• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-29 01:52:35 följande:
    Synd att du inte verkar förstå originalkällorna då, utan går på APs ofta massivt felaktiga tolkning...
    Varför skulle jag inte förstå källorna? Varför snackar du så mycket skit jämt? Det är ett slöseri med tid att överhuvudtaget adressera dig då du aldrig har något vettigt att komma med. Oneliners och spydiga kommentarer kan du på din höjd prestera.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Gert

Ytterligare en skola stoppar SD och Åkesson. Den 3 april skulle SD besökt Söderslättsgymnasiet.

http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/article2124227/Akessons-besok-pa-gymnasiet-stoppas.html

Apropå den svenska skolans odemokratiska livssyn kan ha att göra med att under 1970- och 1980-talen åkte tusentals svenska lärare, rektorer och annan skolpersonal på utbildning i kommunistdiktaturen DDR.

http://www.skolvarlden.se/artiklar/den-svenska-ddr-skolan

• sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-29 08:12:47 följande:
    Nej, men det är konstigt att du tar Brasilien som ett exemplariskt exempel på hur Europa ska vara.

Eh gjorde jag det? Nej, jag ville visa att världen har inte samma inställning till invandring som Sveriges "nationalister".

Så du drar alltså slutsatsen att så fort man invandrar till ett land så blir man nästan per automatik kriminell. Varför tror du det?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-03-28 19:25:30 följande:
    'Var', menar du?

Ingenstans. Men man ser ju tendensen. Vägtullar, höjda bränsleskatter, försämrad framkomlighet för motorfordon - ökad framkomnlighet för cykelburna etc., och det utan att Mp har nån makt egentligen.
    Hahaha. Ska jag inboxa dig varje gång din stavning eller grammatik brister så som den gör här så ser du nog ut som en väldigt "populär" person.

Känner du igen resonemanget gällande SDs politik med invandrare? SD ska bara "dra ner" och inte "slänga ut" någon utan i stället gör man det så svårt och obekvämt för invandrare och flyktingar och hoppas på att så många som möjligt "väljer" att söka sig någon annnstans? Man ser ju tendensen här:

SD vill att ett aktivt och generöst stöd skall ges till de invandrare som önskar återvända till sina hemländer. SD vill kraftigt begränsa anhöriginvandringen och arbetar kommunalt för att säga upp avtalen med migrationsverket. SD vill avskaffa modersmålsundervisningen i skolan. SD ser religionsfrihet som en naturlig del av det demokratiska samhället (islam undantagen) men har målsättningen att invandrare på sikt ska överge sina ursprungliga kulturer och identiteter. Samtidigt hoppas man  dessa länder håller fast vid sina språk, sin konst, sina folkdanser, sina mat- och byggnadstraditioner, sina starka familjeband etc. Samtidigt som man vill att allt statligt och kommunalt stöd som syftar till att invandrare skall bevara och stärka sina ursprungliga kulturer och identiteter dras in.

Samtidigt sitter representanter för partiet och sympatisörer och lättar sina hjärtan på Avpixlat, Fria tider, facebooki, twitter och instagram mm och där är avsikterna betydligt tydligare. Somliga talar om att vi helt enkelt ska avrätta alla invandrare, eller ja, "invandrare" är inte ordvalet...

• sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-29 08:37:34 följande:
    Ytterligare en skola stoppar SD och Åkesson. Den 3 april skulle SD besökt Söderslättsgymnasiet.

www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/article2124227/Akessons-besok-pa-gymnasiet-stoppas.html

Apropå den svenska skolans odemokratiska livssyn kan ha att göra med att under 1970- och 1980-talen åkte tusentals svenska lärare, rektorer och annan skolpersonal på utbildning i kommunistdiktaturen DDR.

www.skolvarlden.se/artiklar/den-svenska-ddr-skolan

Jag ser det som positivt att unga idag är så starka i sig att de vågar stå upp mot rasism och fascism. De använder sina demokratiska rättigheter som kallas yttrandefrihet, ett besvärligt begrepp för sd.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-29 08:45:14 följande:

Jag ser det som positivt att unga idag är så starka i sig att de vågar stå upp mot rasism och fascism. De använder sina demokratiska rättigheter som kallas yttrandefrihet, ett besvärligt begrepp för sd.
    De använder sin yttrandefrihet för att kväva andras yttrandefrihet. Konstigt sett att se på demokrati. Men det kallas väl kommunistisk demokrati.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-29 08:41:03 följande:

Eh gjorde jag det? Nej, jag ville visa att världen har inte samma inställning till invandring som Sveriges "nationalister".
    Så du drar alltså slutsatsen att så fort man invandrar till ett land så blir man nästan per automatik kriminell. Varför tror du det?
    Jo, du vill ha favelas i Sverige. Fast det blir väl rom-läger här.
  • nihka
    effemgea skrev 2014-03-28 23:36:22 följande:
    StrålandeFlört

Kan du inte berätta lite om PK-etablissemangets konspirationer nuSkrattande
    Uppmuntra inte SD-esset som återigen skapar sina nick utifrån sin besatthet av andra FL-medlemmar. Men iofs är ju denna persons uttalanden en mycket framgångsrik faktor när det gäller att öka SDs impopularitet.
  • nihka
    Quintus Zebra skrev 2014-03-28 23:48:11 följande:
    Ja, jag tror på det själv. Jag har sett andra politiker hantera arga ungdomar och protester. DE behövde inte SÄPO-vakter för att fösa bort eller tysta barn. Det är knappast något SÄPO gör automatiskt.

Det är jättejättemånga som är livrädda för SD? Nej, det beror inte på okunskap. Det beror på det som Åkesson säger och skriver i sitt partiprogram. Jättemånga älskar det Sverige som SD hatar och det Sverige som SD hånar. SD är det parti som allra minst människor har förtroende för enligt förtroendebarometern. Människor marscherar i tusentals för att protestera mot SD. Över 90% av alla människor röstade senast på partier, som tydligt tar avstånd från SD. Det är ingen slump. SD kan självklart välja att fortsätta agera respektlöst mot en så stor mängd människor, de kan fortsätta håna folk och kalla dem hjärntvättade. De kan visa att de är exakt så respektlösa mot svenska människors oro, som de beskyller "vänster-media" för att vara. Det är som sagt antagligen bara positivt för mig, som inte vill se dem gå framåt.

Jag bedömer inte folk efter var de kommer ifrån eller vad de har för hudfärg. Om det så bara var invandrare som röstade på SD hade jag ogillat SD:s budskap exakt lika mycket ändå.
    Jepp. SD - Sveriges mest hatade parti. Klart det blir protester överallt.
  • themia
    Gert skrev 2014-03-29 08:57:41 följande:
    Jo, du vill ha favelas i Sverige. Fast det blir väl rom-läger här.
    Och du vill ha ett Nord-Korea i Sverige, med den Store Ledaren Jim My Åkesson
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?