• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-11 16:59:30 följande:
    Du tycker alltså det är rätt att utgå från att bara den ena sidans idioter (nazisterna i det här fallet) gjort fel, för att sedan när uppgifter framkommer som eventuellt belastar även den andra sidans idioter (vänsterextremisterna) bortse från detta. alternativt avfärda det som "skvaller"?
    Nej, det är klart att det ännu är oklart hur demonstranterna kom i vägen för nazisternas knivar.

Det visar sig väl så småningom - även om det för mig inte på något sätt tar bort fokus från gärningsmännen.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-11 16:55:50 följande:
    I verkligheten var de så manshatande att de knivskar sig själva för att skylla på de arma patriotiska grabbarna, som bara fick blod på sig för att de försökte stoppa dem!! Om Avpixlat själv får välja!!
    Jag tror jag ska ta något mot illamående och gå in på avpixlat för att läsa kommentarerna. om nu avpixlat tar upp det inträffade.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 15:58:16 följande:
    Att kunna språket är väl en början.

Och vad behövs mer? Zlatan pratar perfekt svenska, är han svensk enligt dig?
  • themia
    Thomas66 skrev 2014-03-10 21:14:15 följande:

Om allt hänger på hur en tonårings minns/upplevde sina ungdomsår pga 10 eller 30 jobbiga ungdomar i sin närhet. Så hoppas jag att dina politiska uppdrag och dina ev arvorden omedelbart dras in.
    Jag förstår att du hyllar di Store Ledare.

När det gäller mina uppdrag för du gärna hoppas. Du lär dock inte bli bönhörd.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-11 17:22:31 följande:

Perfekt och perfekt, därom tvista de lärde. Han är ändå från Malmö.
  • effemgea
    themia skrev 2014-03-11 17:37:13 följande:
    Jag förstår att du hyllar di Store Ledare.

När det gäller mina uppdrag för du gärna hoppas. Du lär dock inte bli bönhörd.
    Det låter betryggande! 

Jag och många med mig har lika lätt att tycka till om politik som vi har svårt att orka, vilja eller våga engagera oss för det vi tror på.

Utan sådana som du skulle demokratin gå åt helvete!
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 16:55:16 följande:

Hur är det med unga barn och t.ex. folk med grava intellektuella funktionshinder? Kan de anses vara svenska trots att de inte kan språket?
    Ja om de åker tunnelbana.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-11 17:22:31 följande:

Se svar ovan.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-03-10 21:33:32 följande:
    Görs det inte? Jag är inte insatt. Hur vanligt är detta?
    Nej, det görs inte och det är väldigt vanligt. Ta exemplet med den vita kvinnan som blev misshandlad av en invandrarkvinna i Sthlms tunnelbana. Polisen och media släppte en pixlad bild och utredningen körde fast i ett halvår. Ett halvår senare släppte polisen en opixlad bild i förhoppning att det skulle leda någonstans. Dagen efter greps kvinnan.
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-03-10 21:37:57 följande:
    Och du svarar inte på mina frågor?

Varför vill du att Sverige blir mer som andra länder, om du är stolt nationalist?

Varför skriver SD i sitt partiprogram att ursprung och hudfärg egentligen är ovidkommande?

Är inte SD fel parti för dig om du anser att hudfärg och ursprung är så viktigt att det måste nämnas i varje artikel?
    Media i Sverige borde bli mera som deras kollegor i andra länder, Norge som exempel.

Det är klart att en opixlad bild är viktigt när det handlar om eftersökta och efterlysningar. Det är inte mitt fel att majoriteten som eftersöks av polisen har en mörkare hudfärg än vita svenskar. Det är inte SDs fel heller.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?