• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    themia skrev 2014-03-11 17:37:13 följande:
    Jag förstår att du hyllar di Store Ledare. När det gäller mina uppdrag för du gärna hoppas. Du lär dock inte bli bönhörd.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

Tvivlar starkt på att dåliga politiker någonsin kommer att lämna sina uppdrag frivilligt.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-11 18:49:19 följande:

Tvivlar starkt på att dåliga politiker någonsin kommer att lämna sina uppdrag frivilligt.
    Vi har några exempel i SD om inte annat... Szilág (tidigare Almqvist) ville ju mutas loss. Och Kenta sitter fortfarande högt, trots otaliga fadäser som i andra partier hade vunnit honom en envägtripp medelst politisk katapult ut från partiet.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Quintus Zebra
    Gert skrev 2014-03-11 18:46:07 följande:
    Media i Sverige borde bli mera som deras kollegor i andra länder, Norge som exempel.

Det är klart att en opixlad bild är viktigt när det handlar om eftersökta och efterlysningar. Det är inte mitt fel att majoriteten som eftersöks av polisen har en mörkare hudfärg än vita svenskar. Det är inte SDs fel heller.

Jag tycker ju media i Europa stundtals är rent hemsk, och aplåderar de som inte fastnar i en ofta helt irrelevant hudfärgsfascination.  

Fast nu talade vi inte om efterlysningar främst. Varför är det viktigt i en nyhetsartikel?Håler du inte med SD här?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 18:57:51 följande:

Jag tycker ju media i Europa stundtals är rent hemsk, och aplåderar de som inte fastnar i en ofta helt irrelevant hudfärgsfascination.  

Fast nu talade vi inte om efterlysningar främst. Varför är det viktigt i en nyhetsartikel?Håler du inte med SD här?
    Är det inte i syfte att få fast gärningsmannen som man ska visa bild i en nyhetsartikel?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 18:57:51 följande:

Jo, vi talade främst om efterlysningar. Varför skulle media pixla en människa som inte är efterlyst?
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 19:01:57 följande:
    Är det inte i syfte att få fast gärningsmannen som man ska visa bild i en nyhetsartikel?

De flesta artiklar som diskuteras handlar väl ändå om misstänkta som redan är fast?

En efterlysning är ju självklart något annat.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Gert skrev 2014-03-11 19:09:30 följande:
    Jo, vi talade främst om efterlysningar. Varför skulle media pixla en människa som inte är efterlyst?

Ok. Så i fall där den misstänkte är gripen så behöver media inte nämna hudfärg eller ursprung?
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-11 18:52:02 följande:
    Vi har några exempel i SD om inte annat... Szilág (tidigare Almqvist) ville ju mutas loss. Och Kenta sitter fortfarande högt, trots otaliga fadäser som i andra partier hade vunnit honom en envägtripp medelst politisk katapult ut från partiet.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Det har du rätt i, jag drar alla dåliga politiker över samma kant.
  • Gert
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 19:15:07 följande:

Ok. Så i fall där den misstänkte är gripen så behöver media inte nämna hudfärg eller ursprung?
    Det kan väl vara intressant att veta vilket ursprung gärningsmannen har. Vi lever i ett informationssamhälle. Gärna med en opixlad bild i artikeln också. Vi människor är nyfikna av oss. Är det rasistiskt att vara nyfiken?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 18:29:57 följande:
    Se svar ovan.

Så att kunna svenska räcker alltså för dig för att en svensk medborgare ska vara svensk i dina ögon?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?