Maramina skrev 2014-05-07 18:04:03 följande:
50 dagar kvar till BF och jag känner mig bara stor och otymplig och är trött både mentalt och fysiskt. Jag skulle vilja gå ner i tid på jobbet, men samtidigt så känner jag ett motstånd mot det. Inte från min arbetsgivare utan från mig själv. Dels så är jag relativt ny på jobbet och det är så mycket jag vill få avklarat innan jag går på föräldraledighet, dels så är mitt tjänstemannajobb betydligt mindre påfrestande för kroppen än vad det är att vara hemma. Är jag hemma så kan jag ju inte låta bli att försöka utföra saker, och med en fyra åring i huset som också vill ha uppmärksamhet... På jobbet är det mest huvudet som får jobba. Det optimala vore om man kunde få bli sjukskriven på deltid, men jag är ju inte dålig nog för det. Och jag vill ju inte vara hemma på heltid heller, skulle bli uttråkad rätt snart. En vecka på heltid kan jag ju ta själv, men sedan och på deltid? Nä, jag får hoppas att de sista veckorna kommer att gå snabbt
Sorry för en massa gnäll och "det går inte"! Jag som i vanliga fall avskyr folk som håller på så

I hear ya! Samma här, har 33 dagar kvar till snitt och är trött, otymplig och livet känns svårt. Ändå är jag hemma på dagarna, kan bara föreställa mig hur det är för dig då som både jobbar heltid och har en 4-åring! Jag kan säga att jag hade behövt bli sjukskriven någonstans från v 20 om jag hade jobbat :S
Jag har också saker hemma som jag försöker utföra men det går inte att klättra på stolar och försöka hänga gardiner och sånt nu, jag får erkänna mig tillfälligt besegrad helt enkelt. Det finns tid till sånt sen, även om känslan är att jag vill få klart tills lillan kommer. Trädgården får jag bara skita i, allt annat med. Jag försöker tänka på att ta det lugnt (för eventuellt är stress en faktor som kan göra mig sjuk i nuläget) och det är inte som att världen går under om saker får vila tills en annan gång.
Det jag tänker se till att få gjort är ett rejält bullbak så jag har bullar tills släkt och vänner trillar in och vill besöka oss när vi kommit hem från sjukhuset. Men skulle det vara så att jag inte orkar, ja då köper jag frysta så går inte världen under för det heller, hoppas jag :P
Du gnäller inte, du släpper på trycket lite! Man måste få ur sig ibland när allt känns tungt! Och att försöka förklara för karlen hjälper sällan XD Ta en sak i taget bara och så håller jag också tummarna för att dessa veckor går undan! Är själv rätt redo att poppa känns det som, iaf kroppsligen.
Kram!
DragonWoman skrev 2014-05-07 19:26:34 följande:
Gick kanon på rul

pigg liten krabat som vuxit som han/hon skulle. Alla organ satt där de skulle med.... Nu är det bara den långa väntan till bf 29 september

Härliga nyheter! Grattis till det!