• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • MsMamma
    UniqueSnowflake skrev 2014-03-10 22:06:01 följande:
    Jag tycker det är hemskt att folk ska få provocera hur mycket de vill, men sen när man svarar/skriver så anmäler de som galna.
    Det är inte schysst någonstans. Vi måste få skriva här på samma villkor, allihop, inte bara nica och fgma.
  • Errol Flynn
    Rataxes skrev 2014-03-11 08:27:39 följande:

Nej, inte för att jag har nånting till övers för nazisterna i SvP men deras motståndare är inte ett dugg bättre. Tyvärr uttalar sig diverse proffstyckare innan alla fakta har kommit fram, det "fina" hatet vetdu.

Jag är inte heller någon nazistälskare men det var väldigt vad detta slogs upp i tidningar och fördömdes (och hela VÄRLDEN fördömde attacken) och så visar det sig att det är våldsamma vänsterextremister. Ta daaa!!!
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • MsMamma
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 09:03:37 följande:

Jag är inte heller någon nazistälskare men det var väldigt vad detta slogs upp i tidningar och fördömdes (och hela VÄRLDEN fördömde attacken) och så visar det sig att det är våldsamma vänsterextremister. Ta daaa!!!
    Brukar ju oftast vara så men det pratas det ju inte högt om..
  • Errol Flynn
    MsMamma skrev 2014-03-11 09:06:53 följande:
    Brukar ju oftast vara så men det pratas det ju inte högt om..
    Jag tror fortfarande SÄPO är på rätt spår. Extrem islamism och vänsterterrorism är det största hotet mot Sverige. Och de får härja relativt fritt också. Annars är man ju rasist.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 08:06:02 följande:
    www.expressen.se/kvallsposten/polisens-uppgifter-sa-startade-knivbraket/

Nämen sedär ja. Det var förmodligen de "fredliga" demonstranterna som misshandlade och startade bråk. Jag är egentligen inte jätteförvånad.

Rataxes skrev 2014-03-11 08:27:39 följande:
    Nej, inte för att jag har nånting till övers för nazisterna i SvP men deras motståndare är inte ett dugg bättre. Tyvärr uttalar sig diverse proffstyckare innan alla fakta har kommit fram, det "fina" hatet vetdu.

Errol Flynn skrev 2014-03-11 09:03:37 följande:

Jag för min del är inte förvånad över att det här med källkritik inte är så poppis som det enligt mig borde vara.

Förtroendet för kvällspressen är jättelågt, speciellt för expressen. Men när nyheten passar den egna världsbilden så behandlas plötsligt kvällspressens påstådda kontakter med skvallrande poliser som en sanning?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • MsMamma
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 09:18:23 följande:
    Jag tror fortfarande SÄPO är på rätt spår. Extrem islamism och vänsterterrorism är det största hotet mot Sverige. Och de får härja relativt fritt också. Annars är man ju rasist.

Ja men säpo kan man ju inte lita på! Aftonbladet och "vissa sidor nämner inga namn" sitter ju med de riktiga experterna.

*ironi*

• Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 09:18:23 följande:

Själv hatar jag allt våld. För mig är inget hat fint.

Men fakta talar sitt tydliga språk. Tittar man på Sverige och våra grannländer så har gärningsmän med främlingsfientliga motiv dödat en massa människor och utfört hemska terrordåd. Islamister och vänsterextremister har i jämförelse knappt gjort nåt.

Självklart ska Säpo ha koll på våldsamma grupper. Men de ska utgå ifrån verkligheten.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 09:20:22 följande:

Jag för min del är inte förvånad över att det här med källkritik inte är så poppis som det enligt mig borde vara.

Förtroendet för kvällspressen är jättelågt, speciellt för expressen. Men när nyheten passar den egna världsbilden så behandlas plötsligt kvällspressens påstådda kontakter med skvallrande poliser som en sanning?
    Jag länkar ofta artiklar från våra dagstidningar. Däremot tror jag att de undviker att skriva om vissa saker som inte passar deras agenda men jag har aldrig kritiserat de artiklar som existerar.
  • Errol Flynn
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 09:54:33 följande:
    Jag länkar ofta artiklar från våra dagstidningar. Däremot tror jag att de undviker att skriva om vissa saker som inte passar deras agenda men jag har aldrig kritiserat de artiklar som existerar.

Och kvällstidningar.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-11 09:31:15 följande:

Själv hatar jag allt våld. För mig är inget hat fint.

Men fakta talar sitt tydliga språk. Tittar man på Sverige och våra grannländer så har gärningsmän med främlingsfientliga motiv dödat en massa människor och utfört hemska terrordåd. Islamister och vänsterextremister har i jämförelse knappt gjort nåt.

Självklart ska Säpo ha koll på våldsamma grupper. Men de ska utgå ifrån verkligheten.
    Skrivet av Tino Sanadaji civilekonom och doktorand i offentlig politik och ekonomi vid University of Chicago.

Islamister bakom en överväldigande majoritet av all dödlig terrorism i Europa det senaste årtiondet

Detta är det blogginlägg som tagit mig längst tid att skriva. Jag gick igenom varenda terroristattack i Europa och Nordamerika i den omfattande RAND Database of Worldwide Terrorism Incidents de senaste 10 åren (ca. 4000 incidenter). Terroristerna delades upp i muslimer och icke-muslimer, och när RAND inte ger information om troliga eller bekräftade gärningsmän och det inte finns några starka misstankar, så har jag antagit att de var icke-muslimska för att räkna med försiktighet.

Ser man till alla människor som dödats i terrorattacker i Europa och Nordamerika de senaste 10 åren, så utfördes attackerna till 97% av muslimska terrorister, eller 4703 dödade av totalt 4873. Merparten i 11 September ensamt. Men även om vi utesluter 11 september-attackerna, utgör andelen av dödsfall på grund av muslimsk terror 91%.

En hel del av återstoden utgörs av ett antal dödliga (och av västerländsk media under-rapporterade) muslimska terrorattacker i Ryssland.

Men om vi bara tittar på Västeuropa, är andelen dödsfall pga terror de senaste 10 åren, ändå till 79% orsakade av muslimska terrorister.

De återstående 68 döda av 319, har begåtts av IRA och andra inhemska terrorister. I en jämförelse, dödades tre gånger så många människor enbart i attentaten i Madrid under 2004 - än i alla attacker av ETA, IRA, korsikanska separatister, högerextrema terrorister och alla andra icke-muslimska terroristattacker i Europa - under de senaste tio åren tillsammans.

Tänk på att jag inte inkluderar några islamistiska terrorattacker från Mellanöstern, Sydostasien, Afrika eller någon annanstans än Europa och Nordamerika. Baserat på data från det amerikanska State Department, och jag säger detta med ofattbar fasa, tycks dessa attacker ha dödat över 10.000 människor per år under dessa tio år.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?