• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Scarlett01
    Patricia4 skrev 2013-12-24 07:55:30 följande:
    God jul alla gravida i denna tråd!!

Hur mår ni därute?

Har dragit ut en lista på nätet på vad man får och inte får äta på julbordet. Det var ju 7 år sedan sist ;)

Och tydligen är det kört med gravad lax...:( älskar ju det!!!

Men är så förstoppad så jag borde inte äta alls. Har köpt laktulos nu, står inte ut och ser ut och vara i sjunde mån på grund av det...

Men jag klagar inte.... Fast jag gör det..;)

En liten mirakelbebis är därinne och jag är så tacksam . Ska vara extra snäll idag :)

God Jul!

Man måste få beklaga sig lite, det är skillnad på det och att klaga Jag har beklagat mig en hel del över mitt illamående som varit ganska intensivt och jobbigt, men jag skulle ju inte vilja vara utan min graviditet... Men man måste få ventilera det som känns jobbigt ändå!

Ha en jättebra jul nu alla blivande mammor! Vi har fått bästa julklappen nånsin
  • Zimba78

God jul alla blivande mammor. Tänk nästa jul håller vi en liten bebis i vår famn :)

• mwiksten

Hur mår ni därute?
    Har dragit ut en lista på nätet på vad man får och inte får äta på julbordet. Det var ju 7 år sedan sist ;)
    Men är så förstoppad så jag borde inte äta alls. Har köpt laktulos nu, står inte ut och ser ut och vara i sjunde mån på grund av det...
    En liten mirakelbebis är därinne och jag är så tacksam . Ska vara extra snäll idag :)
    Enligt livsmedelsverket får man äta gravad lax om den är nygjord, eller tolkar jag fel?  Läs här  www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/kostrad/gravida/

• FruFA79

GOD FORTSÄTTNING alla 35+ gravida!!

Gick in i vecka 15 i dag. Illamåndet är lite bättre, skönt!

Hur mår ni därute?
    Jag är också förstoppad. Är glutenintolerant, så jag brukar vara hård, men nu som gravid är det helt kört. Är Laktulos bra? Funkar??
  • Patricia4

Underbart v15:))

Laktulos funkar , kanske lite väl bra ;) ta på morgonen och ha nära till toan!

God fortsättning på kvällen :)

• FruFA79
    Patricia4 skrev 2013-12-25 17:32:33 följande:
    Underbart v15:))

Laktulos funkar , kanske lite väl bra ;) ta på morgonen och ha nära till toan!

God fortsättning på kvällen :)

Ok, för mig låter det som en dröm Flört Skall köpa det, och hoppas på typ samma resultat som du! Jobbigt att vara förstoppad!

Ja, det är skönt att vara i trimester 2 och ha gjort KUB och illamåendet är på väg att försvinna + bebismagen syns och ser ut som en gravidmage inte fett (andra barnet, första barnet syntes inget förrän efter vecka 22).
    Tack detsamma Glad
  • Scarlett01

Tycker tiden går såååå sakta nu. Börjar må bättre nu så ibland känns det som att jag inbillat mig alltihopa. Vi har tid för KUB-ul på måndag, kanske känns mer verkligt när man sett att det finns nåt därinne, om det nu gör det... :-S

• Patricia4
    TjabooPeople skrev 2013-12-25 21:16:59 följande:

Är det okej att en blivande pappa är med och skriver?

Hej

Ja jag tycker att det vore kul med en man i denna tråd som delar med sig av sin resa att bli pappa:) är det andra barnet?

Vad tycker ni andra tjejer?
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35