• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    themia skrev 2014-03-11 20:35:16 följande:
    Ante mig att du inte kunde bjuda på det du kräver av andra.

Btw, vem skulle vara intresserad av ett reportage om dig?
    Det där var nog den sämsta argumentation jag nånsin har sett...

Förklara ist varför du tycker det är ok att tidningarna skriver ut ålder/kön på misstänkta brottslingar, men varför du tycker det är fel att de skriver ut hudfärg.

• Gert
    themia skrev 2014-03-11 20:35:16 följande:
    Ante mig att du inte kunde bjuda på det du kräver av andra.

Btw, vem skulle vara intresserad av ett reportage om dig?
    Hur tänker du nu? Vi diskuterar medias innehåll och brist på innehåll om brottslingar. Att du börjar babbla om annat är inte mitt fel.
  • Trollelisan
    Gert skrev 2014-03-11 19:26:47 följande:
    Det kan väl vara intressant att veta vilket ursprung gärningsmannen har. Vi lever i ett informationssamhälle. Gärna med en opixlad bild i artikeln också. Vi människor är nyfikna av oss. Är det rasistiskt att vara nyfiken?
    Då är det tur att det finns topsajter som avpixlat och liknande som inte gör annat än skriver om sånt. Där kan SDarna skriva av sig och ryggdunka varandra i sin lilla klubb för inbördes beundran.
  • Enter Sandman
    oOOo oOOo skrev 2014-03-11 19:56:06 följande:
    Sant, de borde skala bort all information som inte uppenbarligen är intressant. Typ människa mördad av en annan människa. Kanske lite väl informativt. Bättre bara konstatera "Ett mord". Eller är det intressant tillräckligt. Vad ger det liksom.

Vad mer behöver du veta?
    Personlig information om vare sig offer eller förövare tillför inget av vikt, om förövaren redan är i förvar.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-11 20:29:21 följande:
    Jobbar du på en tidning som gör ett reportage om mig?

Så du klarar inte av det som du begär av andra, så lågt och så förväntat.
    Du kanske skulle behöva läsa in dig på den gyllene regeln.
    Fast det kanske inte är något du tycker är viktigt att tillämpa.
    Gäller andra regler för dig än det gör för övriga, kör du med dubbla standards?
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-11 20:01:17 följande:
    Tja, de som tjänar bäst i kommunerna brukar vara en standard grej som kvällspressen kör med när det är nyhetstorka.

Jag tycker faktiskt att det är intressant att veta ursprunget på människor som det skrivs om. I artiklar som inte har med brottslighet att göra står det alltid vart personen i fråga kommer från. Svensk media är inte konsekventa i sin journalistik. Det stör mig.

Varför är det intressant för dig?
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-11 20:45:45 följande:
    Hur tänker du nu? Vi diskuterar medias innehåll och brist på innehåll om brottslingar. Att du börjar babbla om annat är inte mitt fel.

Dina undanflykter gör att du enbart verkar ännu mer ynklig än vanligt.
    Att inte kunna ställa upp på det man kräver av andra är enbart hyckleri och patetiskt.
  • Enter Sandman
    Philipsson skrev 2014-03-11 20:43:09 följande:
    Det där var nog den sämsta argumentation jag nånsin har sett...

Förklara ist varför du tycker det är ok att tidningarna skriver ut ålder/kön på misstänkta brottslingar, men varför du tycker det är fel att de skriver ut hudfärg.

Och vad tycker du och vad är dina argument för din hållning?
  • Åkesson2014

Självklart är det intressant att veta härkomst på krimnella! Speciellt om det handlar om signalement. Detta betyder inte att jag måste gå ut med vem jag är och vart jag kommer ifrån, jag har inte begått något brott, aldrig ens fortkörning. Anledningen till att folk väljer att vara anonyma om sitt stöd till SD är för att folk som ni i detta forum bedriver någon slags häxjakt på alla som sympatiserar minsta med SD. Varför inte ge sig på Centern exempelvis? Inse att SD är Sveriges tredje största parti, demokratiskt framröstade av svenska folket.

Åkesson 2014!
  • UniqueSnowflake
    Åkesson2014 skrev 2014-03-11 21:01:03 följande:
    Självklart är det intressant att veta härkomst på krimnella! Speciellt om det handlar om signalement. Detta betyder inte att jag måste gå ut med vem jag är och vart jag kommer ifrån, jag har inte begått något brott, aldrig ens fortkörning. Anledningen till att folk väljer att vara anonyma om sitt stöd till SD är för att folk som ni i detta forum bedriver någon slags häxjakt på alla som sympatiserar minsta med SD. Varför inte ge sig på Centern exempelvis? Inse att SD är Sveriges tredje största parti, demokratiskt framröstade av svenska folket.
    PRECIS!! Det ÄR rena häxjakten på FL.

Tack för ditt inlägg.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?