• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-03-27 23:35:29 följande:
    Att bedriva en asylpolitik som kostar miljarder varje år, och som gjort att skolan, försvaret, och järnvägen blivit bland de sämsta i hela Europa, det kallar inte jag för Sverigevänligt? På vilket sätt menar du?

Titta bara på Bert Karlsson, han tjänar flera miljoner om året på asylsökande. Han har idag 2000 asylsökande på sina hotell runt om i Sverige. Migrationsverket betalar 350:- per dag för varje plats, av skattebetalarnas pengar.

Det blir 700.000:- om dagen in på Bert Karlssons konto.

Röda korset behöver bara 30:- om dagen för att ta hand om en flykting med mat och sovplats.

Pengarna måste skickas dit de gör mest nytta, där flest människor får hjälp.

Inte till affärsmännens fickor och bankkonton.

Oj det var spretigt. En del av de grupper som brukar använda dessa uttryck är de som fysiskt angriper svenskar, är inte det sverigefientligt..?
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-03-27 23:20:39 följande:
    Kollade på Debatt i SVT för en stund sen.

En del vakna invandrarföräldrar skickar sina barn från Angered till "svenska" skolor i stan. Konstigt bara att inga mångkulturförespråkare till svenskar, skickar sina barn från stan till Angered! Verkar som att mångkulturen bara är intressant på distans.

Det är länge sen nu, som jag lärte mig att man ska betrakta folk utifrån vad de gör, och inte vad de säger.

Rimligtvis borde alla pro-mångkltur-miljöpartister i city skicka sina barn från Linné, Slottsstaden och Södermalm, till skolor i Angered, Rosengård, Tensta, etc., för att få uppleva den underbara mångkulturen.

Hyckleriet blommar bland den medelklassiga kulturvänstern.

Det går inte upp för dig att det kan ha andra orsaker än det du diktar ihop..? Kanske avståndet är en faktor?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-03-28 07:04:24 följande:

Det går inte upp för dig att det kan ha andra orsaker än det du diktar ihop..? Kanske avståndet är en faktor?
    "Vi tänkte låta dig på på Tensta Gymnasium, men det ligger ju så långt bort... är det inte bättre att du går på Södra Latin i stället?".

Really?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • chrissandra

Ok, så du menar att det är bra att barnen har två timmars resväg istället för 5 minuter?
    Det är alltså därför föräldrar väljer som de gör!
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-28 06:57:46 följande:

1. Ja andra partiers företrädare kan göra rasistiska utspel. Inom Sd är det dock mer en regel än ett undantag.

2. I alla beskrivningar om feminism jag har läst så strävar de efter jämställdhet. Vart har du läst annorlunda? Eller är det det ditt tyckande som kommer fram? Ja lagen kan vara diskriminerande för både män och kvinnor även om det inte var avsikten. Men vad har det med feminism att göra?
    1. Skillnaden är ju att när en SD-företrädare vill skära ner på antalet invandrare, så beskrivs det som ett "rasistiskt utspel" när det ju i själva verket är en uppfattning som rimmar med partilinjen. När en moderat vädrar invandringskritiska åsikter, privat, så går ju dessa stick i stäv med partilinjen (hyckleri).

2. Nej, lagen diskriminerar blott män. Läs på!
  • Philipsson

Generaldirektören för Försäkringskassan, Dan Eliasson, 'kräktes' härförleden offentligt på Jimmie Åkesson: www.expressen.se/nyheter/generaldirektoren-kraks-pa-akesson/

Nu visar det sig att karl'n har haft en del att dölja: www.expressen.se/nyheter/anklagas-for-logn-ville-lagga-ner-arendet/

Kan det vara så att en makthavare drar fram rasistkortet i förtid för att rädda sitt eget skinn - för att få journalisterna med sig - när de vet att de inom kort löper risken att bli offentligt kölhalade?

• Philipsson

Så avståndet skulle inte vara några problem för de barn som växer upp i förorter med hög invandring, men ett stort problem för barnen på Södermalm?

Dina försök till alternativa förklaringar än det jag har framfört, är, som vem som helst kan iaktta, inget annat än bortförklaringar.

Vad det handlar om är att de i grunden inte tror på - och därför inte heller handlar i enlighet med -, det de förfäktar. Detta kallas för hyckleri.

• Errol Flynn
    Philipsson skrev 2014-03-28 09:17:11 följande:
    Generaldirektören för Försäkringskassan, Dan Eliasson, 'kräktes' härförleden offentligt på Jimmie Åkesson: www.expressen.se/nyheter/generaldirektoren-kr.../

Nu visar det sig att karl'n har haft en del att dölja: www.expressen.se/nyheter/anklagas-for-logn-vi.../

Kan det vara så att en makthavare drar fram rasistkortet i förtid för att rädda sitt eget skinn - för att få journalisterna med sig - när de vet att de inom kort löper risken att bli offentligt kölhalade?

Jag skulle hellre hugga av mig armen än sätta mina barn i skola i Tensta eller Rinkeby. Men jag står för det i alla fall.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-03-27 22:34:47 följande:
    Vem kan hitta något negativt i detta? Anledning till hat, någon?

"Sverigedemokraterna vill sänka skatten för pensionärerna mer än något annat parti föreslagit. 

Vi vill också särskilt satsa på de fattigaste pensionärerna genom att höja garantipensionerna samt sänka högkostnadsskydden för vård och medicin. 

Detta är inga tomma ord. SD vill finansiera åtgärderna genom omfattande omprioriteringar vilka i detalj beskrivs i vår budget.

Pensionärerna är en prioriterad grupp hos oss. Vi upprörs över ett land som inte värnar och vårdar sina gamla. Ett land som inte tar lärdom av deras erfarenheter och visdom. Ett land som inte visar sina gamla vederbörlig tacksamhet för ett solidariskt värv för välfärd, trygghet och gemenskap - det är en förlorat nation! 

En nation med så allvarliga brister visar på en ansvarslös undfallenhet och en av våra uppgifter som Sverigevänliga politiker är att målmedvetet rätta till dessa brister".
    Texten ger ingen anledning till hat, nej, men att SD agerat exakt tvärtemot i riksdagen och röstat för jobbskatteavdrag och bankskattesänkningar som minskar utrymmet för skattesänkningar för pensionärer visar på att det är tomma ord. Som mycket som står i SDs partiprogram är tomma ord.

SD har i riksdagen målmedvetet struntat i sitt eget partiprogram. Det kan göra vem som helst (med litet hjärna) SD-kritiskt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-27 23:10:21 följande:
    Vilket sossarna också gör i de flesta fall. När ska du sluta med det fåniga icke-argumentet?
    Vad har sossarna med tråden att göra? Det här är en tråd om SD. Och det är inte ett icke-argument, SD var ju "mot" sjuklövern, och har istället för att vara en opposition agerat helt som Alliansens svans. Samtidigt som flera i tråden som vurmar för SD tycker att Alliansens politik är dålig! Litet svårt att ta någon på allvar när denne ogillar den politik som förs, och samtidigt vurmar för ett parti som helhjärtat stöder exakt samma politik!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?