• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Sessan78

Jag har provat det mesta mot foglossning (bälte, TENS, glidlakan, kryckor, citodon) men inget hjälper. Har ätit maxdos av citodon den senaste tiden men det hjälper inte längre. Ska påbörja en akupunktur-behandling på måndag. Det är det enda jag inte testat. Har inte så stora förhoppningar men jag är beredd att testa allt! Försöker bara ta en dag i taget, istället för att bli knäckt över att det är tre månader kvar....och nu är det snart helg!

• PoL
    Sessan78 skrev 2014-05-09 11:20:52 följande:

Jag har provat det mesta mot foglossning (bälte, TENS, glidlakan, kryckor, citodon) men inget hjälper. Har ätit maxdos av citodon den senaste tiden men det hjälper inte längre. Ska påbörja en akupunktur-behandling på måndag. Det är det enda jag inte testat. Har inte så stora förhoppningar men jag är beredd att testa allt! Försöker bara ta en dag i taget, istället för att bli knäckt över att det är tre månader kvar....och nu är det snart helg! smile1.gif

Jag förstår, håller tummarna att akupunktur hjälper! Tror man får räkna med 5-10 ggr innan det ger utdelning. För mig var det behandling av en naprapat som var vändpunkten! Det kan jag verkligen rek med!
  • Sessan78
    PoL skrev 2014-05-09 11:32:03 följande:
    Jag förstår, håller tummarna att akupunktur hjälper! Tror man får räkna med 5-10 ggr innan det ger utdelning. För mig var det behandling av en naprapat som var vändpunkten! Det kan jag verkligen rek med!
    Nu blev jag nyfiken! Vad var det för behandling du fick då?
  • PoL
    Sessan78 skrev 2014-05-09 12:24:38 följande:
    Nu blev jag nyfiken! Vad var det för behandling du fick då? smile1.gif
    Jo, efter fl släppte inte foglossningen. Efter ett års sjukgymnastik kunde jag ff inte gå längre än ett par kvarter utan att få hemskt ont. Då tipsade en mammakompis om en lokal naprapat som även är utbildad sjuksköterska, så jag fick behandling av henne 2 lr 3 ggr o sen vände det!!
  • Aftonstjärna
    PoL skrev 2014-05-09 21:10:22 följande:
    Jo, efter fl släppte inte foglossningen. Efter ett års sjukgymnastik kunde jag ff inte gå längre än ett par kvarter utan att få hemskt ont. Då tipsade en mammakompis om en lokal naprapat som även är utbildad sjuksköterska, så jag fick behandling av henne 2 lr 3 ggr o sen vände det!!
    Det är fantastiskt vad de kan göra! jag fick akut ryggskott när min kille var 2-3 månader och gick då till en naprapat som trollade bort det på en gång, det var så skönt! Jag frågade om hon ville följa med mej hem Skrattande 
    bf 23/10
  • PoL
    Aftonstjärna skrev 2014-05-10 08:24:16 följande:
    Det är fantastiskt vad de kan göra! jag fick akut ryggskott när min kille var 2-3 månader och gick då till en naprapat som trollade bort det på en gång, det var så skönt! Jag frågade om hon ville följa med mej hem Skrattande 
    bf 23/10
    Härligt! Hihi visst hade det varit härligt med en egen naprapat i hemmet
  • Insanejane77

Jag har fick ofta ryggskott (innan det blev diskbråck istället) och då gick jag till en naprapat några gånger. Han kanske var dålig eller något men vad han nu gjorde så hjälpte det mig inte ett skvatt!  Kul att läsa att inte alla är kvacksalvare :)

• Scarlett01

Söndag igen då och ny vecka, ny gravvecka också, 32 nu!!! Helt plötsligt börjar det kännas nära men samtidigt sjukt långt bort. Magen är stor som ett hus känns det som, och större lär den ju bli

Hoppas ni haft en bra helg allihopa och att ni mår bra! Kram

• Irmeline
    Scarlett01 skrev 2014-05-11 19:43:40 följande:
    Söndag igen då och ny vecka, ny gravvecka också, 32 nu!!! Helt plötsligt börjar det kännas nära men samtidigt sjukt långt bort. Magen är stor som ett hus känns det som, och större lär den ju bli smile1.gif
    Hoppas ni haft en bra helg allihopa och att ni mår bra! Kram
    Ja v. 32, då är bebisen snart klar Glad

Själv är jag i v. 20 och har RUL på tisdag. Nervös men hoppas allt är bra.

Priolistan ser ut såhär:
    1. Bebis är frisk
    2. Moderkakan har flyttat sig från öppningen
    3. Vi får en fin bild
    4. Vi får veta kön

Hoppas allt infrias, men viktigast är såklart nr 1.

På fredag har jag gått 20 fulla veckor och avverkat halva graviditeten, Det går undan! Cool
  • Insanejane77

Ny vecka här också, hela 35 idag, yikes!Det är inte ens en månad kvar nu tills mitt planerade snitt, är både uppspelt och extra vaksam nu. Har gått in i mig själv rätt mycket, lever liksom bara från läkarbesök till läkarbesök, vecka för vecka. 
    Har alla gravidkrämpor som man brukar ha men fast det är tungt så känner jag mig inte dålig eller sjuk på nåt vis. Peppar peppar ta i trä. På tisdag har jag kontroll igen, hoppas allt ser bra ut då också. :)

Irmeline: Lycka till på RUL i morgon! Hoppas alla önskningar faller in :)

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35