Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-30 13:13:06 följande:
    Splittringspolitik som sjuklövern har bedrivit i 30-40 år är en faktor för risken att falla in i kriminalitet.
    Vilken splittringspolitik? Du menar politiken att försöka skapa ett enhetligt samhäller där alla har samma rättigheter och skyldigheter? Ja OJ vad splittrande det är...

Det är (och jag börjar känna mig tjatig nu) alliansen, och delvis före det Göran Persson som  började öka klassklyftorna. Alliansens ivriga arbete på detta har dock fått stöd från SD, så du kan svårligen gnälla på splittringspolitik utan att också skälla på ditt älsklingsparti där.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-30 14:45:36 följande:

OK, då går jag OT och öppnar upp för anmälning då.

Klimatproblemet löser vi inte med vindkraft utan med storskalig kärnkraftsutbyggnad. Det sämsta (men billigaste) vi kan göra är att öka förbränningen av gas/olja.

Kollektivtrafik och cykel är ingen lösning. Att fördyra och försvåra för folk att köra bil ger ingen positiv effekt. Vi kan däremot ha en i princip fosilfri bilflotta imorgon - om staten tar på sig kostnaden för att byta alla dagens fordon mot el-fordon. Elen producerar vi storskaligt i nya kärnkraftverk.

Mat från andra sidan jordklotet kan vara klimatvänligare än närproducerad dito. Samtidigt finns ett motsatt miljömål om biologiskt mångfald - som mår bra av närproducerad mat Men man måste erkänna den konflikten också och inte bara försöka skuldbelägga importmat.

Osv.

Det finns problem men MP:s lösningar är inte seriösa.

slut OT
    Kärnkraftverk är precis lika smutsiga som kol och olja, och med långt mer svårlösta bieffekter. Och det fortfarande om de fungerar som de ska. Om de inte gör det - Harrisburg, Tjernobyl, Fukushima. Knappast gynnsamt.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-30 14:53:13 följande:

Ja just ja, det var det där med farliga också ...

MP är farliga, inte bara för konservativa, därför att deras politik leder samhället mot ruin. Såväl tekniskt som ekonomiskt.

Ett land utan egen elförsörjning och med halva befolkningen på betald ledighet (sk friår) har inte mycket till framtid.

MP:s idéer är drömmar och utopier. 60-talets rödvinsvänster och flumare all over again.
    Äh, det sade folk om 12, 10 och 8 timmars arbetsdag också. Och om betald ledighet. Och om starka fackförbund. Istället fick vi ett ökat välstånd och ökad rikedomsfördelning (i alla fall delvis).
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-30 16:11:58 följande:
    Allianspolitik och modern sossepolitik.
    Dvs exakt det som SD röstar FÖR i riksdagen.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-30 22:28:06 följande:

Jo hej, tjena!

Och kåldolmar är en turkisk uppfinning.

*som om jag skulle börja lägga mig i när du sitter och böjer spanska verb hemma i lägenheten. nä, för jag har inte den kompentensen* 

Jag skulle nog inte jämföra akut energibrist i landet med införandet av fackföreningar. Inte heller skulle jag jämföra misnskad arbetstid som kunde kompenseras med ökad effektivitet med betalda friår som skall kompenseras med ... ja vadå?
    Mjaha? Ja, kåldolmar är en utrikisk uppfinning, helt korrekt - men vad exakt är din kritik mot det jag skrev? Vad är det du förnekar? Att urangruvor - och sedan uttjänta uranstavar - är sjukt smutsiga och farliga, eller att tre katastrofer aldrig skett?

Du skulle inte det nej. Right. Så vad säger du om sex timmars arbetsdag?
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-30 22:32:44 följande:
    Och hur mycket är det?

Din rant om kärnenergi visar på mer känslor än förnuft.
    Knappast. Det är du som inte har motargument. Det är inte direkt en statshemlighet att kärnkraft är smutsigt, ineffektivt och dyrt. Och inte minst tokfarligt.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-30 22:32:51 följande:
    Segregationen i samhället som beror på sjuklöverns politik.
    Och som stöds av SD.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?