• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-30 03:19:02 följande:
    Oh please! Som sagt, Ekeroth är en nyttig idiot. Och kollaboratörer har alltid funnits.

Jag minns hur jag, för många år sedan, medan jag och en väninna väntade på tunnelbanan från Universitetet, plötsligt blev skriken i örat av någon - "Visst är min morsa en negerhora?" En stor, massiv mulatt i militärkläder vrålar i mitt öra att jag ska hålla med om att hans morsa är en "negerhora", eftersom han är mulatt och nazist.

Så att Kent omöjligt skulle vara nazze är ju milt sagt överdrivet.

Whatever... Är det så viktigt för dig att få hakkorsstämpla folk så go ahead. Ekeroth är ett tillräckligt bojsänke för SD på egna meriter redan utan hakkorsstämpel, det blir mest löjeväckande att klistra hakkors på folk till höger och vänster när det mycket väl räcker med verkligheten.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Philipsson

Tiotusentals svenskar åker till Barcelona varje år. De "älskar" staden. Upplysningsvis röstade c:a 42% på nationalistiska-separatistiska partier i senaste regionalvalen där (2013), c:a 28% på högerformationer och 14 på vänsterformationer.

Om du inte talar såväl spanska och katalanska, kan du omöjligen få jobb inom offentlig sektor i Katalonien.

FC Barcelona är f.ö. en uttalat nationalistisk klubb.

Så ni nationalismhatare, var konsekventa och åk nån annanstans!

Detsamma gäller Skottland, som nu ska rösta om självständighet från England.

• Philipsson

Att många journalister bor i innerstadsreservat, på tryggt avstånd från den mångkultur de dagligen predikar för, menar hon [Anna Hedenmo] är ett problem.

– Ja, precis. Jag tycker att det är magstarkt att den med minst erfarenhet av de utmaningar som det också innebär att leva i ett mångkulturellt samhälle, kommer med så hårda omdömen om andras åsikter, och andras erfarenheter. Det tycker jag är provocerande.
    avpixlat.info/2014/03/28/anna-hedenmo-om-angslighet-och-debattklimat/

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-30 03:24:34 följande:
    Om du och dina gelikar fortsätter fortsätter så här kommer Sd få 30% i valet-14!

Det handlar nog mycket om att folk röstar EMOT något också, EMOT miljötalibaner, batikhäxor, gender benders, medborgarlönsförespråkare, kulturmarxister, genuscertifiering, hycklande södermalmshipsters med identitetskomplex, etc.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-03-29 22:10:36 följande:

När ska ni förstå att det inte är kritiken av asyl- och flyktingpolitiken som är problemet med Sd?
    Nej, att motståndet mot den extremistiska asyl- och flyktingpolitiken som har förts i Sverige sedan mitten 80-tal, vuxit sig stark, är ett demokratiskt/folkligt svar på ett missförhållande.
  • Quintus Zebra
    TheNarrator skrev 4-03-30 00:50:42 följande:
    Eftersom du är en person som enbart sållar agnarna ifrån vetet så gör jag det detsamma...

Att Sverige på, papperet ,ska förbli ett fantastiskt land, ett föredöme, en måttstock så räcker det inte att enbart skapa en vacker yta. Ytan måste fyllas med ett innehåll...

Att avveckla kärnkraften, bara för att, betyder inte att det är bättre att köpa smuts-kraft ifrån polen osv utan att vi har ett eget självförsörjande nät som kan täcka upp och vara lika driftssäkert.

Att avveckla kärnkraft betyder inte att vi vet bättre än andra, samtidigt som vi köper oss samma typ av energi från andra länder.

Det är ingen tävling om vilket land som är böst. Men självklart vill ett miljöparti sträva efter att avveckla riskabla miljörisker.

Självklart är det korkat att stänga kärnkraft och köpa ful-el istället. Men det är inte vad jag förespråkar heller.

Kärnkraft är ett sidospår. En återvändsgata. Den löser ingenting utan skapar bara massa nya problem.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-30 07:32:04 följande:
    Tiotusentals svenskar åker till Barcelona varje år. De "älskar" staden. Upplysningsvis röstade c:a 42% på nationalistiska-separatistiska partier i senaste regionalvalen där (2013), c:a 28% på högerformationer och 14 på vänsterformationer.

Om du inte talar såväl spanska och katalanska, kan du omöjligen få jobb inom offentlig sektor i Katalonien.

FC Barcelona är f.ö. en uttalat nationalistisk klubb.

Så ni nationalismhatare, var konsekventa och åk nån annanstans!

Detsamma gäller Skottland, som nu ska rösta om självständighet från England.

Fast hela ditt resonemang blir snedvridet, eftersom väldigt få svenskar är nationalismhatare. Det är ju ett epitet som du (och andra) har klistrat på dem.

Svenskar blir inte hycklare för att de bryter mot värderingar som du har hittat på att de har?

Sverige är kanske det land som nått längst i "nationalism-sekualiseringen". Men samtidigt är nationalismtänkandet starkt förankrat i vår kultur.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Philipsson skrev 2014-03-30 08:05:11 följande:
    Att många journalister bor i innerstadsreservat, på tryggt avstånd från den mångkultur de dagligen predikar för, menar hon [Anna Hedenmo] är ett problem.? Ja, precis. Jag tycker att det är magstarkt att den med minst erfarenhet av de utmaningar som det också innebär att leva i ett mångkulturellt samhälle, kommer med så hårda omdömen om andras åsikter, och andras erfarenheter. Det tycker jag är provocerande.

avpixlat.info/2014/03/28/anna-hedenmo-om-angslighet-och-debattklimat/

Det du kanske bör inse är att de du kritiserar kanske inte har samma definition på mångkulturella och segregation som du har.
  • Quintus Zebra
    Rataxes skrev 2014-03-30 00:53:17 följande:
    Du är anledninge en utveckla ditt resonemang i någon passande tråd, denna har redan svävat ut i det blå ett antal gånger. Det enda jag tänker kommentera för tillfället är att vi redan gjort den viktigaste energieeffektiviseringen. Detta gjordes redan i början på 70-talet när oljeberoendet minskades, mycket tack vare kärnkraftsutbyggnaden. Oljeimporten har halverats sedan 1970 trots att trafiken har fördubblats.

Ber om ursäkt. Tror jag föddes lite OT. ;) Att jag inte fått fler inlägg borttagna av den anledningen är rätt märkligt.

Att ersätta en miljöbov (oljan) med en annan (kärnkraft) är inte effektivisering.

Som sagt. Förstår inte motståndet mot energieffektivisering. Tror det kanske vilar på vanföreställningen om att Sverige är bra på detta område, när vi egentligen ligger efter. Det finns jättemycket att göra och det är enkelt, om vi bara ville. Men men, släpper detta och konstaterar igen att det finns ämnen som är betydligt svårare att få igång diskussioner om än om invandringen. ..
Svar på tråden Varför hatar folk SD?