• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-29 17:32:25 följande:
    Det är SD-hatarna som är desperata. Det är bara kolla hur stor den här tråden är. Ni är verkligen rädda för SD:s framgångar, annars skulle ni inte lägga ner så mycket tid och skriva så mycket hatpropaganda mot SD. Det är lätt att hata, men svårare att älska. SD är kärlekens parti.
    Nja, det är väl bara ett exempel på det gamla vanliga fenomenet att när tokfanatikerna predikar så drar sig nästan alla undan, men några få blir kvar för att säga emot.

Om du tittar på FL:s politiska avdelning så är majoriteten av trådarna startade av sektmedlemmar. Min gissning är att flertalet av de som är politiskt intresserade anser att detta är ett underbetyg till FL och att det vore under deras värdighet att besvara toksektens propaganda.

Kanske de har rätt - att det vore bättre att låta sekten ta över det politiska forumet på FL.

Men själv anser jag att SD-sektens tankeslappheter inte bör stå oemotsagda, inte för att jag tror mig kunna övertyga någon, utan mer av principiella och praktiska skäl. 

Man kan lämpligen jämföra med dem som lägger ner oerhört mycket tid och möda på att argumentera mot Gudasänd och hans teorier om att spöken kan gå genom slidor och att solen kretsar kring jorden. Inte tusan är det någon som tror på Gudasänd, och skulle det vara så att någon/några trots allt gör detta så är dessa hursomhelst långt bortom möjligheterna att påverkas av förnuftets röst. 

Inte desto mindre tror jag att förnuftets röst är viktig - och det oavsett att vare sig kosmologins gudasända eller politikens gudasända aldrig kommer att kunna ta till sig den - och att alla andra redan har tillgång till den.

Själv ser jag nog SD-sektens attacker mot FL som en form av klotter. Jag tycker ingen ska behöva flytta sig för att klottrarna kräver allt utrymme - och så länge det är några som tar sig tid att gå i svaromål mot klottrarna, så begränsas klottret i stort sett till forumets samhällsavdelningar.

Sammanfattningsvis: Mot bakgrund av att det inte finns någon annan institution som vi svenskar tycker så illa om som just SD så kan man faktiskt påstå att reaktionerna på sektens spammande av FL:s politiska forum är ganska måttliga.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • maria diaz
    effemgea skrev 2014-03-29 19:15:58 följande:
    Men själv anser jag att SD-sektens tankeslappheter inte bör stå oemotsagda, inte för att jag tror mig kunna övertyga
    någon, utan mer av principiella och praktiska skäl. 
    Vänd på frågan istället.
    Finns det något inom svensk asyl- och flyktingpolitik som fungerar?
  • effemgea
    maria diaz skrev 2014-03-29 19:38:04 följande:
    Vänd på frågan istället.
    Javisst, jag tror att just den delen funkar ganska hyfsat.

Vad som har fallerat - och fortfarande fallerar - är integrationspolitiken i praktiken.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Velouria
    Philipsson skrev 2014-03-29 18:30:57 följande:
    Fast nu är det ju så att det finns yttrande- och tryckfrihet frihet här i landet (även om jag förstår att detta faktum stör dig något oerhört).

Lagar är ju inte huggna i sten, utan kan förändras, om folket så anser. Jag t.ex., tycker fosterfördrivning borde förbjudas. Om vi blir tillräckligt många som tycker så, kommer den också att förbjudas.

Inte heller tycker jag att svensk sjukvård ska hjälpa flator att bli med barn. Sjukvården ska ju vårda/kurera, inte befrukta kvinnors, åtminstone inte så länge de är friska.

Hade jag varit emot yttrandefriheten, såsom SDs pöbel som mordhotar, så hade jag t.ex. varit emot läkaren som var modig nog att våga protestera emot demokratihatarna SD.

