• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Scarlett01

V 31 nu... Tiden rusar fram! Har fortfarande inte gått upp nåt i vikt just, mindre än ett kilo de senaste 4 veckorna... Ska till BM imorgon så får se vad hon säger. Bebis är pigg som en mört i alla fall

Har börjar fundera över förlossningen... Läste lite i en bok och sedan på internet. Nu är jag helt livrädd helt plötsligt! Visste att det kan bli förlossningsskador men inte att det var så pass vanligt... Å jag som är liten och har en stor sambo :-O Hjälp! Får man välja själv om man vill ha snitt eller föda vaginalt?

• Sweetboxen

BF idag enligt mig, BF+4 enligt kub. Kan köra igång närsom o nu börjar det kännas välkommen ut :) Känns overkligt dock att jag snart har 4! barn :)

Önskar er alla lycka till! Snart har ni era bebisar hos er oxå, tiden går döfort!! Ta vara på den :)

• Lindsey Egot the only one
    Scarlett01 skrev 2014-05-05 09:08:18 följande:

V 31 nu... Tiden rusar fram! Har fortfarande inte gått upp nåt i vikt just, mindre än ett kilo de senaste 4 veckorna... Ska till BM imorgon så får se vad hon säger. Bebis är pigg som en mört i alla fall smile1.gif

Har börjar fundera över förlossningen... Läste lite i en bok och sedan på internet. Nu är jag helt livrädd helt plötsligt! smile4.gif Visste att det kan bli förlossningsskador men inte att det var så pass vanligt... Å jag som är liten och har en stor sambo :-O Hjälp! Får man välja själv om man vill ha snitt eller föda vaginalt?

Jag har fött fem barn och är inte orolig för en vf men desto mer rädd för ks. Och internet är full av skrämselpropaganda
  • PoL

Puuuuuuuuuihhh! NU slappnar jag av! Rul visade en frisk och fin bebis allt såg bra ut. Fick dock pausa efter halva Rul för att kissa, dricka kallt vatten o hoppa för att få bebisen att sträcka ut sig så att man kunde granska hjärtat. Tur att det funkade

Åh, vilken enorm lättnad...!

Nytt bf är 3/10, så nu blir det spännande Irmeline hihi.

Är det nån som sitter vid en pc o är gullig att ändra mitt bf? Tack på förhand

• PoL

Lindsey: vilka trauman du gått igenom förstår att du tillhör kategorin som blir starkare och inte bryts ner av motgångar!

• PoL

Scarlett: jag vill varmt rek Gudrun Abascals bok som handlar om att föda. Den är skriven på ett ärligt och informativt sätt och lugnar! Håller med Lindsey, försök undvika allt skrämselprat på nätet (och från omgivningen). Varje fl är unik och de allra flesta går bara bra! Mitt första barn vägde 4,1 och var 53 cm lång - själv är jag 165 och pappan 190. Men det gick bra

Sweetboxen: så spännande!! Håller tummarna för en lagom snabb fl och ser fram mot att höra hur det går för er

• Irmeline
    PoL skrev 2014-05-05 13:05:44 följande:
    Puuuuuuuuuihhh! NU slappnar jag av! Rul visade en frisk och fin bebis smile1.gif allt såg bra ut. Fick dock pausa efter halva Rul för att kissa, dricka kallt vatten o hoppa för att få bebisen att sträcka ut sig så att man kunde granska hjärtat. Tur att det funkade smile2.gif
    Är det nån som sitter vid en pc o är gullig att ändra mitt bf? Tack på förhand smile1.gif
    Grattis!!
     Skönt att alt  var bra Solig
  • Irmeline
    DragonWoman skrev 2014-05-04 22:41:34 följande:
    Visst är minner underbart svikande när man är gravid... jag kan få frispel över borttappade saker och sen ligger de mitt framför näsan.... och är mer än lovligt disträ... gjorde kvällsmackor innan och skulle ha oboy... vet inte vilken planet jag befann mig på men strödde oboypulver på mackorna ist för i glaset Skäms
    Jag glömde koden till jobbet idag när jag gått ut för att köpa lunch. Jag mindes den ju i morse, och alla andra dagar.... Skumt! Tungan ute
  • Insanejane77
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-05-04 22:56:07 följande:
    Det där är bara en liten parantes i livet. Jag har varit med en ännu värre sak året efteråt då min dotter dog i självmord. Det gjorde mer ont i själen än vad min fysiska smärta gjorde även om min fysiska smärta gör jäkligt ont och jag har den ständigt 24/7.
    Men jag fick en sorts tacksamhet över livet när jag förlorade min dotter, tacksamheten att hon slapp förlora mig, tacksamheten att jag fick ha henne i mitt liv, tacksamheten att jag har mina andra fina barn. Tacksamheten över att ha kunnat bli gravid igen för det var inte helt säkert och pga sjukhuset slarv hade en överläkare lovat mig ivf om jag ville ha fler barn. Det tog ett år att bli gravid naturlig väg och jag fick först höra att jag skulle bli mormor innan jag samma månad fick ett plus på stickan. Så jag har lärt mig att vara tacksam. Även om jag kan vara otroligt ledsen över att mitt liv inte är vad jag hade tänkt mig. Jag hade ju hellre haft kvar min dotter och varit frisk. Men man väljer inte hur livet ska bli utan bara hur man hanterar det.
    Hemskt otäcka saker du har varit tvungen att genomlida :( Jag har också haft ett tufft liv men på andra vis och det är som du säger, man blir till slut väldigt tacksam för det man faktiskt har och det som är bra. 
    Kram {#emotions_dlg.flower}
    PoL skrev 2014-05-05 13:05:44 följande:
    Puuuuuuuuuihhh! NU slappnar jag av! Rul visade en frisk och fin bebis smile1.gif allt såg bra ut. Fick dock pausa efter halva Rul för att kissa, dricka kallt vatten o hoppa för att få bebisen att sträcka ut sig så att man kunde granska hjärtat. Tur att det funkade smile2.gif
    Är det nån som sitter vid en pc o är gullig att ändra mitt bf? Tack på förhand smile1.gif
    Härligt! Grattis till det Skrattande

• Insanejane77
    BF-lista 
    9 Juni, InsaneJane (snitt, BF eg. 21 juni) 
    23 juni, FruFA79 
    26 juni, Maramina 
    2 juli, Mallan74 
    9 juli, Lindsey Egot the only one 
    14 juli, Scarlett01 
    23 juli Fiamedbarn (väntar en flicka) 
    1 augusti, Sessan78 
    5 september, Leppardette
    6 september, Kroken 
    6 september, Lina 7710 
    14 september, Kajsamupp 
    27 september, emjh