• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-03-28 23:23:36 följande:
    "Bussa SÄPO-vakter på skolelever.?
    Tror du på det själv?

"Livrädda" för SD, är nog ingen som är.  Däremot är det många på vänsterkanten som tror att Åkesson ska bygga koncentrationsläger och införa gaskammare.
    Men rädslan handlar förstås om okunskap.

Det är fler invandrare i Sverige som röstar på SD, än FP, KD, och C exempelvis.
    20% av SD:s medlemmar har invandrarbakgrund.
    Nej, för ett parti med metallrörsviftande toppolitiker har ju INGEN skäl att vara rädd för... Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-03-28 23:23:36 följande:
    "Bussa SÄPO-vakter på skolelever.?
    Tror du på det själv?

"Livrädda" för SD, är nog ingen som är.  Däremot är det många på vänsterkanten som tror att Åkesson ska bygga koncentrationsläger och införa gaskammare.
    Men rädslan handlar förstås om okunskap.

Det är fler invandrare i Sverige som röstar på SD, än FP, KD, och C exempelvis.
    20% av SD:s medlemmar har invandrarbakgrund.
    Danskar, norrmän och finnar, de flesta av dem, ja.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-03-29 00:27:43 följande:
    SD bedömer ingen efter hudfärg. Du måste släppa det någon gång efter alla dessa år.
    Är det inte jobbigt att bära på fördomar baserat på okunskap?
    Ska Åkesson kasta ut människor med annan hudfärg, eller vilka sagor har du hört?

Åkesson vill minska invandringen eftersom många kommuner nu säger att det är stopp.
    Det finns inga tomma bostäder eller lediga jobb.
    FN och hjälporganisationer erbjuder rent vatten, mat, och sovplats för alla människor på flykt. Idag 40 miljoner.
    Kostnaden är en tiondel av vad det kostar i Sverige, alltså kan vi hjälpa tio gånger fler människor.

Mnähä. Är det därför Kent Ekeroth kommer undan med att kalla folk för "babbe", för att SD är så toleranta och fina? Är det därför SD-politiker, ibland toppolitiker, kallar svarta för diverse öknamn? För att de är sådana perfekta antirasister? Är det därför Avpixlat kryllar med rasistiska glåpord?

Lägg av!

• Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-28 23:59:56 följande:

Nejdå, ingen tror att han ska bygga gaskammare. Däremot är han en rasist som bara genom att överväga ett samarbete med extremhöger i Europa visar än tydligare vart de står.
    Ehheh, tala för dig själv, "ingen" skulle jag inte säga.
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-03-29 00:27:43 följande:
    SD bedömer ingen efter hudfärg. Du måste släppa det någon gång efter alla dessa år.
    Är det inte jobbigt att bära på fördomar baserat på okunskap?
    Ska Åkesson kasta ut människor med annan hudfärg, eller vilka sagor har du hört?

Åkesson vill minska invandringen eftersom många kommuner nu säger att det är stopp.
    Det finns inga tomma bostäder eller lediga jobb.
    FN och hjälporganisationer erbjuder rent vatten, mat, och sovplats för alla människor på flykt. Idag 40 miljoner.
    Kostnaden är en tiondel av vad det kostar i Sverige, alltså kan vi hjälpa tio gånger fler människor.

Så varför vill SD samtidigt minska på utlandshjälpen?

SDs trovärdighet i dessa frågor är lika med noll. De vill inte hjälpa vare sig här eller där.

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-28 22:34:36 följande:
    I brasilien välkomnar man invandrare, de tycker det är konstigt att europa anstränger sig så mycket för att mota bort folk:
    sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=...
    Brasilien är till ytan större än Europa. Brasilien har även en mycket hög kriminalitet.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-29 02:25:51 följande:
    Ehheh, tala för dig själv, "ingen" skulle jag inte säga.

Finns det de som tror detta? :) Åkesson är en uppenbart hatisk människa, men gaskamrar?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-28 19:16:39 följande:
    www.svd.se/nyheter/inrikes/slaktband-gar-fore...

Eller så vill man bo med släkten?

Och svenskarna vill ha trygghet.

www.sydsvenskan.se/malmo/malmobor-flyttar-bor.../

Alla vill uppenbarligen inte blandas.
    Alla vill aldrig någonsin alltid samma sak. Märkligt att man ska behöva påpeka det.
    Och så verkar det som släktbanden ändå inte går före när man väljer att skicka sina barn till andra skolor med ett mer blandat elevklientel. Jag tycker det är positivt att man vill ha sina barn i skolor där det också finns svenskar. För de som vill finns ju friskolor där man kan undvika svenskar och det är ett gott tecken att inte fler väljer att gå i dem utan söker sig ut.

Invandrare vill givetvis också ha trygghet och för de som kom som flyktingar är ju det orsaken till att man är här. De har ju flytt från något som gett dem asyl.

Jag ser ingen skillnad mellan invandrare och svenskar här. Det är ett mänskiligt beteende att söka sig till ett tryggt liv med sin familj. Få torde trivas bland krig och förföljelse.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-29 07:48:12 följande:
    Brasilien är till ytan större än Europa. Brasilien har även en mycket hög kriminalitet.

Och Brasilien har en rejält stor dos fattiga människor i sitt land, det är också den största risken att falla in i brottslighet.

Men du menar att invandrare har nån sorts kriminell gen?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-29 08:02:25 följande:

Och Brasilien har en rejält stor dos fattiga människor i sitt land, det är också den största risken att falla in i brottslighet.
    Men du menar att invandrare har nån sorts kriminell gen?
    Nej, men det är konstigt att du tar Brasilien som ett exemplariskt exempel på hur Europa ska vara.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?