• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-03-28 21:01:21 följande:
    Tror du att det är Åkesson själv som bestämmer om han ska ha livvakter eller inte?

Trots att han lever under hot så kämpar han för sitt land som ingen annan svensk politiker.

Han är inte ensam om att ha livvakter, och inte ensam om att leva under hot. Det är ju hur han och livvakterna uppträder som jag reagerar på.

SÄPO-vakter som tystar skolelever, som föser bort elever från sin egen skolgård är inget jag hört eller sett förr, och då har jag ändå varit nära rätt många personer med SÄPO-skydd.

Som sagt. Vi får se hur "vanligt folk" reagerar på att SD glider omkring som kungligheter som kräver att de ska släppas in överallt (och till och med trotsar läkares oro över sina patienter, skapar oroligheter på folks arbetsplatser och gör elever otrygga i sina skolor.) och som använder livvakter (och den anynyma svansens hot) till att tysta dom som har en annan åsikt än de har.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • effemgea
    maria diaz skrev 2014-03-28 21:01:21 följande:
    Tror du att det är Åkesson själv som bestämmer om han ska ha livvakter eller inte?

Trots att han lever under hot så kämpar han för sitt land som ingen annan svensk politiker.
    Ja, att de flesta sektmedlemmar avgudar sin ledare är inte unikt för sekten kring Åkesson, utan ett sektdrag - så att säga.

Själv är jag omåttligt road av personkulten kring Åkesson.

Min favorit just nu är den jag har som sidfot: Den om att alla måste böja sina huvuden för Åkessons briljans.

Jag väntar med spänning på att någon sektmedlem ska knåpa ihop en sångtext till den store ledarens ära.

Typ:

Fisken behöver vatten, och växterna solens ljus,
    svenska folket måste ha ett nationalistparti,
    för nationen, krävs Åkessons tänkande
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-03-28 21:58:11 följande:
    Som sagt. Vi får se hur "vanligt folk" reagerar på att SD glider omkring som kungligheter som kräver att de ska släppas in överallt (och till och med trotsar läkares oro över sina patienter, skapar oroligheter på folks arbetsplatser och gör elever otrygga i sina skolor.) 
    Kallar du läkaren eller vänsteraktivisterna som stoppade Åkesson för "vanligt folk"?
    En liten klick människor som tar sig rätten att bestämma vad "vanligt folk" ska rösta på.

Nä du, det "vanliga folket" väntade på att SD skulle komma in på sjukhuset och skolan och berätta om sin politik, och få lite reklamblad att läsa.
    Så gjorde det "vanliga folket".
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-03-28 22:35:08 följande:
    Kallar du läkaren eller vänsteraktivisterna som stoppade Åkesson för "vanligt folk"?

En liten klick människor som tar sig rätten att bestämma vad "vanligt folk" ska rösta på.

Nä du, det "vanliga folket" väntade på att SD skulle komma in på sjukhuset och skolan och berätta om sin politik, och få lite reklamblad att läsa.

Du menar alltså den lilla minoritet som utgör 9% av befolkningen.
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-03-28 22:35:08 följande:

Nej, jag syftade inte på dem främst. Det finns dock mängder av "vanligt" folk som är livrädda för SD och för de värderingar de står för. Men alla dessa "vanliga" svenskar verkar SD inte ha något emot att håna och förminska.

Och de som har försökt hindra SD på skolor har inte varit vänsteraktivister, utan elever. Och få politiker har nog blivit folkkära genom att bussa SÄPO-vakter på skolelever...
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • maria diaz
    Quintus Zebra skrev 2014-03-28 23:02:56 följande:
    Nej, jag syftade inte på dem främst. Det finns dock mängder av "vanligt" folk som är livrädda för SD.....
     genom att bussa SÄPO-vakter på skolelever...
    "Bussa SÄPO-vakter på skolelever.?
    Tror du på det själv?

"Livrädda" för SD, är nog ingen som är.  Däremot är det många på vänsterkanten som tror att Åkesson ska bygga koncentrationsläger och införa gaskammare.
    Men rädslan handlar förstås om okunskap.

Det är fler invandrare i Sverige som röstar på SD, än FP, KD, och C exempelvis.
    20% av SD:s medlemmar har invandrarbakgrund.
  • effemgea
    dårian75fmganihka skrev 2014-03-28 22:14:15 följande:
    Tror att både du och din omgivning skulle må bättre om du slutade dricka och nyktrade till.

Det är en ny dag imorgon.
    StrålandeFlört

Det var det andra kännetecknet för SD-sekten. En stor del av anhängarna sysslar med någon slags ritualer som får dem att tro att de har ockulta förmågor.

Vilken metod använder du - är det tankeläsarmössan av valsat aluminiumrör eller uppenbarelseboken?

Själv tycker jag att det är lustigt att vi i SD har fått en endemisk sekt som gissningsvis ligger i framkant bland sekter globalt - såväl i fråga om personkult som vidskepliga uttrycksformer.

Men det är klart att en ledare som redan som barn upplevde sig förföljd av icke-existerande invandrare i Sölvesborg har lyckats locka märkliga krabater till sig med sin uppenbarelseteologi.

Nåja, Sverige är ju sekulariserat, men också  tolerant och mångkulturellt - så det finns plats även för den vidskepliga toksekten SD här.

Kan du inte berätta lite om PK-etablissemangets konspirationer nuSkrattande
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Quintus Zebra
    maria diaz skrev 2014-03-28 23:23:36 följande:
    Tror du på det själv?

"Livrädda" för SD, är nog ingen som är.  Däremot är det många på vänsterkanten som tror att Åkesson ska bygga koncentrationsläger och införa gaskammare.

Ja, jag tror på det själv. Jag har sett andra politiker hantera arga ungdomar och protester. DE behövde inte SÄPO-vakter för att fösa bort eller tysta barn. Det är knappast något SÄPO gör automatiskt.

Det är jättejättemånga som är livrädda för SD? Nej, det beror inte på okunskap. Det beror på det som Åkesson säger och skriver i sitt partiprogram. Jättemånga älskar det Sverige som SD hatar och det Sverige som SD hånar. SD är det parti som allra minst människor har förtroende för enligt förtroendebarometern. Människor marscherar i tusentals för att protestera mot SD. Över 90% av alla människor röstade senast på partier, som tydligt tar avstånd från SD. Det är ingen slump. SD kan självklart välja att fortsätta agera respektlöst mot en så stor mängd människor, de kan fortsätta håna folk och kalla dem hjärntvättade. De kan visa att de är exakt så respektlösa mot svenska människors oro, som de beskyller "vänster-media" för att vara. Det är som sagt antagligen bara positivt för mig, som inte vill se dem gå framåt.

Jag bedömer inte folk efter var de kommer ifrån eller vad de har för hudfärg. Om det så bara var invandrare som röstade på SD hade jag ogillat SD:s budskap exakt lika mycket ändå.
  • sjuttiofemman
    maria diaz skrev 2014-03-28 23:23:36 följande:

Tror du på det själv?

Nejdå, ingen tror att han ska bygga gaskammare. Däremot är han en rasist som bara genom att överväga ett samarbete med extremhöger i Europa visar än tydligare vart de står.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?