• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-03-11 20:42:49 följande:
    Har du nån erfarenhet av politiskt arbete i praktiken. Har du varit eller är du politiker själv. Eller sitter du bara och gissar i vanlig ordning om saker du inte vet något om?

Nej det har jag inte, varför skulle jag gissa? När tex miljöpartiet kallar till presskonferens och är helt chockade att vissa kvinnoyrken fortfarande har relativt låga löner. Själ tänker finns det någon som är så dum i huvudet att dom tror att alla inom äldre- vården har fått 5000 mera i månaden sistatiden. Blir du imponerad och tänker jippiii nu är det på gång ?
  • Hummelnr12
    Åkesson2014 skrev 2014-03-11 21:01:03 följande:
    Självklart är det intressant att veta härkomst på krimnella! Speciellt om det handlar om signalement. Detta betyder inte att jag måste gå ut med vem jag är och vart jag kommer ifrån, jag har inte begått något brott, aldrig ens fortkörning. Anledningen till att folk väljer att vara anonyma om sitt stöd till SD är för att folk som ni i detta forum bedriver någon slags häxjakt på alla som sympatiserar minsta med SD. Varför inte ge sig på Centern exempelvis? Inse att SD är Sveriges tredje största parti, demokratiskt framröstade av svenska folket.
    Tja what goes around comes around så att säga. Har läst otaliga trådar där SD anhängare tycker det är kul att dra skämt med människor som har annan hudfärg, har sett otaliga Sd anhängare bete sig som grottmänniskor mot feminister, miljöpartister och andra som inte hyllar Åkesson till skyarna. Så ger man sig in i leken får man lite leken tåla. Heter sen trådstarten varför folk hatar SD så kommer folk att säga /skriva varför de hatar SD. 

Sen kommer folk alltid att reagera mot de som inte följer normer och sticker ut. Hade sen de som är anhängare till SD ibland kanske visat lite ödmjukhet och sagt att det där uttalande var väl inte så välgrundat så hade det nog varit ett annat ljud i skällan.

Jag tycker att de vänsterextrema är lika illa som de som stöder fascisiter/nazister. All form av våldsamma handlingar är i mina ögon föraktfulla. 

Jag har lika stort förakt för alla politiker oavsett partitillhörighet och det står jag för. Jag är så krass att jag är ganska säker på att de bara en agenda och det är att fylla sin plånbok så mycket som möjligt. Om jag skulle rösta så skulle jag rösta på det parti som jag tyckte lurade mig minst, och det partiet är inte SD för de har en agenda som jag inte kan stå bakom.
    Sällan studsar en termos
  • effemgea

Det är väl inte så svårt att förstå att sekten vill att alla ska få ta del av hatseanserna på avpixlat, så det räcker naturligtvis inte för sverigedemokraterna med den och liknande sajter, utan alla måste få skåda ljuset.

Och därför blir det den vanliga gnällvisan - men varför kan inte vi göra som andra länder.

Nej, vi kan inte placera en sektmedlem på varje redaktion som censor utan vi värnar den svenska traditionen med pressfrihet och låter media själva avgöra vad de vill publicera.

Och de som så önskar kan gå till partiets avlopp avpixlat och tillfredsställa sig där med ett urval av brottsliga invandrare i en gemensam hatexcess.

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • UniqueSnowflake
    Hummelnr12 skrev 2014-03-11 21:16:36 följande:
    Tja what goes around comes around så att säga. Har läst otaliga trådar där SD anhängare tycker det är kul att dra skämt med människor som har annan hudfärg, har sett otaliga Sd anhängare bete sig som grottmänniskor mot feminister, miljöpartister och andra som inte hyllar Åkesson till skyarna. Så ger man sig in i leken får man lite leken tåla. Heter sen trådstarten varför folk hatar SD så kommer folk att säga /skriva varför de hatar SD. 

Sen kommer folk alltid att reagera mot de som inte följer normer och sticker ut. Hade sen de som är anhängare till SD ibland kanske visat lite ödmjukhet och sagt att det där uttalande var väl inte så välgrundat så hade det nog varit ett annat ljud i skällan.

Jag tycker att de vänsterextrema är lika illa som de som stöder fascisiter/nazister. All form av våldsamma handlingar är i mina ögon föraktfulla. 

Jag har lika stort förakt för alla politiker oavsett partitillhörighet och det står jag för. Jag är så krass att jag är ganska säker på att de bara en agenda och det är att fylla sin plånbok så mycket som möjligt. Om jag skulle rösta så skulle jag rösta på det parti som jag tyckte lurade mig minst, och det partiet är inte SD för de har en agenda som jag inte kan stå bakom.

