Scarlett01 skrev 2014-05-05 09:08:18 följande:
V 31 nu... Tiden rusar fram! Har fortfarande inte gått upp nåt i vikt just, mindre än ett kilo de senaste 4 veckorna... Ska till BM imorgon så får se vad hon säger. Bebis är pigg som en mört i alla fall

Har börjar fundera över förlossningen... Läste lite i en bok och sedan på internet. Nu är jag helt livrädd helt plötsligt!

Visste att det kan bli förlossningsskador men inte att det var så pass vanligt... Å jag som är liten och har en stor sambo :-O Hjälp! Får man välja själv om man vill ha snitt eller föda vaginalt?
Vet att det är jättesvårt men läs inte massa saker på internet om du kan undgå det! Man skrämmer bara upp sig själv, troligen helt i onödan också. Fråga din BM i morgon om du kanske kan få börja på Aurorasamtal, kanske kan hjälpa?
Jag är inte rädd för mitt snitt, jag är mer rädd för om jag ska vara vaken (vilket jag helst vill) och jag får uppleva om dom skulle ha problem att få igång min lilla tjej eller om dom blir så där tysta och effektiva ni vet och bara springer iväg med lillan

Att något ska gå galet helt enkelt, med bebisen, inte med mig. Jag brukar repa mig bra efter operationer fast jag tycker att det kommer bli läskigt att vara vaken!
Det är inte säkert att jag kommer kunna vara vaken heller utan en narkosläkare måste titta på mina magnetröntgenbilder och se om det går att lägga ryggbedövning eller inte för jag har en del skador precis där som man brukar lägga bedövningen. Men vill så gärna dela förlossningen med min make och hoppas att vi kan få vara med när vår lilla tjej kommer till världen. Nån vecka innan planerat snitt kommer jag få reda på om det är möjligt eller inte.
Ja, det förutsätter också då förstås att jag inte får samma sjukdom som sist för då gör blodet att bedövningen inte tar och då måste jag sövas helt enkelt. Hoppas allt går vägen!