• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-03-27 23:20:39 följande:
    Kollade på Debatt i SVT för en stund sen.

En del vakna invandrarföräldrar skickar sina barn från Angered till "svenska" skolor i stan. Konstigt bara att inga mångkulturförespråkare till svenskar, skickar sina barn från stan till Angered! Verkar som att mångkulturen bara är intressant på distans.

Det är länge sen nu, som jag lärte mig att man ska betrakta folk utifrån vad de gör, och inte vad de säger.

Rimligtvis borde alla pro-mångkltur-miljöpartister i city skicka sina barn från Linné, Slottsstaden och Södermalm, till skolor i Angered, Rosengård, Tensta, etc., för att få uppleva den underbara mångkulturen.

Hyckleriet blommar bland den medelklassiga kulturvänstern.
    Det är väl inte så konstigt. Man kommer till Sverige och vill beblanda sig med svenskar och andra, inte fastna i ett område där det bor alla UTOM svenskar och i skolor där det går alla UTOM svenskar när det ser ut så.

Mångkultur omfattar givetvis också svenskar i Sverige. Nej, det låter inte alls rimligt att svenskar särskilt skulle skulle söka sig dit.

Blindheten blommar bland vissa.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-28 06:48:57 följande:

Jag har läst migrationsdomar där människor fått asyl pga de saknar egen försörjning i hemlandet så visst har det hänt.

Det finns säkert exempel på felaktiga domar, och de kan överklagas, men fattigdom är INTE ett asylskäl. Om du ändå vill propsa på det får du länka till textningen där detta uttalas.
  • nihka
    Quintus Zebra skrev 2014-03-28 16:29:33 följande:

Och dina påståenden om MP är välgrundade?
    Jo, Philipsson är så väl insatt att hen tror att om MP kom till makten så skulle alla tvingas cykla.

Enligt samma logik gäller om M kom till makten så blir alla tvungna att ha ett privat kärnkraftverk på bakgården och om C kom till makten så måste alla ha en ko i vardagsrummet...

När man är så insatt röstar man tydligen på SD.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-28 11:08:16 följande:
    Jag tycker snarare summan av kardemumman var : sluta ljug och förvanska.

Så bra att vi är överens där!

Så synd att du inte menar Avpixlat, Affes blogg och andra förvanskare, bara...

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-28 13:21:16 följande:

Ingen forskning, ett antagande utifrån mitt eget tyckande. Precis som du gör med dina argument. Skillnaden är att jag inte påstår mig besitta sanningen utan ställer frågor om vad som verkar rimligt.
    Sedan försöker de få det till att JAG ljuger! Pyttsan heller!
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-28 13:25:52 följande:

Du menar som föregångaren till Sd gjorde i Tyskland på 30-talet. För du brer på så mycket nu att det är helt galet.
    Är det nu vi ska fråga vart i MPs partiprogram det står att bilar ska förbjudas?
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-28 17:11:48 följande:
    Jo, Philipsson är så väl insatt att hen tror att om MP kom till makten så skulle alla tvingas cykla.

Enligt samma logik gäller om M kom till makten så blir alla tvungna att ha ett privat kärnkraftverk på bakgården och om C kom till makten så måste alla ha en ko i vardagsrummet...

När man är så insatt röstar man tydligen på SD.
    Typ så ja...
  • Gert
    themia skrev 2014-03-28 10:54:39 följande:
    DN/Ipsos mars 2014

MP +1,4
    SD -0,1

Det blir inte alltid som man vill Flört
    TV4/Novus februari-mars 2014

MP 9,2 (-0,5)
    SD 9,3 (+0,6)

Nä eller hur. Flört
  • themia
    Gert skrev 2014-03-28 18:03:51 följande:
    TV4/Novus februari-mars 2014

MP 9,2 (-0,5)
    SD 9,3 (+0,6)

Nä eller hur. Flört
    Det blir kamp in på målsnöret, men MP vinner såklart! Glad
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?