• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 21:25:50 följande:
    KÄLLA på att SD vill att man ska placera en sverigedemokrat på varje redaktion, tack!

Varför då?

Är det inte bättre att du ber någon i din närhet tolka mitt inlägg?

Här har det ju snyftats om att medierna borde publicera bild på invandrarbrottslingar så det står härliga till.

Jag kan inte göras ansvarig för om det är så att du läst mina tankar och kommit fram till att jag egentligen tror att SD vill placera en censor på varje redaktion. Jag har bara försökt förklara vad pressfrihet är för något - och valfrihet: Sekten kan ha sina excesser på avpixlat och vi övriga kan hålla oss till andra medier. Men sekten kan inte avgöra hur media ska jobba.

Jag sysslar alltså inte med tankeläsning så jag har ingen aning om hur sektledningen ser på pressfrihet när de inte måste vara PK.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • UniqueSnowflake
    effemgea skrev 2014-03-11 21:46:23 följande:
    1 Varför då?

2 Är det inte bättre att du ber någon i din närhet tolka mitt inlägg?

3 Här har det ju snyftats om att medierna borde publicera bild på invandrarbrottslingar så det står härliga till.

4 Jag kan inte göras ansvarig för om det är så att du läst mina tankar och kommit fram till att jag egentligen tror att SD vill placera en censor på varje redaktion. Jag har bara försökt förklara vad pressfrihet är för något - och valfrihet: Sekten kan ha sina excesser på avpixlat och vi övriga kan hålla oss till andra medier. Men sekten kan inte avgöra hur media ska jobba.

5 Jag sysslar alltså inte med tankeläsning så jag har ingen aning om hur sektledningen ser på pressfrihet när de inte måste vara PK.

1 Ska du vara den enda på FL som är undantagen att visa källa när man ifrågasätter din information?

2 Nej - varför skulle det vara det?

3 Har det? Jaha? Det kände inte jag till, återigen ett "fakta" som du kastar ut utan minsta tillstymmelse till källa.

4 Ursäkta men vad pratar du om? Försöker du få mig att framstå som dum? Det är helt förvirrat, ingen ordning på dina meningar. Du har inte ALLS försökt förklara någonting, du försöker däremot smutskasta, men jag skall skriva otroligt, oerhört tydligt åt dig.

Du skrev:

EFFEMGEA CITAT :

"Och därför blir det den vanliga gnällvisan - men varför kan inte vi göra som andra länder.

Nej, vi kan inte placera en sektmedlem på varje redaktion som censor utan vi värnar den svenska traditionen med pressfrihet och låter media själva avgöra vad de vill publicera."

EFFEMGEA SLUT CITAT

A: Du antyder att SD ska ha sagt att "varför kan inte vi göra som andra länder".
    B: Du antyder att SD vill placera ut "sektmedlem", vilket på fmganska blir SD-are, på VARJE REDAKTION.

Du kan antyda så det står härliga till, men så länge du inte håller med källa eller liknande, så kommer ingen ta dig på allvar.

Det är så det fungerar, även här på FL.

• UniqueSnowflake
    Hummelnr12 skrev 2014-03-11 21:40:55 följande:

ja det har jag. Jag har läst deras partiprogram med. Tja jag har sett Åkesson göra olämpliga hälsningar med höger handen på en nation i Lunf när han studerade där det är liksom en bild som etsats sig fast. Men det är klart han var väl ung och dum. Har inte speciellt över för Oersson i heller inte Reinfeldt i heller inte riktigt av samma skrotb och korn som Åkesson. Men de ljuger med lite mer stil eller de fastnar inte med handen i kak burken så att säga. Sen undrar jag lite varför du tar upp en fd politiker ????

Tack för svaret! Ja men då har du ju åtminstone skaffat dig en egen åsikt om var du vill stå politiskt. Det är faktiskt ganska uppfriskande, då jag vågar påstå att de flesta antagonisterna i tråden inte har gjort detta.

Tyckte GP var ett bra exempel bara - dessutom har han väl varit statminister lika länge som Fredde.

• UniqueSnowflake

Glömde nr 5 i inlägg # 80005

Jag trodde inte att vi talade religion i denna tråd utan om politik.

• effemgea
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 21:55:59 följande:

1 Ska du vara den enda på FL som är undantagen att visa källa när man ifrågasätter din information?

2 Nej - varför skulle det vara det?

3 Har det? Jaha? Det kände inte jag till, återigen ett "fakta" som du kastar ut utan minsta tillstymmelse till källa.

4 Ursäkta men vad pratar du om? Försöker du få mig att framstå som dum? Det är helt förvirrat, ingen ordning på dina meningar. Du har inte ALLS försökt förklara någonting, du försöker däremot smutskasta, men jag skall skriva otroligt, oerhört tydligt åt dig.

Du skrev:

EFFEMGEA CITAT :

"Och därför blir det den vanliga gnällvisan - men varför kan inte vi göra som andra länder.

