Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-01 16:51:24 följande:
    Så om Kenta Ekeroth skulle avgå skulle allt han "ställt till med" (tänker primärt på "järnrörsskandalen") vara ur världen? Fan, det tycker ju inte ens jag och då är jag ändå inte fullt så fylld av SD-hat som t.ex. du.
    Du står rätt mycket emot dina partifränder i så fall, som menar att det är "gammal skåpmat" fast han inte ens fick en åthutning efter det skedda.

Nej, givetvis försvinner inte skandalen, men om politikern avgår eller blir utkickad så ser man i alla fall att partiet i fråga faktiskt tar ansvar och inte huserar våldsverkare och kriminella inom partiet. Om personen kommer undan, och rentav kommer upp sig i rang efter något sådant... ja, det säger mycket om partiets syn på brott och våld, vad de än skriver om "hårdare straff".
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-04-01 20:30:53 följande:

Själv tror jag att skjutningarna/ mordförsöken, rån och våldtäkerna, misshandel av ungakvinnor, som har hänt sista veckorna kan vara att folk funderar på vad som händer. Du tror inte att dessa små-händelser får folk att tröttna på invandrare? Iof dom kan ju vara utsända av Sd vad vet jag.
    Vad har rån, våldtäkter och misshandel med invandring att göra?

Jadu, det var ju en SD-politiker som tyckte att det var helt i sin ordninga att spöa upp sin tjej "någon enstaka gång", så...
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-04-01 20:46:42 följande:
    Är det bara jag som börjar tröttna på ordet "sekten"?
    Du menar såsom vi tröttnat på "PK", "åsiktsmaffian", "extremvänstern", "gammelmedia" och alla andra ord ni hittat på genom åren?
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-04-01 21:06:35 följande:

Så om man bara avgår ur fullmäktige finns det inget nyhetsvärde i en hycklande feminst-sexköpare som dessutom jobbar som socialsekreterare?

Jaja, vi kan hitta på fler ursäkter för att visa på allmän-ointresset. Hur många som helst.

Hade säkert varit samma media-ointresse om det gällt ett eller annat, annat parti. Verkligen.

Äh, det är ingen hemlighet att MP kommer enklast undan i media och det behöver man inte vara konspiratoriskt lagd SD:are för att tycka:

blogg.folkbladet.nu/lennart-holmlund/2012/04/.../

Jag skrev redan igår att domen/straff-föreläggandet ligger ute på nätet. Läser du inte inäggen i den diskusion du deltar i? Eller du kanske inte förstår att identiten kommer därifrån?
    Dels kanske det inte finns lika mycket att granska. Och dels kan det ju vara så att journalister BLIR miljöpartister efter att ha studerat dem, snarare än att det just är miljöpartister som blir journalister. Journalister ser och hör mer än gemene man, och det är intressant att de oftare drar till rödgrönt håll än åt höger (och extremhöger).
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-04-01 21:12:39 följande:
    Det är väl bara att acceptera att folks ordval stammar efter vad de är vana vid.
    Sekterister är väl mer benägna än andra att prata om sekter antar jag, för oss utomstående framstår det väl mer som ett kuriosum.
    Så du menar att alla som kallar JV, frimurarna och liknande för sekter själva är med i en sekt per definition? Det var en underlig tes.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-04-01 21:13:30 följande:

Möjligt att dom blir. Själv tror jag att dom finns pga problemen med invandringen. Du måste väl ändå inse att det Svenskakvinnor utsätts för är mycket värre? Hur många våldtäker kan du hitta där Svenskar våldtar invandrarkvinnor ?Kontra tusentals. Randominvandrare? Kan inte tänka mig att det är vanligt alls.Själv vill jag minska invandringen till övrig EU-nivå skulle aldrig kalla någon Babbe bara för att, möjligtvis någon kaxig idiot.
    Med tanke på att den absoluta majoriteten våldtäkter begås av svenska män mot svenska kvinnor (men även mot invandrarkvinnor, för all del) så borde kvinnor vara mindre less på invandrare än på män.

Men det får man ju inte säga i det här jävla landet!! Flört
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-01 21:42:54 följande:
    Det behöver absolut inte ha med varandra att göra.
    Men i just Sverige verkar det ha det, eftersom de flesta dömda för brott har invandrarbakgrund.

På så sätt har de med varandra att göra.
    Sedan kan orsakerna alltid diskuteras.

www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Mo...
    Nej, de flesta dömda för brott har inte invandrarbakgrund. Det finns en överrepresentation, men majoriteten är fortfarande svenskar. Och den överrepresentationen sammanfaller med överrepresentationen som har att göra med social klass.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-04-01 21:48:44 följande:
    Skulle det vara konstigt, när det bor tre miljoner fler svenska män än invandrarmän i Sverige?
    Jag sade inte att det var konstigt, jag sade att påståendet var fel.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?