• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-11 14:45:51 följande:
    Kvällspressens enda agenda är att tjäna pengar på skandaler. Du kan knappast lasta kvällspressen för att SD så gärna ställer upp på att skapa skandalmaterial.
    Ja, och "SD-hat" säljer. Helin och Mattsson själva (med flera) har till och med själva erkänt att de hanterar SD annorlunda jämfört med övriga riksdagspartier. Expressen kampanjade som sagt till och med mot SD på sin löpsedel på själva valdagen. Är det opartisk journalistik?

(Ursäkter om att de bara ville promota sin ledare - något som i princip aldrig annars görs på löpet - som om det var dagens viktigaste nyhet vad en enskild ledarskribent ansåg att Svensson borde rösta och inte rösta på - köps för övrigt icke).

Men självklart bör och ska det rapporteras om dumheter som t.ex. "järnrörsskandalen" (fattar än i dag inte hur fan Ekeroth tänkte när han filmade skiten och spred det till allmän visning).
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-11 13:51:41 följande:
    Det kan man visst vara.
    Ja tyvärr finns det människor som fått svenskt medborgarskap trots att de inte kan svenska men de är inte svenskar utan medborgare som sagt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 15:21:08 följande:
    Ja tyvärr finns det människor som fått svenskt medborgarskap trots att de inte kan svenska men de är inte svenskar utan medborgare som sagt.

När blir de svenskar då i dina ögon? Vad är svenskhet enligt dig?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-11 15:48:39 följande:

När blir de svenskar då i dina ögon? Vad är svenskhet enligt dig?
    Att kunna språket är väl en början.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • effemgea

Hmm.

Gammelmedia försöker som vanligt dölja sanningen - men spetsforskarna i och kring SD är den ständigt på spåren.

I själva verket offrar fanatiska vänsterextremister sig så till den milda grad att de till och med tillfogar sig livshotande skador medan andra molotovkastare släpar dit patrioter från SD:s broderpartier för att ge dem skulden för det vänsterextremistiska självskadebeteendet.

Det är tur att hjärngänget på FL finns - de som omedelbart avslöjar konspirationer och ställer sig upp för sanningen och för andra patrioter som oskyldigt blivit utsatta för gammelmedias häxjakt.

Den oinsatte kan lätt tro på medias lögner om att patrioterna var knivbeväpnade och knivskar fyra personer, varav två var kvinnor.

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 15:21:08 följande:
    Fint. Så tornedalsfinnar är alltså inte svenskar, fast de bott här längre än de skåningar du troligen anser vara "ursvenskar".
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 15:58:16 följande:
    Så ingen föds svensk? Bara när de lärt sig en viss nivå blir ett barn en svensk?
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 15:58:16 följande:

Hur är det med unga barn och t.ex. folk med grava intellektuella funktionshinder? Kan de anses vara svenska trots att de inte kan språket?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-11 16:24:48 följande:
    Hmm.

Gammelmedia försöker som vanligt dölja sanningen - men spetsforskarna i och kring SD är den ständigt på spåren.

I själva verket offrar fanatiska vänsterextremister sig så till den milda grad att de till och med tillfogar sig livshotande skador medan andra molotovkastare släpar dit patrioter från SD:s broderpartier för att ge dem skulden för det vänsterextremistiska självskadebeteendet.

Det är tur att hjärngänget på FL finns - de som omedelbart avslöjar konspirationer och ställer sig upp för sanningen och för andra patrioter som oskyldigt blivit utsatta för gammelmedias häxjakt.

Den oinsatte kan lätt tro på medias lögner om att patrioterna var knivbeväpnade och knivskar fyra personer, varav två var kvinnor.
    I verkligheten var de så manshatande att de knivskar sig själva för att skylla på de arma patriotiska grabbarna, som bara fick blod på sig för att de försökte stoppa dem!! Om Avpixlat själv får välja!!
  • Vitrysk hockeyhjälte
    effemgea skrev 2014-03-11 16:24:48 följande:
    Hmm.

Du tycker alltså det är rätt att utgå från att bara den ena sidans idioter (nazisterna i det här fallet) gjort fel, för att sedan när uppgifter framkommer som eventuellt belastar även den andra sidans idioter (vänsterextremisterna) bortse från detta. alternativt avfärda det som "skvaller"?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?