• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • Emma 606
    Snowgirl skrev 2013-12-19 17:58:59 följande:
    Skulle inte tro att det beror på järnbrist. Jag är också galet trött och jag är bara i v 5. Järnvärdet kan inte bara rasa så där tänker jag, men det skadar väl inte att ta ett HB. När ska ni i tråden till barnmorskan första gången eller när var ni dit ni som har kommit lite längre?
    Man brukar vara dötrött sådär tidigt i graviditeten, det blir bättre om ett par veckor ska ni se :) 
  • FruFA79
    Patricia4 skrev 2013-12-20 15:09:51 följande:

Underbart!!! Vad är bra resultat, lite nyfiken på siffror? Vi har inte bestämt oss än för KUB eller inte...

Ok here I go...Glad Vi fick detta resultat:
    Kromosom 13 & 18: 1:20 0000
    Kromosom 21: 1:1097
  • Patricia4
    FruFA79 skrev 2013-12-20 15:54:16 följande:

Ok here I go...Glad Vi fick detta resultat:
    Kromosom 13 & 18: 1:20 0000
    Kromosom 21: 1:1097

T.om jag som ovan förstår att det där är riktigt bra siffror! Yippii Solig
  • FruFA79
    GladPatricia4 skrev 2013-12-20 16:21:41 följande:

T.om jag som ovan förstår att det där är riktigt bra siffror! Yippii Solig
    Tack, det känns bra Glad
  • tovalisa
    Kia761 2 skrev 2013-12-20 12:42:57 följande:
    Jag har symtom varannan dag, seriöst.
    Idag är en "symtomfri" dag utan någon vidare växtvärk eller mycket illamående mer än lite hulkande.
    Trött är jag dock för jämnan. Brukar sen när kvällen kommer känna av både det ena och det andra.
    Haha, det låter ju ganska praktiskt, att få hämta andan varannan dag. Idag klev jag ivf över milstolpen  då det plötsligt är störtomöjligt att dricka kaffe. Kokade mitt morgonkaffe som vanligt, men höll på att spotta ut det över bordet: FY så äckligt det plötsligt smakade! Så nog är det allt nån som rumsterar om i min kropp, trots att hen gör det ganska diskret. :)
  • FruFA79

Jag är nu i vecka 14 men jag har illamåendet kvar. Förra graviditeten försvann illamåendet i vecka 12.
    Någon mer i vecka 13 eller 14? Hur mår ni??

• Zimba78
    FruFA79 skrev 2013-12-21 16:06:31 följande:
    Jag är nu i vecka 14 men jag har illamåendet kvar. Förra graviditeten försvann illamåendet i vecka 12. Någon mer i vecka 13 eller 14? Hur mår ni??

jag är i vecka 14 och trötthet och illamående har försvunnit, bara lite molande värk kvar. Håll ut så hoppas jag att du mår bättre snart.
  • mallan74

Är i vecka 13 (12+2). Var på UL i torsdags som visade en 7 cm liten bebis :).
    Blodprov till KUB ska tas 9 januari.

• FruFA79
    Zimba78 skrev 2013-12-21 18:16:50 följande:

jag är i vecka 14 och trötthet och illamående har försvunnit, bara lite molande värk kvar. Håll ut så hoppas jag att du mår bättre snart.

Tack, det har blivit bättre. Men jag mår illa om jag blir hungrig. Hoppas att jag får må som du snart!
  • Patricia4

God jul alla gravida i denna tråd!!

Hur mår ni därute?

Har dragit ut en lista på nätet på vad man får och inte får äta på julbordet. Det var ju 7 år sedan sist ;)

Och tydligen är det kört med gravad lax...:( älskar ju det!!!

Men är så förstoppad så jag borde inte äta alls. Har köpt laktulos nu, står inte ut och ser ut och vara i sjunde mån på grund av det...

Men jag klagar inte.... Fast jag gör det..;)

En liten mirakelbebis är därinne och jag är så tacksam . Ska vara extra snäll idag :)

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35