• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • TjabooPeople
    Scarlett01 skrev 2013-12-26 21:49:18 följande:
    Nu sitter jag i köket och grinar för att jag inte kan gå och duscha som jag skulle vilja... Anledningen att jag inte kan det är för att en av katterna har bajsat på lådan inne på badrummet, jag får inte tömma och sambon är ute... Kan inte vara därinne för lukten får mig att kräkas... Så nu sitter jag vid köksbordet och grinar... Och mår illa... Och tänker på att det är 7! Veckor sedan jag var hungrig och sugen på att äta något... 7 veckor sedan jag inte mådde illa vareviga dag... Och ja! Jag tycker synd om mig själv idag

Stackars. Men jag har ett par tips till dig. Använd en kökshandduk för att tömma, och skaffa sedan vita andningsskydd. Det skyddar mot det otäcka
  • Patricia4

Godmorgon

Idag fyller mitt första barn 17 år:) otroligt att han har en morgonillamående ung och fräsch mamma ;)

Vi har inte fått en enda negativ kommentar från tonåringarna om att vi planerar ett fjärde barn . Möjligtvis att "bajsblöjorna får ni ta själva".. :)

Igår var vi i simhallen och jag kom på hur skönt det är att motionssimma när man är gravid. Vågar inte träna annat denna gång. Förmodligen finns det inget samband men har tränat tre graviditeter och alla slutade med missfall...

En av våra instruktörer är gravid i v 24 och hon kör stenhårt.. Hennes andra barn. Så jag säger inte att alla får missfall för de tränar men för mig har det inte varit så lyckat och nu törs jag inte..:/ men simma kanske vore nåt??

Vad gör ni andra? Jag vill inte bli årets valross.. Äter hela tiden på grund av illamåendet...

• Scarlett01

God morgon Patricia och ni andra.

Vad skönt att de äldre barnen är positiva, underlättar en hel del såklart

Förstår att du inte vill träna, hade jag inte heller vågat... Kan tycka det är lite läskigt att gå på toa ibland tom med tanke på att magen är så mkt trögare än normalt :-P... Jag gillar i vanliga fall att jogga, men med mitt dygnetruntillamående går inte det just nu. Jag tar långa promenader istället. Funderar på att starta med yoga Vill inte heller bli en valross

Går in i v 13 idag, har gått upp 3 kg. Ska på KUB ul imorgon, börjar bli väldigt nervös för det. Tänk om något är fel, eller om det ens finns en bebis därinne? Man har ju hört om sk ofostriga graviditeter, det är lite av en skräck jag har... Imorgon vet jag med säkerhet, då slipper jag spekulera mer

Ha en bra dag alla väntande

• Patricia4
    Scarlett01 skrev 2013-12-29 10:30:02 följande:

God morgon Patricia och ni andra.

Vad skönt att de äldre barnen är positiva, underlättar en hel del såklart smile1.gif

Förstår att du inte vill träna, hade jag inte heller vågat... Kan tycka det är lite läskigt att gå på toa ibland tom med tanke på att magen är så mkt trögare än normalt :-P... Jag gillar i vanliga fall att jogga, men med mitt dygnetruntillamående går inte det just nu. Jag tar långa promenader istället. Funderar på att starta med yoga smile1.gif Vill inte heller bli en valross smile5.gif

Går in i v 13 idag, har gått upp 3 kg. Ska på KUB ul imorgon, börjar bli väldigt nervös för det. Tänk om något är fel, eller om det ens finns en bebis därinne? Man har ju hört om sk ofostriga graviditeter, det är lite av en skräck jag har... Imorgon vet jag med säkerhet, då slipper jag spekulera mer smile1.gif

Ha en bra dag alla väntande smile1.gif

Åh vad spännande med KUB.. Det kommer att gå bra:) jag tror inte det är så vanligt med ofostriga graviditeter.. Utan några symtom i v13...Men jag kan känner igen tanken , tänk om det är tomt ??!! Det blir bättre när man känner sparkarna. Är så impad över de ul bilder som lagts ut från kub .. De ser verkligen ut som små bebisar redan i v13 :)) längtar efter att komma dit. Har inte ditt illamående släppt ngt? Har ingen tröst tyvärr, brukar själv börja spy i v9 och sluta vid förlossning :(

Jag går också långpromenader, helst tidigt på morgonen - hjälper mot illamåendet.

Kram
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-12-29 10:49:23 följande:
    Åh vad spännande med KUB.. Det kommer att gå bra:) jag tror inte det är så vanligt med ofostriga graviditeter.. Utan några symtom i v13...Men jag kan känner igen tanken , tänk om det är tomt ??!! Det blir bättre när man känner sparkarna. Är så impad över de ul bilder som lagts ut från kub .. De ser verkligen ut som små bebisar redan i v13 :)) längtar efter att komma dit. Har inte ditt illamående släppt ngt? Har ingen tröst tyvärr, brukar själv börja spy i v9 och sluta vid förlossning :(

Jag går också långpromenader, helst tidigt på morgonen - hjälper mot illamåendet.

Kram

Ja långpromenader är skönt, med den friska luften, det lättar illamåendet lite Illamåendet är lite bättre, vissa dagar är riktigt skapliga, men sen kan det vara tillbaka i full styrka nästa dag igen. Men det är över lag bättre. Är så grymt känslig för dofter fortfarande bara, och jag kan inte kräkas... Så illamåendet blir ganska intensivt emellanåt. Läste att för de flesta har det gått över vid v 13... Vilket både ger hopp att det kanske försvinner snart och lite förtvivlan över att jag kanske får ha det länge... Jag längtar såååååå mycket till att vara riktigt sugen på mat igen, att riktigt kunna njuta av en måltid som förut... Men det kommer

Förstår att du längtar till KUB, det har jag också gjort, är först nu när det är så nära som det blir lite läskigt :-P

Kram
  • Snowgirl

Lycka till med kub scarlett. Hoppas att illamåendet ger sig snart. Förra graviditeten gav det sig efter v 12 för mig, men mitt illamående var nog inte lika häftigt som det du har råkat ut för. Det var vissa saker som triggade illamåendet, kyckling bl a. Det var någon som sa att det var kyckling i lunchrestaurangen och jag gick hem och åt hårdbröd

• Snowgirl

Jag är bara i v 6+0, men jag blir sjukt anfådd vid ansträngning. Minns att det var lika under förra graviditeten. Vi var i väg och och åkte slalom och jag orkade knappt bära skidorna från hotellet till liften.

• Tezza

Hej!!
    Tänkte hoppa på den här tråden!! Är 35 år och väntat mitt andra barn nu i v 19+5! Min son är född sep-12. Han föddes i v 32. Var på ultraljud före jul och allt såg bra ut!! Sn härlig känsla när man får se och veta att allt ser bra ut!!

• TjabooPeople
    Tezza skrev 2013-12-29 22:00:53 följande:
    Hej!!

Tänkte hoppa på den här tråden!! Är 35 år och väntat mitt andra barn nu i v 19+5! Min son är född sep-12. Han föddes i v 32. Var på ultraljud före jul och allt såg bra ut!! Sn härlig känsla när man får se och veta att allt ser bra ut!!

Välkommen hit Tezza.

Vad skönt att allt var bra med er.
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35