• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Lindsey Egot the only one
    Lagombutwhy skrev 2014-05-06 16:04:44 följande:

Någon här som gjort ringtestet? Jag läste precis i annan tråd om detta..testade förstås även på ngn av mina tidigare graviditeter :) Såg nu däremot att flera testat hur många barn/graviditeter de skulle få, och könet på dessa genom att hålla ringen i ett hårstrå över handleden istället för magen. Testade precis o jag är helt chockad!! Det stämmer på pricken! När jag håller ringen över magen pendlar den=pojke, den slutar heller inte pendla utan håller på tills jag tar bort den. När jag håller den över handleden (helt övertygad om att det måste vara rena tramset) cirklar den först (mf -96 men tydligen flicka), andra gången pendlar den (pojke-97), tredje gången pendlar den (pojke -98), fjärde gången cirklar den (flicka -02), femte gången pendlar den (abort -07 men tydligen pojke), sjätte gången cirklar den (flicka -08) och sjunde gången pendlar den (BF nov-14). Mellan varje cirkling/pendling stannar den för att sedan sätta igång igen, men efter 7:e rörelsen stannade den helt! Och detta är verkligen min sista grav! :) Hur häftigt som helst!! Och om allt går bra o denna bebis visar sig vara en kille är jag ivrig förespråkare hädanefter för ringtestet!

Jag har gjort ringtestet över handleden och den har visat rätt på de barnen som är födda men visar pojke nu men bm säger att RUL visar flicka. Ska bli intressant och se då vi aldrig kollat upp könet tidigare utan detta är första gången faktiskt. Och jag har köpt klänningar. Skulle vara roligt om det visade sig vara fel. Och ringtestet visade rätt. Vad gör man mediala klänningar då?
  • MjölkChoklad
    BF-lista {#emotions_dlg.flower}

9 Juni, InsaneJane (snitt, BF eg. 21 juni) 
    13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni)
    26 juni, Maramina 
    2 juli, Mallan74 
    9 juli, Lindsey Egot the only one 
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka) 
    1 augusti, Sessan78 
    5 september, Leppardette
    6 september, Kroken 
    6 september, Lina 7710 
    14 september, Kajsamupp 
    27 september, emjh 
    30 september, DragonWoman 
    3 oktober, PoL 
    3 oktober, Irmeline 
    4 oktober, Lejoninna77 
    23 oktober, Aftonstjärna
    28 oktober, Tusa
    1 November, Myc
    2 November, Mjölkchoklad
    26 november, Lagombutwhy
  • AB mamma

Lägger till mig med

BF-lista {#emotions_dlg.flower}

13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni)
    26 juni, Maramina 2 juli, Mallan74
    14 juli, Scarlett01
    1 augusti, Sessan78
    5 september, Leppardette
    6 september, Kroken
    6 september, Lina 7710
    14 september, Kajsamupp
    27 september, emjh
    3 oktober, PoL
    3 oktober, Irmeline
    4 oktober, Lejoninna77
    23 oktober, Aftonstjärna
    28 oktober, Tusa

1 November, Myc
    2 November, Mjölkchoklad
    26 november, Lagombutwhy
    6 januari AB mamma

• Awesome

Jag också. :)

13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni)
    26 juni, Maramina 2 juli, Mallan74
    14 juli, Scarlett01
    1 augusti, Sessan78
    5 september, Leppardette
    6 september, Kroken
    6 september, Lina 7710
    14 september, Kajsamupp
    27 september, emjh
    3 oktober, PoL
    3 oktober, Irmeline
    4 oktober, Lejoninna77
    16 oktober, Awesome
    23 oktober, Aftonstjärna
    28 oktober, Tusa

1 November, Myc
    2 November, Mjölkchoklad
    26 november, Lagombutwhy
    6 januari AB mamma

• Awesome

Ska försöka läsa ikapp tråden de närmsta dagarna, 187 sidor var inte gjort i en handvändning, puh!

Här är det spänd väntan på svar efter FVP. Vi måste hastigt bestämma oss om vi ville veta könet, det skulle kryssas i någon ruta om det, så vi sa ja och nu börjar det kännas som ett dumt beslut. Jag är jättenyfiken men det känns ju lite fusk.

Men dottern så såg de fel på RUL, fick veta i v30 när vi var på en moderkakskontroll att det inte var en pojke som de sagt med 95 % säkerhet. Så kan det gå!

• DragonWoman

2 timmar kvar till rul. Nervös samtidigt som det ska bli kul ordnat barnvakt till 7-åringen men tykänsliga lillan får följa med denna gången med....

Återkommer ikväll med besked om hur det gick

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Irmeline
    DragonWoman skrev 2014-05-07 12:58:13 följande:
    2 timmar kvar till rul. Nervös samtidigt som det ska bli kul smile1.gif ordnat barnvakt till 7-åringen men tykänsliga lillan får följa med denna gången med....

Återkommer ikväll med besked om hur det gick smile1.gif
    Lycka till!
  • Zuzziwoman
    13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g.
    23 juni)
    26 juni, Maramina
    2 juli, Mallan74
    14 juli, Scarlett01

27 juli Zuzziwoman
    1 augusti, Sessan78
    5 september, Leppardette
    6 september, Kroken
    6 september, Lina 7710
    14 september, Kajsamupp
    27 september, emjh

3 oktober, PoL
    3 oktober, Irmeline

4 oktober, Lejoninna77
    16 oktober, Awesome
    23 oktober, Aftonstjärna
    28 oktober, Tusa

1 November, Myc
    2 November, Mjölkchoklad
    26 november, Lagombutwhy
    6 januari AB mamma
  • Maramina

50 dagar kvar till BF och jag känner mig bara stor och otymplig och är trött både mentalt och fysiskt. Jag skulle vilja gå ner i tid på jobbet, men samtidigt så känner jag ett motstånd mot det. Inte från min arbetsgivare utan från mig själv. Dels så är jag relativt ny på jobbet och det är så mycket jag vill få avklarat innan jag går på föräldraledighet, dels så är mitt tjänstemannajobb betydligt mindre påfrestande för kroppen än vad det är att vara hemma. Är jag hemma så kan jag ju inte låta bli att försöka utföra saker, och med en fyra åring i huset som också vill ha uppmärksamhet... På jobbet är det mest huvudet som får jobba. Det optimala vore om man kunde få bli sjukskriven på deltid, men jag är ju inte dålig nog för det. Och jag vill ju inte vara hemma på heltid heller, skulle bli uttråkad rätt snart. En vecka på heltid kan jag ju ta själv, men sedan och på deltid? Nä, jag får hoppas att de sista veckorna kommer att gå snabbt

Sorry för en massa gnäll och "det går inte"! Jag som i vanliga fall avskyr folk som håller på så

• MjölkChoklad
    DragonWoman skrev 2014-05-07 12:58:13 följande:
    2 timmar kvar till rul. Nervös samtidigt som det ska bli kul ordnat barnvakt till 7-åringen men tykänsliga lillan får följa med denna gången med.... Återkommer ikväll med besked om hur det gick
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929

Hur gick det?
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35