• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • PoL
    AB mamma skrev 2014-05-06 12:00:47 följande:

Hej Alla!
    Hänger på er här, då det egentiligen var meningen att jag skulle hoppa på föregångaren till denna tråd och läste mig igenom alla inlägg men hann bli gravid innan jag hann presentera mig, så fick jag nu läsa ikapp er på denna tråd och hänger med här nu.

Väntar mitt 4:e barn är i v. 5+0 idag och mår som man mår iden tiden

Väldigt roligt att vi är olika långt gångna och med så olika erfarenhet i ryggsäcken. Solig

Hej och välkommen! Imponerande att du läst ikapp dig hihi
  • Irmeline

Puffar listan framåt

BF-lista {#emotions_dlg.flower}

9 Juni, InsaneJane (snitt, BF eg. 21 juni) 
    13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni)
    26 juni, Maramina 
    2 juli, Mallan74 
    9 juli, Lindsey Egot the only one 
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka) 
    1 augusti, Sessan78 
    5 september, Leppardette
    6 september, Kroken 
    6 september, Lina 7710 
    14 september, Kajsamupp 
    27 september, emjh 
    30 september, DragonWoman 
    3 oktober, PoL 
    3 oktober, Irmeline 
    4 oktober, Lejoninna77 
    23 oktober, Aftonstjärna
    28 oktober, Tusa
    26 november, Lagombutwhy
  • Lagombutwhy

Någon här som gjort ringtestet? Jag läste precis i annan tråd om detta..testade förstås även på ngn av mina tidigare graviditeter :) Såg nu däremot att flera testat hur många barn/graviditeter de skulle få, och könet på dessa genom att hålla ringen i ett hårstrå över handleden istället för magen. Testade precis o jag är helt chockad!! Det stämmer på pricken! När jag håller ringen över magen pendlar den=pojke, den slutar heller inte pendla utan håller på tills jag tar bort den. När jag håller den över handleden (helt övertygad om att det måste vara rena tramset) cirklar den först (mf -96 men tydligen flicka), andra gången pendlar den (pojke-97), tredje gången pendlar den (pojke -98), fjärde gången cirklar den (flicka -02), femte gången pendlar den (abort -07 men tydligen pojke), sjätte gången cirklar den (flicka -08) och sjunde gången pendlar den (BF nov-14). Mellan varje cirkling/pendling stannar den för att sedan sätta igång igen, men efter 7:e rörelsen stannade den helt! Och detta är verkligen min sista grav! :) Hur häftigt som helst!! Och om allt går bra o denna bebis visar sig vara en kille är jag ivrig förespråkare hädanefter för ringtestet!

• Myc

Kan nån snäll skäl lägga till mig på listan? Jag får inte till det på tfn... 1 november har jag bf

Irmeline skrev 2014-05-06 13:19:48 följande:
    Puffar listan framåt
    BF-lista  9 Juni, InsaneJane (snitt, BF eg. 21 juni)  13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni) 26 juni, Maramina  2 juli, Mallan74  9 juli, Lindsey Egot the only one  14 juli, Scarlett01  23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)  1 augusti, Sessan78  5 september, Leppardette 6 september, Kroken  6 september, Lina 7710  14 september, Kajsamupp  27 september, emjh  30 september, DragonWoman  3 oktober, PoL  3 oktober, Irmeline  4 oktober, Lejoninna77  23 oktober, Aftonstjärna 28 oktober, Tusa 26 november, Lagombutwhy

37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
  • Insanejane77
    BF-lista {#emotions_dlg.flower}

9 Juni, InsaneJane (snitt, BF eg. 21 juni) 
    13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni)
    26 juni, Maramina 
    2 juli, Mallan74 
    9 juli, Lindsey Egot the only one 
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka) 
    1 augusti, Sessan78 
    5 september, Leppardette
    6 september, Kroken 
    6 september, Lina 7710 
    14 september, Kajsamupp 
    27 september, emjh 
    30 september, DragonWoman 
    3 oktober, PoL 
    3 oktober, Irmeline 
    4 oktober, Lejoninna77 
    23 oktober, Aftonstjärna
    28 oktober, Tusa
    1 November, Myc
    26 november, Lagombutwhy
  • Fiamedbarn
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-05 21:14:17 följande:
    Jag har tydligen väldigt starkt psyke enligt psykiatrikern jag träffade för ett halvår sedan. Hon sa att allt jag varit med om hade nog knäckt henne. Och visst blev jag knäckt men man kan alltid ta sig upp igen. Idag går jag på sjukersättning. Jag kommer aldrig kunna arbeta igen och har smärtor 24/7 som kräver morfin behandling.
    Vad tråkigt att höra Men härligt att du ändå klarar dig så pass bra!
    Luck is what happens when preparation meets opportunity
  • Myc

Åh, tack vad snällt!

Insanejane77 skrev 2014-05-06 17:01:29 följande:
    BF-lista  9 Juni, InsaneJane (snitt, BF eg. 21 juni)  13 juni, FruFA79 (planerat kejsarsnitt BF e.g. 23 juni) 26 juni, Maramina  2 juli, Mallan74  9 juli, Lindsey Egot the only one  14 juli, Scarlett01  23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)  1 augusti, Sessan78  5 september, Leppardette 6 september, Kroken  6 september, Lina 7710  14 september, Kajsamupp  27 september, emjh  30 september, DragonWoman  3 oktober, PoL  3 oktober, Irmeline  4 oktober, Lejoninna77  23 oktober, Aftonstjärna 28 oktober, Tusa 1 November, Myc 26 november, Lagombutwhy

37 år. Har en 06a och en 08a sedan tidigare. Väntar barn m BF 1 november. Bor i norrort, Sthlm.
  • 111
    Irmeline skrev 2014-05-05 20:57:56 följande:
    Usch vad hände när du förlorade din flicka? Var det pga cytotecen? Beklagar :( Kanske bättre med KS då? Tänker ni er fler barn? Om inte så skulle jag inte tveka om KS i din situation.

Nej , det var inte pga av Cytotecen . Hon dog av navelsträngen runt halsen. Och vi tänker inte ha fler barn. Lutar åt snitt ena dagen och VF den andra. Får fortsätta att fundera.
  • PoL
    111 skrev 2014-05-06 19:20:06 följande:

Nej , det var inte pga av Cytotecen . Hon dog av navelsträngen runt halsen. Och vi tänker inte ha fler barn. Lutar åt snitt ena dagen och VF den andra. Får fortsätta att fundera.
    Åh, vad ledsamt beklagar känns otillräckligt men jag beklagar verkligen.
  • PoL

Lagombutwhy: jag har oxå gjort ringtestet över handleden och upplevde att det stämde! Det var min mamma som tog sin vigselring av guld samt en tråd och höll den över min handled. Spännande!

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35