• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-29 09:00:54 följande:
    Uppmuntra inte SD-esset som återigen skapar sina nick utifrån sin besatthet av andra FL-medlemmar. Men iofs är ju denna persons uttalanden en mycket framgångsrik faktor när det gäller att öka SDs impopularitet.
    Tja, jag anser att den här personens åsikter är rätt representativa för hur många sverigedemokrater resonerar i sammanhang där de inte måste vara politiskt korrekta. Hen är bara lite "yvigare" i sina gester, men detta gör det ju bara så mycket lättare att förstå vad som triggar en sverigedemokrat.

Personfixeringen kan visserligen vara tröttsam - men även den kan man bedöma mot bakgrund av dels personkulten inom SD-sekten och dels att sektens omvärldsbild nästan uteslutande byggs upp av valda exempel på invandrare som bryter mot lagar eller normer.

Själv anser jag att det är betydligt mer intressant att diskutera SD-sektens psykopatologi än att diskutera enskilda invandrarexempel med mer eller mindre troende sverigedemokrater.

Visst, jag är medveten om att jag är farligt nära att själv generalisera utifrån valda exempel nu och vill därför betona att alla sverigedemokrater naturligtvis inte har ett ändlöst behov att pissa offentligt på vård fina Sverige - men nog är det lustigt hur mycket de pissas på Sverige från dem som kallar sig Sverigevänner.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-29 08:57:41 följande:
    Jo, du vill ha favelas i Sverige. Fast det blir väl rom-läger här.

Hellre det än centrum för fascism och nazism.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-29 08:54:48 följande:
    De använder sin yttrandefrihet för att kväva andras yttrandefrihet. Konstigt sett att se på demokrati. Men det kallas väl kommunistisk demokrati.

Så ni är så lätta att kväva? Att ett gäng ungdomar står utanför skolan och gör väsen av sig gör att Åkesson börjar gråta och åker hem.

Nä ni vill nog ha en bunt blonda barn som står i långa rader och förväntansfullt titta på herr Åkesson när han med händerna bakom ryggen inspekterar dem? Hitlerjugend kallades de visst.
  • themia
    Gert skrev 2014-03-29 10:50:42 följande:
    Hur kan SD vara nazistiskt när Kent Ekeroth hotar hoppa av EAF efter Österrikiskt nazistutspel?

www.kristianstadsbladet.se/inrikes/article212...
    Så SD är lika med Kent Ekeroth?
    Personkulten brer ut sig.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-29 10:50:42 följande:
    Hur kan SD vara nazistiskt när Kent Ekeroth hotar hoppa av EAF efter Österrikiskt nazistutspel?

www.kristianstadsbladet.se/inrikes/article212...
    Klart det finns nazism inom SD. Annars skulle SD inte behöva hålla på och utesluta nazister - eller iaf de som inte lärt sig hålla käften tillräckligt mycket utåt.

Vilken av de idag verksamma SD-politikerna tror du blir nästa nazist som gör rubriker? Tror du det blir någon yngre nynazist eller någon som är kvar från det gamla gardet?
  • Gert

Det märks att ni börjar bli desperata inför valet. Ni sprider skrämselpropaganda och utmålar SD som det ena och det andra. Det är ganska skönt att se faktiskt.

• effemgea
    Gert skrev 2014-03-29 11:07:38 följande:
    Det märks att ni börjar bli desperata inför valet. Ni sprider skrämselpropaganda och utmålar SD som det ena och det andra. Det är ganska skönt att se faktiskt.
    Desperata inför valet???
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • effemgea
    nihka skrev 2014-03-29 10:59:53 följande:
    Klart det finns nazism inom SD. Annars skulle SD inte behöva hålla på och utesluta nazister - eller iaf de som inte lärt sig hålla käften tillräckligt mycket utåt.

Vilken av de idag verksamma SD-politikerna tror du blir nästa nazist som gör rubriker? Tror du det blir någon yngre nynazist eller någon som är kvar från det gamla gardet?
    Fast utgår man inte från en föråldrad världsbild om man talar om nazismen inom SD i stället för rasismen.

Nazismen hittar man nog hos SVP  och liknande medan en modern rasist har bytt primär måltavla för hatet från judar till "MENA".

Det kan ju till och med i dessa sammanhang bli lite så att fiendens fiende är vår vän - som för SD.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-29 11:07:38 följande:
    "Ni"? Du menar alltså de övriga 90 procenten av väljarkåren.

Nu är ju du inte så insatt Gert i vad de olika partierna har för agenda, inte ens ditt eget SD men du har kan väl inte ha missat att SD har haft nazister på förtroendeposter? Det blir ju rubriker varje gång det uppdagas och då är bara en gång en gång för ofta.

Sedan undrar jag om du ser några felaktigheter, eller rentav skrämselpropaganda i hur SD utmålas enligt nedanstående:
    SD vill att ett aktivt och generöst stöd skall ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer. SD vill kraftigt begränsa anhöriginvandringen och arbetar kommunalt för att säga upp avtalen med migrationsverket. SD vill avskaffa modersmålsundervisningen i skolan. SD ser religionsfrihet som en naturlig del av det demokratiska samhället (islam undantagen) men har målsättningen att invandrare på sikt ska överge sina ursprungliga kulturer och identiteter. Samtidigt hoppas man dessa länder håller fast vid sina språk, sin konst, sina folkdanser, sina mat- och byggnadstraditioner, sina starka familjeband etc. Samtidigt som man vill att allt statligt och kommunalt stöd som syftar till att invandrare skall bevara och stärka sina ursprungliga kulturer och identiteter dras in.

Samtidigt sitter representanter för partiet och sympatisörer och lättar sina hjärtan på Avpixlat, Fria tider, facebook, twitter och instagram mm och där är avsikterna betydligt tydligare. Somliga talar om att vi helt enkelt ska avrätta alla invandrare, eller ja, "invandrare" är inte ordvalet...

Svar på tråden Varför hatar folk SD?