Sedan så finns står det ingenstans i yttrandefrihetslagen som säger att ingen åsikt skall stå emotsagd Tänk på det nästa gång du försvarar yttrandefrihetslagen mot ett inlägg som inte attackerade lagen överhuvudtaget.
    Och det är inte bara yttrandefrihet vi har i Sverige, utan vi har ratificerat stora delar av de mänskliga rättigheterna. Vilket verkar störa DIG

Sedan undrar jag hur du kan säga emot dig själv i ett och samma inlägg? Först försvarar du yttrandefrihetslagen, sedan menar du att lagar ju inte är huggna i sten. Det är ju så uppenbart att du försvarar frihetslagar enbart när någon sverigedemokrat yttrar sig, men attackerar samma friheter när de gäller folk som du är emot.
    Bajsbrygga
  • Gert
    maria diaz skrev 2014-03-29 19:38:04 följande:
    Vänd på frågan istället.
    Har du inte förstått att effemgea är med i asylflykting-sekten? Hen är indoktrinerad i sekten kring Reinfeldt och Ullenhag att det inte finns några problem med asyl- och flyktingpolitiken. Det är ett sektbeteende att förneka något som 90% av alla andra förstår. 
  • Velouria
    Gert skrev 2014-03-29 17:32:25 följande:
    Det är SD-hatarna som är desperata. Det är bara kolla hur stor den här tråden är. Ni är verkligen rädda för SD:s framgångar, annars skulle ni inte lägga ner så mycket tid och skriva så mycket hatpropaganda mot SD. Det är lätt att hata, men svårare att älska. SD är kärlekens parti.
    Det är sverigedemokrater som är desperata. Det är bara kolla hur stor den här tråden är. Ni är verkligen rädda för Socialdemokraternas framgångar, annars skulle ni inte lägga ner så mycket tid och skriva så mycket hatpropaganda mot oliktänkande. Det är lätt att hata, men svårare att älska. SD är hatets parti.

Jo, jag vet. SD har aldrig varit känd för att ta den svåra (läs rätta) vägen. 
    Bajsbrygga
  • Velouria
    Kinnan skrev 2014-03-29 16:55:28 följande:

Definitionen av nazism är inte att hata judar, utan nazism innebär att man delar upp människor i olika raser där visa raser är "bättre" än andra. Att just Hitler riktade sig emot judar betyder inte att alla nazister gör det, i Ekeroths fall handlar det om muslimer.
    Bajsbrygga
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-29 20:25:36 följande:
    Har du inte förstått att effemgea är med i asylflykting-sekten? Hen är indoktrinerad i sekten kring Reinfeldt och Ullenhag att det inte finns några problem med asyl- och flyktingpolitiken. Det är ett sektbeteende att förneka något som 90% av alla andra förstår. 
    Hmm, bara 90 procent.

Enligt en vanligtvis välunderrättad källa är partiets  matematikexpert , Margareta Sandstedt (SD) nära ett genombrott.

Hennes senaste beräkningar anger att 9.000 procent av svenskarna anser att Åkessons uppenbarelser  är sanna och att minst 18250 procent av svenskarna kommer att rösta på Jimmie.

Om valresultatet kommer att framställas annorlunda så handlar det endast om gammelmedias lögnaktiga förhållningssätt gentemot den store ledaren, enligt källan - en så kallad deep throat inom sekten.

Här följer ett klipp på matematikexpertens doktorsdisputation

• Flash Gordon
    Kinnan skrev 2014-03-29 16:55:28 följande:

Definitionen av nazism är inte att hata judar, utan nazism innebär att man delar upp människor i olika raser där visa raser är "bättre" än andra. Att just Hitler riktade sig emot judar betyder inte att alla nazister gör det, i Ekeroths fall handlar det om muslimer.

Det där var ju en lite rolig definition på vad "nazism" är. Var har du fått den ifrån?
    Kinnan skrev 2014-03-29 18:57:52 följande:

Eh, att veta vad nazism är räknas nog som allmänbildning
    Ja, kanske. Men desto mer intressant då att få höra var du har fått din defintion på "nazism" ifrån.
  • Flash Gordon
    Quintus Zebra skrev 2014-03-28 14:52:09 följande:

Tror ju de förstår exakt hur världen ser ut. De vågar ju trots allt se utanför kulturbubblan och föreslå lösningar på verkliga problem som många andra ignorerar. Trots att de vet att dessa lösningar är impopulära. De bygger ju trots allt till stor del sin världsbild på vetenskap. Inte som SD eller KD eller FP och M, som i alla fall delvis bygger sina världsbilder på påhittade teorier om nationell homogenitet eller gud eller en smått magisk marknad som bland annat skapar frihet genom tvång och åter tvång.

Epic fail!

*som det heter på modern internet-svenska*

MP:s drömmerier och "lösningar" har väldigt lite med vetenskap att göra. DET är det stora problemet med det partiet.

Men detta är SD:s tråd så skjut vidare ...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?