Nej, vi kan inte placera en sektmedlem på varje redaktion som censor utan vi värnar den svenska traditionen med pressfrihet och låter media själva avgöra vad de vill publicera."

EFFEMGEA SLUT CITAT

A: Du antyder att SD ska ha sagt att "varför kan inte vi göra som andra länder".
    B: Du antyder att SD vill placera ut "sektmedlem", vilket på fmganska blir SD-are, på VARJE REDAKTION.

Du kan antyda så det står härliga till, men så länge du inte håller med källa eller liknande, så kommer ingen ta dig på allvar.

Det är så det fungerar, även här på FL.

Jag, tror att det är bättre att du ber någon förklara mitt inlägg för dig.

Huruvida någon tar mig på allvar eller kan du inte veta, du kan inte avgöra vad alla andra tycker. Förra gången var det visst att ingen läser Nihkas inlägg.

Återkom gärna efter att du gått igenom mitt inlägg med någon annanÄpple
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • UniqueSnowflake

Nån annan som vill försöka sig på en tolkning av EFFE's kommentarer?

""Och därför blir det den vanliga gnällvisan - men varför kan inte vi göra som andra länder.

Nej, vi kan inte placera en sektmedlem på varje redaktion som censor utan vi värnar den svenska traditionen med pressfrihet och låter media själva avgöra vad de vill publicera."//CITAT EFFE

• nihka
    Åkesson2014 skrev 2014-03-11 21:01:03 följande:
    Anledningen till att folk väljer att vara anonyma om sitt stöd till SD är för att folk som ni i detta forum bedriver någon slags häxjakt på alla som sympatiserar minsta med SD.
    Många SDare har ju oerhört svårt att acceptera att andra inte delar deras åsikter och ideologi och ser varje avståndstagande som en olovlig handling.

Du vet att det är det som utmärker en demokrati, att vem som helst får bilda ett parti som alla måste gilla och samarbeta med.Skrattande
  • Hummelnr12
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 21:57:55 följande:

Tack för svaret! Ja men då har du ju åtminstone skaffat dig en egen åsikt om var du vill stå politiskt. Det är faktiskt ganska uppfriskande, då jag vågar påstå att de flesta antagonisterna i tråden inte har gjort detta.

Tyckte GP var ett bra exempel bara - dessutom har han väl varit statminister lika länge som Fredde.

Skrev förra inlägget på telefonen så det blev lite skumt. Ber om ursäkt för det. Ja jag har en åsikt och den står jag för, SDs problem är att de vänder kappan efter hur det blåser så att säga de far enligt mig då med en hel del osanningar inget unikt i det i politikens värld absolut inte, det är bara det att kör med en massa dubbelmoral och sen anser jag att de inte har en hållbar politik överhuvudtaget. Det är för mycket det var bättre förr, vilket jag inte anser att det var.

Ja jo han var ju moderaternas bäste bidragsgivare så att säga ingen har väl privatiserat mer än vad sossarna gjorde under hans ledning. Sen kunde moderaterna lugnt ta över och skylla på honom. Så nä tjocke Persson samlar inte många poäng hos mig.

Fredde är väl en av de blekaste politikerna vi har haft i det här landet helt ärligt?
    Sällan studsar en termos
  • Thomas66
    Hummelnr12 skrev 2014-03-11 22:17:25 följande:
    Skrev förra inlägget på telefonen så det blev lite skumt. Ber om ursäkt för det. Ja jag har en åsikt och den står jag för, SDs problem är att de vänder kappan efter hur det blåser så att säga de far enligt mig då med en hel del osanningar inget unikt i det i politikens värld absolut inte, det är bara det att kör med en massa dubbelmoral och sen anser jag att de inte har en hållbar politik överhuvudtaget. Det är för mycket det var bättre förr, vilket jag inte anser att det var. Ja jo han var ju moderaternas bäste bidragsgivare så att säga ingen har väl privatiserat mer än vad sossarna gjorde under hans ledning. Sen kunde moderaterna lugnt ta över och skylla på honom. Så nä tjocke Persson samlar inte många poäng hos mig. Fredde är väl en av de blekaste politikerna vi har haft i det här landet helt ärligt?
    Sällan studsar en termos

Nu vad det väl ändå finanskris , och S och Fp va tvungna att låna av pensionspengarna (150-200 miljarder ) som iof aldrig har betalats tillbaka . Så att säga att Göran va moderat stämmer ju inte riktigt. Den du borde ångra och där det gick fel va ju på Monas tid.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-03-11 20:38:51 följande:
    I statsmedia är 80% röd-gröna; över 50% miljöpartister
    www.dagensps.se/artiklar/sn/2012/04/29/280745...

Istället för att kvotera in damer i bolagsstyrelserna, borde vi kanske kvotera in t.ex. sverigedemokrater i media!
    Annars är det ju fritt för vem som helst, inkluderat sverigedemokrater, att söka jobb inom media. Det är väl bara att lägga fram några alster från Avpixlat och invänta regnet av jobberbjudanden.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?