Sessan78 skrev 2013-12-18 10:26:21 följande:
Här är det ledsamt idag. Den här graviditeten mår jag fruktansvärt illa. Illamående med lite kräkningar all vaken tid. Det är ganska handikappande men jag kämpar på för att vardagslivet ska fungera efter bästa förmåga. Av min sambo möts jag bara med suckar, irritation och skuldbeläggning. Anledningen är att han måste ta dra det tyngre lasset hemma...ta större ansvar för dottern, matlagning och städning. Känner mig bara helt förtvivlad. Det är inte så att jag inte gör något, sköter allt tvätt, handling, ta ut sopor (där lukten får mig att spy).
Nu vet jag inte ens om jag vill fortsätta min graviditet. Min sambo pratar inte med mig utan ger mig bara den tysta behandlingen (som vanligt). Känner mig bara otillräcklig... 
Lägg korten på borden. Säg hur du känner och skräd inte orden. Han kanske inte alls uppfattar situationen så allvarlig som du. Viktigt är nu att ni får igång en dialog och att han inser hur mycket han sårar dig med sina tysta behandling av dig. Lägg ingen prestige i att bara vara tyst och lida, ni är två om det här.
Hoppas verkligen att ni börjar prata med varandra.