• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • DragonWoman

Gick kanon på rul pigg liten krabat som vuxit som han/hon skulle. Alla organ satt där de skulle med.... Nu är det bara den långa väntan till bf 29 september

Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Insanejane77
    Maramina skrev 2014-05-07 18:04:03 följande:
    50 dagar kvar till BF och jag känner mig bara stor och otymplig och är trött både mentalt och fysiskt. Jag skulle vilja gå ner i tid på jobbet, men samtidigt så känner jag ett motstånd mot det. Inte från min arbetsgivare utan från mig själv. Dels så är jag relativt ny på jobbet och det är så mycket jag vill få avklarat innan jag går på föräldraledighet, dels så är mitt tjänstemannajobb betydligt mindre påfrestande för kroppen än vad det är att vara hemma. Är jag hemma så kan jag ju inte låta bli att försöka utföra saker, och med en fyra åring i huset som också vill ha uppmärksamhet... På jobbet är det mest huvudet som får jobba. Det optimala vore om man kunde få bli sjukskriven på deltid, men jag är ju inte dålig nog för det. Och jag vill ju inte vara hemma på heltid heller, skulle bli uttråkad rätt snart. En vecka på heltid kan jag ju ta själv, men sedan och på deltid? Nä, jag får hoppas att de sista veckorna kommer att gå snabbt

Sorry för en massa gnäll och "det går inte"! Jag som i vanliga fall avskyr folk som håller på så smile5.gif

I hear ya! Samma här, har 33 dagar kvar till snitt och är trött, otymplig och livet känns svårt. Ändå är jag hemma på dagarna, kan bara föreställa mig hur det är för dig då som både jobbar heltid och har en 4-åring! Jag kan säga att jag hade behövt bli sjukskriven någonstans från v 20 om jag hade jobbat :S
    Jag har också saker hemma som jag försöker utföra men det går inte att klättra på stolar och försöka hänga gardiner och sånt nu, jag får erkänna mig tillfälligt besegrad helt enkelt. Det finns tid till sånt sen, även om känslan är att jag vill få klart tills lillan kommer. Trädgården får jag bara skita i, allt annat med. Jag försöker tänka på att ta det lugnt (för eventuellt är stress en faktor som kan göra mig sjuk i nuläget) och det är inte som att världen går under om saker får vila tills en annan gång. 
    Det jag tänker se till att få gjort är ett rejält bullbak så jag har bullar tills släkt och vänner trillar in och vill besöka oss när vi kommit hem från sjukhuset. Men skulle det vara så att jag inte orkar, ja då köper jag frysta så går inte världen under för det heller, hoppas jag :P

Du gnäller inte, du släpper på trycket lite! Man måste få ur sig ibland när allt känns tungt! Och att försöka förklara för karlen hjälper sällan XD Ta en sak i taget bara och så håller jag också tummarna för att dessa veckor går undan! Är själv rätt redo att poppa känns det som, iaf kroppsligen. 
    Kram!{#emotions_dlg.flower}

DragonWoman skrev 2014-05-07 19:26:34 följande:
    Gick kanon på rul smile1.gif pigg liten krabat som vuxit som han/hon skulle. Alla organ satt där de skulle med.... Nu är det bara den långa väntan till bf 29 september smile5.gif

Härliga nyheter! Grattis till det!Solig

• MjölkChoklad
    Gick kanon på rul pigg liten krabat som vuxit som han/hon skulle. Alla organ satt där de skulle med.... Nu är det bara den långa väntan till bf 29 september

Åååååh, så underbart!!!! Grattis, grattis!!!!
  • PoL

Underbara nyheter Dragonwoman!!!!!!

Maramina: svårt läge... Men deltid måste ju inte vara 50 procent, varför inte testa att gå ner en timme per dag lr halv fredag? Om det ger dig mer ork är det en bra investering - du kommer ju inte få mer vila när bebisen kommit

Eget: nu har jag berättat för de närmsta på jobbet och bekantskapskretsen. Skönt

• DragonWoman

Tack

Vi kollade inte kön men gubben tyckte han såg en liten pung jag såg inget sånt alls så vi gissar olika kön igen... Han hade rätt sist iofs

• DragonWoman

Från dagens ultraljud älskar när man ser en hand framför munnen, ser så mysigt ut när de är så små
  • emjh
    Gick kanon på rul smile1.gif pigg liten krabat som vuxit som han/hon skulle. Alla organ satt där de skulle med.... Nu är det bara den långa väntan till bf 29 september smile5.gif
    Härligt, grattis!
  • Lagombutwhy

DragonWomen, stort grattis! Härligt att få veta att allt ser bra ut! :) Så söt spillevink på bilden, längtar till Nupp 19/5 så man får se liten! (Och bävar samtidigt för dåligt resultat..)

• Aftonstjärna

DragonWoman vilken fin bild av bebben! Och härligt att allt såg bra ut! Jag får vänta till vecka 22 på mitt ul, vet inte varför jag fick en tid så sent, men har ju varit på kub och fått se bebs så. 

bf 23/10
  • Lindsey Egot the only one
    Awesome skrev 2014-05-07 12:16:39 följande:

Ska försöka läsa ikapp tråden de närmsta dagarna, 187 sidor var inte gjort i en handvändning, puh!

Här är det spänd väntan på svar efter FVP. Vi måste hastigt bestämma oss om vi ville veta könet, det skulle kryssas i någon ruta om det, så vi sa ja och nu börjar det kännas som ett dumt beslut. Jag är jättenyfiken men det känns ju lite fusk.

Men dottern så såg de fel på RUL, fick veta i v30 när vi var på en moderkakskontroll att det inte var en pojke som de sagt med 95 % säkerhet. Så kan det gå!

NÄhä! Det är min värsta mardröm just nu. Vi har inte kollat könen på de fem första utan enbart gjort ringtestet som visat sig visa rätt. Men denna gången kollade bm och hon har sagt flicka vid RUL. Hon kollade tom två gånger och jag såg själv att det såg ut som en liten hanburgare och inte en sköldpadda. Men ringtestet säger pojke. Och jag har köpt klänningar
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35