligtvis gruppen bakom Svenskarnas Parti? Har lite dålig koll men Sverigedemokraterna faller på sin egen komocka-bingo-politik.

Haha, i och för sig, som anarkist så kanske en röst på Sverigedemokraterna skulle kunna kännas lämplig, dock inte riktigt sådan anarkism (kaosartad) som förespråkas men ändå. Så länge det parlamentarisk politik bedrivs så vill man faktiskt veta vad man får med en röst, och att en viss partipolitik iallafall håller sig inom blockgränserna något så när väl, annars så finns det ju inte ens en poäng med att överhuvudtaget ha en politisk åsikt och uppfattning.

Brun politik i all ära men när det bruna ter sig så halkigt att det knappt ens kan ses som brun (inte direkt så att folket har skrikit till sig dessa förändringar i Sverigedemokraternas politik, utan partiet kuvar sig i Riksdagen) så får det tyvärr ses som bajsbrunt.

Det kunde ha gjorts så mycket bättre, tyvärr. Liksom dags att fälla någon gång och inte enbart dela ut pardon efter pardon på grund av en enda hjärtefråga, för partiet skulle ha en aning mer inflytande i en regering än så. Inte minst så att det ger en kännbar effekt och att Sverigedemokraterna får skärpa sig därefter.

Det känns lite hemskt att säga det men immigranterna byts nog ut till/mixas ut ordentligt med ryssar och ukrainare snart. Skäll på USA som direkt och indirekt har fått människor att börja fly ifrån krig överhuvudtaget. Nu står de och provocerar Ryssland och får Ukraina att flexa med kontakter, utan att USA - högst troligt - ens har en tanke på att delta i kriget i praktiken. De har i mångt och mycket odlat fram Sveriges situation.
  • Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-05 12:56:16 följande:
    Amen, preaching to the choir!
    Philipsson skrev 2014-03-04 22:50:14 följande:
    De flesta sunt tänkande människor anser att svenskar som bosätter sig på franska Rivieran eller på den spanska Solkusten, och ännu efter 25 år inte kan säga mer än "Une bière s'il vous plaît" eller "Una cerveza por favor", är pinsamma, och bör i koherensens namn anse att de invandrare som efter 25 år i Sverige inte kan säga mer än motsvarande på vårt språk, är precis lika pinsamma.

Problemet är att många inte gör det, utan att de använder olika måttstockar för invandrare och svenskar. De som gör så, efter min erfarenhet, använder också olika måttstockar när det gäller kvinnor och män, men de kallar samtidigt jämställdhetsivrare! Hur går det ihop?

Det är ju faktiskt de som gör så, som bedömer folk efter etnicitet/kön, inte vi andra.
    Ja, det finns inget bättre för att råda bot på pinsamma saker än ett pinsamt parti som kuvar sig, inte för folket i brun manér, utan i Riksdagen! Man vet inte ens vad man får med en röst på Sverigedemokraterna och då med blocköverskridande osäkerhet i fulla rörelser (inte direkt jobbskatteavdrag som till viss mån får stanna kvar utav röda här inte, utan skiftningar tvärt emot hela partiprogrammet för aktuellt parti och hela vägen över blocken).

Det kan inte heta "röstade på Sverigedemokraterna" utan det heter snarare "röstade på den kon i mocka-bingon".

Hur kan ett parti få sådana pardon? Folk ter sig totalt fanatiska, som en sekt, som att hoppa in i religionsforumet och diskutera med Lampstället eller Gudasänd. Handlar det ens om politik längre?
  • Digestive
    Hummelnr12 skrev 2014-03-05 12:34:56 följande:
    Vill bara tillägga till mitt förra inlägg att alla etniciteter är representerade i dessa gäng alltså inte bara invandrar ungdomar.   
    There's no such thing!!
  • Hummelnr12
    Digestive skrev 2014-03-05 15:34:20 följande:
    There's no such thing!!
    Vad menar du? hänger inte med för trött :)
    Sällan studsar en termos
  • LadyInRed
    Digestive skrev 2014-03-05 15:30:52 följande:
    Ja, det finns inget bättre för att råda bot på pinsamma saker än ett pinsamt parti som kuvar sig, inte för folket i brun manér, utan i Riksdagen! Man vet inte ens vad man får med en röst på Sverigedemokraterna och då med blocköverskridande osäkerhet i fulla rörelser (inte direkt jobbskatteavdrag som till viss mån får stanna kvar utav röda här inte, utan skiftningar tvärt emot hela partiprogrammet för aktuellt parti och hela vägen över blocken).

Det kan inte heta "röstade på Sverigedemokraterna" utan det heter snarare "röstade på den kon i mocka-bingon".

Hur kan ett parti få sådana pardon? Folk ter sig totalt fanatiska, som en sekt, som att hoppa in i religionsforumet och diskutera med Lampstället eller Gudasänd. Handlar det ens om politik längre?
    En röst på SD är en indirekt röst på på den nuvarande regeringen! Nu sa jag inte det för att det betyder att regeringen är SD eller vise versa. Jag säger det till dem som kan tänka ett steg längre...

Och jag hoppas att vi övergår till en ny världsordning snart där vi är begåvade nog att skilja på tro, politik och etnicitet ifrån varandra. Politik är politik, tro är tro och etnicitet är en människas ursprung som inte bör kopplas ihop med de övriga!

För att det ska vara möjligt betyder det att folk har möjlighet att kunna utbilda sig, för att veta bättre. Något som de flesta (politiska ledningar) verkar ha något emot idag. Därför tror jag att vi kommer att fortsätta ha en ihållande och "befriande" debatt om icke frågor!
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
Svar på tråden Varför hatar folk SD?