• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • DragonWoman
    emjh skrev 2014-05-04 22:00:55 följande:
    Här har vi den!
    Kanon.. mitt bf vart ju ändrat på kub till 29/9 men kan ju ändras igen...
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
  • Lindsey Egot the only one
    Insanejane77 skrev 2014-05-04 21:15:24 följande:
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-04 21:04:43 följande:Insanejane vilket sjukhus blev han op på?
    Fy satan vad hemskt XO Jag missade ditt inlägg för jag hade påbörjat mitt eget och inte hunnit se ditt därför. Usch så jäkla otäckt! Det där måste dom väl ändå ha anmält sig själva för??
    Min make opererades på USÖ i örebro.

Nä faktiskt inte!

Jag har läst forskning kring galloperationer samt varit i kontakt med en ledande expert och hans rekommendation är att INTE göra titthålskirurgi när man gör galloperation just för att komplikationerna har blivit fler men vårdtiden har ändå minskat för majoriteten av patienterna. Och vårdtid kostar pengar. Jag har anmält till socialstyrelsen men de ansåg inte att fel hade begåtts fast denna ledande expert skrivit att tillstöter problem under op som i mitt fall då det var väldigt inflammerat och de inte kunde spola rent i gallgången så ska man övergå till öppen kirurgi och det är tom Socialstyrelsens egna rekommendation men tji fick jag. Men Löf PAtienskadenämnden har betalat ut både skadestånd, sveda och värk för skadan på sexsiffriga belopp och ev kommer jag få för förlorad arbetsinkomst. Men det är inte klart ännu.
  • emjh

Jag hade ju för mig att min BM sagt 28/9, men enligt listan hade jag ju 27/9 precis som de sa på RUL, så jag måste ha glömt vad BM sa (som vanligt på sista tiden). Flört

• DragonWoman
    emjh skrev 2014-05-04 22:36:08 följande:
    Jag hade ju för mig att min BM sagt 28/9, men enligt listan hade jag ju 27/9 precis som de sa på RUL, så jag måste ha glömt vad BM sa (som vanligt på sista tiden). Flört
    Visst är minner underbart svikande när man är gravid... jag kan få frispel över borttappade saker och sen ligger de mitt framför näsan.... och är mer än lovligt disträ... gjorde kvällsmackor innan och skulle ha oboy... vet inte vilken planet jag befann mig på men strödde oboypulver på mackorna ist för i glaset Skäms
    Marco 001027 Marcus 061112 Malva 130426 Bebis bf 0929
    kajsamupp skrev 2014-05-04 21:51:22 följande:

Lindsey: Men hua, vilken historia du bär med dig. Får jag fråga om du tänker eller lever annorlunda nu, än du gjorde innan, med tanke på att du var så illa däran med klarade dig.

Lycka till för er med RUL inom de närmsta dagarna!

Det där är bara en liten parantes i livet. Jag har varit med en ännu värre sak året efteråt då min dotter dog i självmord. Det gjorde mer ont i själen än vad min fysiska smärta gjorde även om min fysiska smärta gör jäkligt ont och jag har den ständigt 24/7.

Men jag fick en sorts tacksamhet över livet när jag förlorade min dotter, tacksamheten att hon slapp förlora mig, tacksamheten att jag fick ha henne i mitt liv, tacksamheten att jag har mina andra fina barn. Tacksamheten över att ha kunnat bli gravid igen för det var inte helt säkert och pga sjukhuset slarv hade en överläkare lovat mig ivf om jag ville ha fler barn. Det tog ett år att bli gravid naturlig väg och jag fick först höra att jag skulle bli mormor innan jag samma månad fick ett plus på stickan. Så jag har lärt mig att vara tacksam. Även om jag kan vara otroligt ledsen över att mitt liv inte är vad jag hade tänkt mig. Jag hade ju hellre haft kvar min dotter och varit frisk. Men man väljer inte hur livet ska bli utan bara hur man hanterar det.
    emjh skrev 2014-05-04 22:36:08 följande:

Jag är också glömsk. Himla irriterande. Och aggressiv emellanåt. Hugger på direkten. Jäkla hormoner, jag brukar annars vara snäll och beskedlig men nu verkar hormonerna tagit fram det värsta i mig. Gillar det inte ens själv.
  • Aftonstjärna
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-04 22:56:07 följande:
    Det där är bara en liten parantes i livet. Jag har varit med en ännu värre sak året efteråt då min dotter dog i självmord. Det gjorde mer ont i själen än vad min fysiska smärta gjorde även om min fysiska smärta gör jäkligt ont och jag har den ständigt 24/7.
    Men jag fick en sorts tacksamhet över livet när jag förlorade min dotter, tacksamheten att hon slapp förlora mig, tacksamheten att jag fick ha henne i mitt liv, tacksamheten att jag har mina andra fina barn. Tacksamheten över att ha kunnat bli gravid igen för det var inte helt säkert och pga sjukhuset slarv hade en överläkare lovat mig ivf om jag ville ha fler barn. Det tog ett år att bli gravid naturlig väg och jag fick först höra att jag skulle bli mormor innan jag samma månad fick ett plus på stickan. Så jag har lärt mig att vara tacksam. Även om jag kan vara otroligt ledsen över att mitt liv inte är vad jag hade tänkt mig. Jag hade ju hellre haft kvar min dotter och varit frisk. Men man väljer inte hur livet ska bli utan bara hur man hanterar det.
    Hemska saker du fått fått gå igenom! När man gått igenom hemskheter och sorger blir man tacksam över de små fina stunderna i vardagen, tycker jag. När min bror mådde riktigt dåligt minns jag att jag t.o.m. gladdes åt att hänga tvätt. Det gick om :) 
    bf 23/10
  • Aftonstjärna
    Jag sätter med mej på listan!

BF-lista 
    {#emotions_dlg.flower} 
    21 Juni, InsaneJane  
    23 juni, FruFA79 
    26 juni, Maramina  
    2 juli, Mallan74  
    9 juli, Lindsey Egot the only one  
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka)