• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 10:44:58 följande:

Haha. Kvällspressen. Ge mig gärna ett exempel där jag är inkonsekvent vad gäller kritisk granskning :)
    Det är väl klart att du inte kan sitta och kommentera varenda länk på FL som inte är kritiskt granskad. Du gör något val vilka länkar du vill ifrågasätta eller hur. Nu valde du att ifrågasätta expressens uppföljning på aftonbladets rapportering om Malmöhändelsen. Har du ifrågasatt aftonbladets rapportering om samma händelse någonstans?
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2014-03-11 10:49:50 följande:
    Det är väl klart att du inte kan sitta och kommentera varenda länk på FL som inte är kritiskt granskad. Du gör något val vilka länkar du vill ifrågasätta eller hur. Nu valde du att ifrågasätta expressens uppföljning på aftonbladets rapportering om Malmöhändelsen. Har du ifrågasatt aftonbladets rapportering om samma händelse någonstans?

Det har du ju lite rätt i. Jag är inte heltidsanställd kritisk granskningsväktare. Men det gör ju inte att artikeln blir mer trovärdig.

Jag har inte sett någon dra några stora slutsatser av Aftonbladets rapportering, men så är jag ju en hemmapappa rätt långt från mediabruset nu för tiden.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • sjuttiofemman

I vanlig ordning vill Sd och dess lobbyister försöka förminska betydelsen av nazistattackerna. Eller helt enkelt lägga skulden på sina meningsmotståndare.

wp.me/p2oCcR-3zt

Så med andra ord är det nazister och högerextrema som skanderar "inga nazister på våra gator" när SvP demonstrerar?

• Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 07:18:01 följande:
    Då är du inte svensk.
    Det kan man visst vara.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 09:20:22 följande:

Jag för min del är inte förvånad över att det här med källkritik inte är så poppis som det enligt mig borde vara.

Förtroendet för kvällspressen är jättelågt, speciellt för expressen. Men när nyheten passar den egna världsbilden så behandlas plötsligt kvällspressens påstådda kontakter med skvallrande poliser som en sanning?
    Eller hur? Som jag skrev tidigare, huruvida man från SD-håll älskar eller hatar kvällspressen handlar alltid om de skriver något som gynnar eller motsäger den egna världsbilden.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-11 13:18:16 följande:
    I vanlig ordning vill Sd och dess lobbyister försöka förminska betydelsen av nazistattackerna. Eller helt enkelt lägga skulden på sina meningsmotståndare.
    wp.me/p2oCcR-3zt

Så med andra ord är det nazister och högerextrema som skanderar "inga nazister på våra gator" när SvP demonstrerar?
    Whoa, en del är verkligen lååångt ifrån verkligheten...
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 10:43:28 följande:

Det var inte heller dig jag främst syftade på från början.

Du hade förstås köpt om Expressen skrev om oberoende källor som t.ex. har bevis om att SD :s ledning är rasister. För du tror stenhårt på kvällspressens anonyma källor?
    Kvällspressen har mer än en gång visat sin bakomliggande agenda, dvs inget gynnande av SD och förment "högerextrema" what so ever (se t.ex. Expressens löpsedel på senaste valdagen) - så det är egentligen inte jättekonstigt att man drar öronen och ögonen och en massa annat åt sig när de faktiskt skriver något som inte enväldigt utmålar högern som genomond och våldsbenägen och vänstern som genomgod och from.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-11 14:44:06 följande:
    Kvällspressen har mer än en gång visat sin bakomliggande agenda, dvs inget gynnande av SD och förment "högerextrema" what so ever (se t.ex. Expressens löpsedel på senaste valdagen) - så det är egentligen inte jättekonstigt att man drar öronen och ögonen och en massa annat åt sig när de faktiskt skriver något som inte enväldigt utmålar högern som genomond och våldsbenägen och vänstern som genomgod och from.
    Kvällspressens enda agenda är att tjäna pengar på skandaler. Du kan knappast lasta kvällspressen för att SD så gärna ställer upp på att skapa skandalmaterial.
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-03-11 13:18:16 följande:
    wp.me/p2oCcR-3zt

Hahah, det är så sjukt sagt att man inte vet om man ska skratta eller gråta! Detta beskriver mina känslor bra just nu

Jack Nicholson lol

Det måste finnas en lämplig institution för så sjuka människor som henne...
    Mother cake
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-03-11 14:48:11 följande:
    Hahah, det är så sjukt sagt att man inte vet om man ska skratta eller gråta! Detta beskriver mina känslor bra just nu

Det måste finnas en lämplig institution för så sjuka människor som henne...

Dorian Ertymexx skrev 2014-03-11 14:10:46 följande:
    Whoa, en del är verkligen lååångt ifrån verkligheten...

Ja och det roliga är att det är samma människor som menar att media "mörkar" nyheter och information...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?