• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Bettanspettan
    Patricia4 skrev 2013-12-19 07:51:05 följande:
    Säger lite försiktig hej igen . Fick ett svagt plus på clearblue imorse och tre svaga streck på testlagrets igår:)))
    3,5 vecka efter missfallet!!! Har testat negativt emellan och har mått riktigt illa i tre dgr nu. Har aldrig mått illa såhär tidigt förut:) mitt tredje augusti barn !
    Vad roligt!! <3
  • Scarlett01
    Säger lite försiktig hej igen . Fick ett svagt plus på clearblue imorse och tre svaga streck på testlagrets igår:)))

3,5 vecka efter missfallet!!! Har testat negativt emellan och har mått riktigt illa i tre dgr nu. Har aldrig mått illa såhär tidigt förut:) mitt tredje augusti barn !

Wohoooo!!! Grattis! Och välkommen tillbaka, vad roligt !!!!
  • Scarlett01
    Smulpaj skrev 2013-12-18 10:31:45 följande:
    Hej...

Såg den här tråden och blev så glad.. Är 37 år, blir 38 i januari och är i vecka 7.

Hoppas jag får vara med?

Välkommen!
  • Emma 606

Hej hej!

Hoppar in här jag med!
    Gravid i v. 17 med nummer 3 för mig och nummer 1 för pappan.
    Jag fyller 38 i februari!

• Scarlett01
    Sessan78 skrev 2013-12-18 10:26:21 följande:
    Här är det ledsamt idag. Den här graviditeten mår jag fruktansvärt illa. Illamående med lite kräkningar all vaken tid. Det är ganska handikappande men jag kämpar på för att vardagslivet ska fungera efter bästa förmåga. Av min sambo möts jag bara med suckar, irritation och skuldbeläggning. Anledningen är att han måste ta dra det tyngre lasset hemma...ta större ansvar för dottern, matlagning och städning. Känner mig bara helt förtvivlad. Det är inte så att jag inte gör något, sköter allt tvätt, handling, ta ut sopor (där lukten får mig att spy).

Nu vet jag inte ens om jag vill fortsätta min graviditet. Min sambo pratar inte med mig utan ger mig bara den tysta behandlingen (som vanligt). Känner mig bara otillräcklig...

Vet hur det känns att vara illamående all vaken tid och hur mycket det tar på krafterna! Man behöver verkligen all hjälp och stöttning man kan få! Min sambo gör det mesta härhemma nu medans jag ligger på soffan, och nu är han ok med det efter att jag verkligen förklarade för honom hur det är, och att det bara är medans jag mår såhär... Har du förklarat riktigt hur du känner?

Jag har också känt att jag verkligen funderat över vad jag gett mig in på, om det verkligen är värt det de dagar jag mått som sämst... Men nu börjar jag må bättre, och det är klart att det är värt det i slutändan! Kämpa på!!!
  • Scarlett01
    Kia761 2 skrev 2013-12-19 13:03:49 följande:
    Trött, anyone?

Jag är gaaalet trött. Kan det bero på järnbrist så här tidigt?

Jag är också galet trött, kan sova närsomhelst hur mycket som helst Jag har förstått att det beror på alla hormoner plus att man får lägre blodtryck... Jag hade 90/50... Så bm sa att det inte är konstigt att jag är trött :-P
  • Scarlett01
    Emma 606 skrev 2013-12-19 13:45:28 följande:
    Hej hej!

Hoppar in här jag med!

Grattis och välkommen
  • Kia761 2

Wohoo!

Grattis !
  • Snowgirl

Emma 606 skrev 2013-12-19 13:45:28 följande:
    Hej hej!

Hoppar in här jag med!
    Smulpaj skrev 2013-12-18 10:31:45 följande:
    Hej...

Såg den här tråden och blev så glad.. Är 37 år, blir 38 i januari och är i vecka 7.
    Hoppas jag får vara med?
    Välkomna hit!

• Snowgirl
    Kia761 2 skrev 2013-12-19 13:03:49 följande:
    Trött, anyone?

Jag är gaaalet trött. Kan det bero på järnbrist så här tidigt?
    Skulle inte tro att det beror på järnbrist. Jag är också galet trött och jag är bara i v 5. Järnvärdet kan inte bara rasa så där tänker jag, men det skadar väl inte att ta ett HB. När ska ni i tråden till barnmorskan första gången eller när var ni dit ni som har kommit lite längre?
Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35