Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-04-02 23:13:50 följande:
    Om nu nån Sd-are skulle ha kissat i sängen, vilket jag inte har hört nåt om och jag f.ö. är ointresserad av att veta, så vore ju det en politiskt sett totalt oviktig fråga.

Att Fridolin åker på fritidsresor på skattebetalarnas bekostnad, är däremot en fråga som har med allmänintresse att göra.

Mjaha. Så när Fridolin gör fel är det relevant, men när SD-are gör det är det "politiskt irrelevant"?

Quad licet Iovi, non licet bovi. Igen.

SDs bidragsfusk är långt värre än Fridolins resor.

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-04-02 23:17:37 följande:
    Som när ni Sd-hatare plockar fram att sverigedemokraten Kalle i Bengtsfors sagt "svarting" till nån på fyllan, och utifrån det presenterar slutsatser om hela Sd, menar du?

Nej, vi tar de många, många, många exemplen på uttalanden från partitoppar, partipolitiker, politiskt aktiva och SD-fantaster från tex Avpixlat, Twitter, Facebook och verbala uttalanden.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-04-03 07:55:35 följande:

Och Elvis lever, delar lägenhet med Tupac i Bukarest och försörjer sig som jazz-musikant på gatorna.

Allt är möjligt bara fantasin är tillräckligt stor.

Den slutsats som drogs då var att det handlade om kulturella skillnader mellan folk i samma socioekonomiska situation.

Jag finner inget märkligt i den slutsatsen.

Den är åtminstone mindre otrolig än din variant med alkisföräldrar och vad det nu var.
    Lustigt hur du verkar anse att det är omöjligt för folk att ändra sig om politik i livet. Du ska kanske inte utgå från dig själv va...

Och då återkommer frågan - är det "ras" det är skillnad på?
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-04-03 11:37:14 följande:

Framförallt är det han proffesorn, Kent Asp som hävdar att MP är gynnade.

Enligt Kent Asp, professor på JMG, gör de ökade sympatierna för MP att partiet får en gräddfil i medierna.

– Miljöpartiet granskas inte lika tufft som andra partier. De befinner sig på sätt och vis i en fredad zon när det gäller bevakningen av  politik, säger han till SVT.

Kan mainstream-media med jämna mellanrum köra reportageserier om SD, "nazister", invandrare och "det nya Sverige" så borde de kunna köra en reportageserie där de granskar MP:s idéer om att lägga ned kärnkraften oc hsubventionera vindkraft, exemeplvis.

Klart de kan, men det är inte lika intressant för mediamogulerna. Rasism säljer bättre än energipolitik - och det är kanske därför MP är så gynnade, de säger liksom inget kontroversiellt, inget som "säljer".
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-04-03 13:04:14 följande:
    Som sagt. Alternativ finns. Planer för energieffektivisering ligger mer eller mindre klara om någon politiker bara vågar sticka ut hakan och tänka långsiktigt.

Nej, jag vill inte höja klimatpåverkan. Jag vill energieffektivisera. Jag vill att vi bara förbrukar så mycket energi som vi kan framställa på ett säkert sätt.

Så fort jag zappar förbi Lyxfällan på TV tänker jag på energipolitik.

I Lyxfällan skildras människor som ibland verkar ha fått för sig att de har någon slags rätt att leva över sina resurser. De bestämmer sig för hur de vill leva, och så gör de det oavsett om de har resurser eller ej.

Alla instämmer i att detta är ohållbart. Men i internationell energipolitik är detta tänkande normen? Vi ska inte anpassa oss efter tillgången av hållbar energi? Utan vi ska förbruka så mycket vi vill, trots att det rent vetenskapligt helt uppenbart är ohållbart?

Det borde väl vara uppenbart att ett samhälles energikonsumtion anpassades efter tillgången på säker energi?
    Utan att kika nedåt så gissar jag att du nu kommer kallas "kommunist" och "miljömuppsflummare".
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-04-03 16:05:05 följande:
    Det är många som ändrar sig. Du känner väl till ordspråket

Om du inte är röd som ung har du inget hjärta, om du inte är blå som äldre har du ingen hjärna.
    Och brun finns inte ens med i ekvationen. Drömmer
Svar på tråden Varför hatar folk SD?