Jag vill gratulera dig till att vara den första som hållit sig ON TOPIC i sisådär tjugo tusen sidor (orkar inte kolla).
    Grattis. :trofé:

Skål

Sen tycker jag att du får väl ha dina åsikter, men snälla, jämför inte SD med fascister och nazister. För de är ett politiskt parti, de älskar demokrati. Det gör inte fascister eller nazister. Alls.

Och du det där du säger med att ledarna inte visat tillräcklig ödmjukhet... hur ödmjuk var Göran Persson? Hur ödmjuk är Reinfeldt?
    Och följdfråga - har du lyssnat med ödmjukhet?
    Har du försökt lyssna till vad SD faktiskt har att säga?

Bara undrar.

• UniqueSnowflake
    effemgea skrev 2014-03-11 21:17:39 följande:
    Det är väl inte så svårt att förstå att sekten vill att alla ska få ta del av hatseanserna på avpixlat, så det räcker naturligtvis inte för sverigedemokraterna med den och liknande sajter, utan alla måste få skåda ljuset.

Och därför blir det den vanliga gnällvisan - men varför kan inte vi göra som andra länder.

Nej, vi kan inte placera en sektmedlem på varje redaktion som censor utan vi värnar den svenska traditionen med pressfrihet och låter media själva avgöra vad de vill publicera.

Och de som så önskar kan gå till partiets avlopp avpixlat och tillfredsställa sig där med ett urval av brottsliga invandrare i en gemensam hatexcess.
    KÄLLA på att SD vill att man ska placera en sverigedemokrat på varje redaktion, tack!

• effemgea
    Åkesson2014 skrev 2014-03-11 21:01:03 följande:
     Inse att SD är Sveriges tredje största parti, demokratiskt framröstade av svenska folket.
    Nej, men det är en vanlig missuppfattning.

Du skriver att de är tredje största parti och framröstade av svenska folket. Mig veterligt fick S, M, FP, C och MP fler röster än SD.

Är det kanske SD:s matematikexpert, Margareta Sandstedt, som har räknat ut att SD är tredje störstTomte

Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-03-11 21:30:37 följande:
    Nej, men det är en vanlig missuppfattning.

Du skriver att de är tredje största parti och framröstade av svenska folket. Mig veterligt fick S, M, FP, C och MP fler röster än SD.

Är det kanske SD:s matematikexpert, Margareta Sandstedt, som har räknat ut att SD är tredje störstTomte

" rel="nofollow" target="_blank">

Kom igen om ett halvår. Då är SD det tredje största partiet även för dig.
  • Åkesson2014

Självklart finns det rötägg inom alla block, det är lite det som kännetecknar en politiker i mina ögon, men som sagt att förutsätta att alla som röstar SD är våldsamma är ju bara löjligt? Jag själv röstar SD och är garanterat inte våldsam, jag anser inte att alla invandrare är skit men jag tycker att det räcker nu, Södertälje och Rosengård är redan överfullt och kriminaliteten flödar. Jag tycker SD har ett mycket viktigt budskap men kan ibland anse att de som framför budskapet inte är smartare än en flock måsar, däremot får man då tänka på det långa loppet och att människor kommer och går men budskapet består. Och okej, fel av mig, SD är inte i nuläget framröstat som tredje största partiet, däremot senaste opinionsundersökningarna visar detta resultat.

• Hummelnr12
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-11 21:22:29 följande:

Jag vill gratulera dig till att vara den första som hållit sig ON TOPIC i sisådär tjugo tusen sidor (orkar inte kolla).
    Grattis. :trofé:

Skål

Sen tycker jag att du får väl ha dina åsikter, men snälla, jämför inte SD med fascister och nazister. För de är ett politiskt parti, de älskar demokrati. Det gör inte fascister eller nazister. Alls.

Och du det där du säger med att ledarna inte visat tillräcklig ödmjukhet... hur ödmjuk var Göran Persson? Hur ödmjuk är Reinfeldt?
    Och följdfråga - har du lyssnat med ödmjukhet?
    Har du försökt lyssna till vad SD faktiskt har att säga?

Bara undrar.

ja det har jag. Jag har läst deras partiprogram med. Tja jag har sett Åkesson göra olämpliga hälsningar med höger handen på en nation i Lunf när han studerade där det är liksom en bild som etsats sig fast. Men det är klart han var väl ung och dum. Har inte speciellt över för Oersson i heller inte Reinfeldt i heller inte riktigt av samma skrotb och korn som Åkesson. Men de ljuger med lite mer stil eller de fastnar inte med handen i kak burken så att säga. Sen undrar jag lite varför du tar upp en fd politiker ????
    Sällan studsar en termos
Svar på tråden Varför hatar folk SD?