• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Rataxes skrev 2014-03-29 16:37:05 följande:
    Nu skulle jag ju kunnat skriva något om sossen som vill legalisera incest, för att påpeka att korkskallar finns i alla partier. Jag tror jag avstår, jag brukar ju bli kallad sverigedemokrat när jag gör sånt.
    Du kommer att rösta på M när det verkligen gäller.

Det behöver man inte vara telepat för att inse.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Kinnan
    Rataxes skrev 2014-03-29 16:34:51 följande:
    Inte ens på en sajt driven av imbeciller borde det vara OK att kalla judar för nazister. Ekeroth föraktas offentligt av företrädare för "riktiga" nazister. Något som inte ens den mest illitterate näthatare borde ha kunnat undgå.

Definitionen av nazism är inte att hata judar, utan nazism innebär att man delar upp människor i olika raser där visa raser är "bättre" än andra. Att just Hitler riktade sig emot judar betyder inte att alla nazister gör det, i Ekeroths fall handlar det om muslimer.
  • Rataxes
    effemgea skrev 2014-03-29 16:46:10 följande:
    Du kommer att rösta på M när det verkligen gäller.

Det behöver man inte vara telepat för att inse.
    Nja, det kan bli taktikröstande också.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Gert
    Velouria skrev 2014-03-29 16:02:30 följande:
    Det är inget mer än projicering. SD är de som är desperata. De till och med mordhotar människor för att kunna tränga sig fram:

www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnyt...

SD-logik: "Han borde inte ha försökt hindra Åkesson"
    Det är SD-hatarna som är desperata. Det är bara kolla hur stor den här tråden är. Ni är verkligen rädda för SD:s framgångar, annars skulle ni inte lägga ner så mycket tid och skriva så mycket hatpropaganda mot SD. Det är lätt att hata, men svårare att älska. SD är kärlekens parti.
  • Kinnan
    Gert skrev 2014-03-29 17:32:25 följande:
    Det är SD-hatarna som är desperata. Det är bara kolla hur stor den här tråden är. Ni är verkligen rädda för SD:s framgångar, annars skulle ni inte lägga ner så mycket tid och skriva så mycket hatpropaganda mot SD. Det är lätt att hata, men svårare att älska. SD är kärlekens parti.

Rasism, hat och splittring leder till kärlek. Exakt det påstod du nyss "SD är kärlekens parti"
  • Gert
    Kinnan skrev 2014-03-29 17:58:50 följande:

Rasism, hat och splittring leder till kärlek. Exakt det påstod du nyss "SD är kärlekens parti"
    Nej, det är du som påstår det. SD är inte rasism, hat eller splittring. SD är freden och kärlekens parti. Läs partiprogrammet.
  • Philipsson
    Kinnan skrev 2014-03-29 16:55:28 följande:

Definitionen av nazism är inte att hata judar, utan nazism innebär att man delar upp människor i olika raser där visa raser är "bättre" än andra. Att just Hitler riktade sig emot judar betyder inte att alla nazister gör det, i Ekeroths fall handlar det om muslimer.
    Källa på det? Eller har du hittat på definitionen av nazismen alldeles själv?

Att definiera saker brukar inte vara lätt, men du verkar rätt vass på det där (obs! ironi)
  • Philipsson
    Gert skrev 2014-03-29 17:32:25 följande:
    Naturligtvis är det så att du har alldeles rätt. Fast samtidigt är det ju så att Sd har givit dessa näthatare livsnäring. Vad skulle de ha ägnat sig åt om inte Sd funnes? Vad skulle de ha hatat då? Kd?
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-03-29 16:23:40 följande:
    Ännu ett exempel på att sverigedemokrater är emot mänskliga rättigheter, dvs att de är odemokratiska:

www.interasistmen.se/dumheter/sd-politiker-al.../

Såhär säger de mänskliga rättigheterna om sexualitet:

"Diskriminering av människor på grund av sexuell läggning, könsidentitet eller könsuttryck står i strid med den grundläggande principen om alla människors lika värde och rättigheter. Sådan diskriminering är förbjuden, uttryckligen eller underförstått, enligt svensk och internationell rätt."
    www.manskligarattigheter.se/sv/de-manskliga-r...

Ännu ett exempel på att sverigedemokrater inte assimilerat sig i det svenska samhället och även försöker att aktivt gå emot rådande svensk lag.
    Fast nu är det ju så att det finns yttrande- och tryckfrihet frihet här i landet (även om jag förstår att detta faktum stör dig något oerhört).

Lagar är ju inte huggna i sten, utan kan förändras, om folket så anser. Jag t.ex., tycker fosterfördrivning borde förbjudas. Om vi blir tillräckligt många som tycker så, kommer den också att förbjudas.

Inte heller tycker jag att svensk sjukvård ska hjälpa flator att bli med barn. Sjukvården ska ju vårda/kurera, inte befrukta kvinnors, åtminstone inte så länge de är friska.

• Kinnan
    Philipsson skrev 2014-03-29 18:18:56 följande:
    Källa på det? Eller har du hittat på definitionen av nazismen alldeles själv?

Att definiera saker brukar inte vara lätt, men du verkar rätt vass på det där (obs! ironi)

Eh, att veta vad nazism är räknas nog som allmänbildning
Svar på tråden Varför hatar folk SD?