Flash Gordon skrev 2014-03-30 23:42:17 följande:
Nä, kåldolmar är ingen utrikes uppfinning. Den har vi tagit ett par gånger förr.
*det var VIN-dolmarna som var den utländska uppfiningen*
Min kritik är mot allt du skrev men du är för ospecifik för att få något mer specifikt svar än så.
Du hävdar att kärnenergi är lika farligt som kol och olja. Då får du visa på varför du anser det och inte bara slänga dig med att uttjänta uranstavar är "sjukt smutsiga" och något om "tre katastrofer". Du måste vara mer specifik.
Jag vet att du är språkvetare till utbildningen men tro mig, med den nivån på argumentationen kommer du aldrig att komma någon vart i en naturvetenskaplig diskusion.
Sex timmars arbetsdag med sex timmars lön borde kunna ses över (åtminstone i vissa brancher) men i slutänden är det ändå värdet på det som produceras som är det intressanta. Kan vi producera lika bra, och till samma kostnad, som idag på bara sex timmar?
De försök som gjorts på detta har normalt sett avbrutits eftersom de har blivit för dyra.
Jahaaa! Så om någon gör en wasaknäcke med lokala grödor så är det plötsligt en lokal uppfinning, och inte en svensk uppfinning? Please!
Jag lade just upp länkar.