• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson

Kollade på Debatt i SVT för en stund sen.

En del vakna invandrarföräldrar skickar sina barn från Angered till "svenska" skolor i stan. Konstigt bara att inga mångkulturförespråkare till svenskar, skickar sina barn från stan till Angered! Verkar som att mångkulturen bara är intressant på distans.

Det är länge sen nu, som jag lärte mig att man ska betrakta folk utifrån vad de gör, och inte vad de säger.

Rimligtvis borde alla pro-mångkltur-miljöpartister i city skicka sina barn från Linné, Slottsstaden och Södermalm, till skolor i Angered, Rosengård, Tensta, etc., för att få uppleva den underbara mångkulturen.

Hyckleriet blommar bland den medelklassiga kulturvänstern.

• Naranjos
    Philipsson skrev 2014-03-27 23:20:39 följande:
    Kollade på Debatt i SVT för en stund sen.

En del vakna invandrarföräldrar skickar sina barn från Angered till "svenska" skolor i stan. Konstigt bara att inga mångkulturförespråkare till svenskar, skickar sina barn från stan till Angered! Verkar som att mångkulturen bara är intressant på distans.

Det är länge sen nu, som jag lärte mig att man ska betrakta folk utifrån vad de gör, och inte vad de säger.

Rimligtvis borde alla pro-mångkltur-miljöpartister i city skicka sina barn från Linné, Slottsstaden och Södermalm, till skolor i Angered, Rosengård, Tensta, etc., för att få uppleva den underbara mångkulturen.

Hyckleriet blommar bland den medelklassiga kulturvänstern.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-27 23:12:55 följande:

Är någon enda politiker i riksdagen inte sverigevänlig? Sd brukade iofs kalla vissa politiker för landsförrädare...i deras värld är det landsförräderi att vara medmänsklig.
    Det finns många orsaker att ogilla Sd, tex hatar de feminismen trots att denna endast kämpar för ett jämställt samhälle. Men hår under armarna är tydligen upprörande för Sd..

Hade Sd levt efter sin egen politik så skulle folk inte ha något att klaga på, men så är inte fallet. Långt därifrån. 63 Sd-politiker har blivit uteslutna pga rasistiska uttalanden och många fler borde ha följt med i den strömmen av rasister.

Där har du två exempel till att en överväldigande majoritet av väljarna inte röstar på Sd.
    PS. Att Sd måste poängtera att det de påstår inte är tomma ord, kan det ha att göra med deras "nolltolerans" som faktiskt var tomma ord då en hel del politiker inkl Åkesson inte blivit uteslutna?
    1. Häromdagen blev två moderater uteslutna ur partiet för rasistiska uttalanden, trots att ju moderater inte kan vara rasister, eller...?

2. Femnister strävar inte efter jämställdhet, utan efter att tillskansa sig fördelar. Feminismen är en ideologi för att främja kvinnor och kvinnornas ställning. Har föga med jämställdhet att göra. Det är ju män som är diskriminerade i Sverige! Om du tvivlar, läs lagboken!

• Philipsson

Är någon enda politiker i riksdagen inte sverigevänlig?
    Ja, Carl Bildt. Han Har förrått Sverige ett flertal gånger, bl.a. när han bjöd in USA-ubåtar till Hårsfjärden, och skyllde allt på Sovjetunionen, sa att det var sovjetiska ubåtar.

Gromykov svarade på Palmes skällebrev (som han hade blivit tvingad att skriva): "Skjut ner dem då".

Han visste såklart att ubåtarna inte var sovjetiska...
  • maria diaz

Är någon enda politiker i riksdagen inte sverigevänlig? 
    Att bedriva en asylpolitik som kostar miljarder varje år, och som gjort att skolan, försvaret, och järnvägen blivit bland de sämsta i hela Europa, det kallar inte jag för Sverigevänligt? På vilket sätt menar du?

Titta bara på Bert Karlsson, han tjänar flera miljoner om året på asylsökande. Han har idag 2000 asylsökande på sina hotell runt om i Sverige. Migrationsverket betalar 350:- per dag för varje plats, av skattebetalarnas pengar.
    Det blir 700.000:- om dagen in på Bert Karlssons konto.
    Röda korset behöver bara 30:- om dagen för att ta hand om en flykting med mat och sovplats.
    Pengarna måste skickas dit de gör mest nytta, där flest människor får hjälp.
    Inte till affärsmännens fickor och bankkonton.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-27 15:04:22 följande:
    Ja, faktiskt... märkligt att han anser sig vara vänster när han beter sig som extremhögern...

Han kanske gillar tanken på invandrare så länge han slipper frottera sig med dem. Bara en gissning. Eller så gillar aset bara att bråka.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn

nihka skrev 2014-03-27 18:37:38 följande:
    Jag vet inte var du får din information från, men fattigdom ÄR inte ett asylskäl. Däremot är det inte förbjudet att söka asyl om man dessutom är fattig. Vi säger förstås nej till de asylsökande som inte har asylskäl.

Jag har läst migrationsdomar där människor fått asyl pga de saknar egen försörjning i hemlandet så visst har det hänt.
  • Errol Flynn
    Cal XVI Gustf skrev 2014-03-27 19:04:07 följande:
    Han har hållt på så i 15 år enligt artikeln. Jag har dock inte sett att någon inom extremvänstern tagit avstånd från något han gjort och ännu mindre sparkat ut honom utan han är fortfarande varmt välkommen där. Det skulle han nog tyvärr vara även om han lyckades ha ihjäl nån. Han har ju försökt ett antal gånger kan vi läsa.

Han har ju en egen Facebookgrupp som vill fria honom med flera tusen medlemmar.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-27 23:25:12 följande:
    1. Häromdagen blev två moderater uteslutna ur partiet för rasistiska uttalanden, trots att ju moderater inte kan vara rasister, eller...?

2. Femnister strävar inte efter jämställdhet, utan efter att tillskansa sig fördelar. Feminismen är en ideologi för att främja kvinnor och kvinnornas ställning. Har föga med jämställdhet att göra. Det är ju män som är diskriminerade i Sverige! Om du tvivlar, läs lagboken!

1. Ja andra partiers företrädare kan göra rasistiska utspel. Inom Sd är det dock mer en regel än ett undantag.

2. I alla beskrivningar om feminism jag har läst så strävar de efter jämställdhet. Vart har du läst annorlunda? Eller är det det ditt tyckande som kommer fram? Ja lagen kan vara diskriminerande för både män och kvinnor även om det inte var avsikten. Men vad har det med feminism att göra?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?