Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-30 22:38:29 följande:
    Det är ingen nyhet att läkare diskriminerar sverigedemokrater. Nu är det dags för vårdförbundet att ta ställning mot partiet.

vardforbundet.se/Vardfokus/Webbnyheter/2014/M.../

Det märks att folk börjar bli rädda nu när det inte är så långt kvar till valet. De gör allt för att sätta munkavel på SD Men och demokratin och rättvisan kommer att segra!!!
    Okey? Senaste gångerna jag varit hos läkare har ingen frågat om vilket parti jag röstar på, så hur exakt vet läkare att någon är SD-are (såvida personen inte börjar gorma om det)?

Du skrev fel igen. Jag rättade till.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-03-30 23:24:38 följande:
    Nu får du allt presentera fakta till ditt påstående om du vill bli tagen på allvar...
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5292905

http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4rnkraft#Milj.C3.B6p.C3.A5verkan

http://www.fokus.se/2014/03/karnkraft-hjalper-inte-mot-klimathotet/

Det var bara vid en snabb sökning.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-30 23:42:17 följande:
    Nä, kåldolmar är ingen utrikes uppfinning. Den har vi tagit ett par gånger förr.

*det var VIN-dolmarna som var den utländska uppfiningen*

Min kritik är mot allt du skrev men du är för ospecifik för att få något mer specifikt svar än så.

Du hävdar att kärnenergi är lika farligt som kol och olja. Då får du visa på varför du anser det och inte bara slänga dig med att uttjänta uranstavar är "sjukt smutsiga" och något om "tre katastrofer". Du måste vara mer specifik.

Jag vet att du är språkvetare till utbildningen men tro mig, med den nivån på argumentationen kommer du aldrig att komma någon vart i en naturvetenskaplig diskusion. 

Sex timmars arbetsdag med sex timmars lön borde kunna ses över (åtminstone i vissa brancher) men i slutänden är det ändå värdet på det som produceras som är det intressanta. Kan vi producera lika bra, och till samma kostnad, som idag på bara sex timmar?

De försök som gjorts på detta har normalt sett avbrutits eftersom de har blivit för dyra.
    Jahaaa! Så om någon gör en wasaknäcke med lokala grödor så är det plötsligt en lokal uppfinning, och inte en svensk uppfinning? Please!

Jag lade just upp länkar.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-31 08:37:22 följande:
    Men hur passar nationalismen i Skottland in på din definition då (som du har hittat på själv)?

Definitioner ska ju helst korrespondera mot verkligheten; det är därför man gör dem.

Alldeles utmärkt! Folk som vill ha makt vill ha ett fritt Skottland för att få mer kontroll över "sitt folk" och sin ekonomi. I praktiken gör det ju liten skillnad för kreti och pleti bland skottar vem som bossar över dem, om det är från London eller Edinburgh (eller vart den skotska huvudstaden nu skall vara), men de kan ledas att tro att det blir himmelriket bara de får självständighet. I praktiken betyder den sortens splittring oftast till mer hat än annat. Bara att se exjugoslavien, exsovjet och så vidare.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-31 09:34:52 följande:
    Tänk om Mp sutte vid makten. Då vore incestuösa äktenskap ett faktum inom några år!

Tänk er, sonen gifter sig med mamma, dottern med pappa...eller kanske dottern med SÅVÄL mamma som pappa.

Fria val, acceptans för olika samlevnadsformer. Vad säger svenska folket om det?
    Ehm, du vet väl att bara för att ett parti sitter vid makten så betyder det inte att de kan stifta lagar som de vill. Riksdagen skulle nog rösta emot ett sådant förslag, inkluderat majoriteten av MP-parlamentarikerna.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-31 10:20:57 följande:
    Men det vet ju alla, att i förlängningen är det det de vill. De har bara inte haft mandat att sätta det i verket.

Finge de riktig makt vore det ett faktum på två röda.

Sen skulle de införa ett tiotal nya kön också, och via statliga påbud, lika många pronomen för dessa nya kön!
    Spännande, så, kan du visa vart i MPs partiprogram det står?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-31 20:23:25 följande:
    Om det hade varit en så kallad nazistmisshandel så hade det demonstrerats överallt idag. Vänsterextremister och sjuklövern hade hållit varandra i handen och skanderat: "Inga rasister på våra gator!" Men jag har inte hört om en enda demonstration idag. Är inte det konstigt?

Assyriska är kända för sina bråk på fotbollsplanen, både från spelarna och från läktaren. För några år sen dog 79 människor i en Egyptisk fotbollsmatch. Vem vet, det kanske blir så i Sverige om några decennier.

" rel="nofollow" target="_blank">

Skillnaden är förstås att ingen supporterklubb har som mål att utrota andra supporterklubbar eller hindra dem från "massrekrytering" eller liknande dumheter. Fotbollsbaserat våld är vanligt, ja, men inte politiskt, och inte drivet från toppen. Det är rötägg inom supporten som ägnar sig åt våld. Bland nazister och SD är det lika ofta ledningen som ägnar sig åt våld.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-31 20:51:06 följande:
    Nu hittar du på ganska mycket.
    Fair enough, visa på vad det är jag hittat på. Och nej, Avpixlat och Affes gills inte.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-31 21:04:54 följande:
    Jag svarar gärna. Men det finns redan många svar på samma frågor så det känns onödigt att lägga tid på att skriva svar. Speciellt något som splittringspolitik, som nästan varje svensk förstår vad man menar med det.
    Som nästan varje svensk som kallar sig Gert på Familjeliv förstår vad du menar med det, menar du förstås.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-31 21:06:06 följande:
    Antagligen menar han Aftonbladets påhitt "järnrörsskandalen."
    Ja, för det var Aftonbladet som filmade tre look-alikes. Obestämd
Svar på tråden Varför hatar folk SD?