• Patricia4

Gravidtråd för oss som är över 35

Hej

Här tänkte jag att vi kunde samlas, alla vi som väntar barn och är "lite" äldre. Första barnet eller femte spelar ingen roll. Alla är välkomna, tycker inte heller det spelar roll hur långt gången man är. Vi stöttar varann fram till förlossningen :)   

• Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35
  • plopp76

Hej hej!

Hittade hit efter tips från Snowgirl :)

Plussade dagen innan julafton så jag är väldigt nygravid! V 4+6 idag tror jag. Jag är 37 och min sambo 34, vi har gjort utredning under hösten för att starta IVF efter nyår. Blev alltså fravid naturligt i början på december. Känns gött!

Om allt går bra nu så har jag BF i slutet på augusti, 31:a. Har inte ringt nån BM än pga helgerna och vi har inte ringt IVF-kliniken heller då dom har stängt över helgerna. Vår sköterska på kliniken där vi gjort utredning kommer nog bli väldigt glad tror jag :)

Ska läsa ikapp under morgondagen här i tråden.

Mina enda symtom än så länge är svullna och ömma bröst. Är trött, men det kan lika gärna vara eftersom det är full fart med släktmiddagar och matlagning mest hela tiden :)

• Patricia4
    Tezza skrev 2013-12-29 22:00:53 följande:

Hej!!
    Tänkte hoppa på den här tråden!! Är 35 år och väntat mitt andra barn nu i v 19+5! Min son är född sep-12. Han föddes i v 32. Var på ultraljud före jul och allt såg bra ut!! Sn härlig känsla när man får se och veta att allt ser bra ut!!

Välkommen Tezza! Skönt att du kommit halvvägs:)
  • Patricia4
    plopp76 skrev 2013-12-29 23:34:17 följande:

Hej hej!

Plussade dagen innan julafton så jag är väldigt nygravid! V 4+6 idag tror jag. Jag är 37 och min sambo 34, vi har gjort utredning under hösten för att starta IVF efter nyår. Blev alltså fravid naturligt i början på december. Känns gött!

Om allt går bra nu så har jag BF i slutet på augusti, 31:a. Har inte ringt nån BM än pga helgerna och vi har inte ringt IVF-kliniken heller då dom har stängt över helgerna. Vår sköterska på kliniken där vi gjort utredning kommer nog bli väldigt glad tror jag :)

Mina enda symtom än så länge är svullna och ömma bröst. Är trött, men det kan lika gärna vara eftersom det är full fart med släktmiddagar och matlagning mest hela tiden :)

Hej Ploppen:)

Undrade när du skulle hitta hit, välkommen:)
  • Scarlett01
    plopp76 skrev 2013-12-29 23:34:17 följande:
    Hej hej!

Hej igen Plopp och stooooort grattis Vad roligt att se dig här!!! Flera från andra tråden som droppar in med jämna mellanrum, det gillar vi Nu får vi hänga tillsammans här också
  • Scarlett01
    Tezza skrev 2013-12-29 22:00:53 följande:
    Hej!!

Tänkte hoppa på den här tråden!! Är 35 år och väntat mitt andra barn nu i v 19+5! Min son är född sep-12. Han föddes i v 32. Var på ultraljud före jul och allt såg bra ut!! Sn härlig känsla när man får se och veta att allt ser bra ut!!

Välkommen Tezza!
  • plopp76
    Patricia4 skrev 2013-12-30 08:58:31 följande:
    Hej Ploppen:)

Undrade när du skulle hitta hit, välkommen:)

Tackar Även om man hänger kvar i andra trådar och peppar så gott man kan känner man sig ibland lite dum att basunera ut sin glädje där.
  • plopp76
    Scarlett01 skrev 2013-12-30 09:01:05 följande:
    Hej igen Plopp och stooooort grattis Vad roligt att se dig här!!! Flera från andra tråden som droppar in med jämna mellanrum, det gillar vi Nu får vi hänga tillsammans här också

Tack tack! Oväntat och väldigt roligt att kunna hänga på här. Lite bekanta namn, ska bli härligt att följas åt
  • Scarlett01

Nyss hemkommen från KUB ul. Det var en bebis därinne En livlig liten filur som sprattlade med ben och armar ett fint hjärta som slog fint! Lipade åt oss en gång också Helt magiskt faktiskt Har nog inte riktigt fattat detta förrns nu när man sett bebisen, har ju längtat och fantiserat i så många år...

Vi fick ingen riskbedömning dock då de slarvat bort mina blodprover, men fick lämna nytt prov så vi får svaret i slutet på nästa vecka... Är just nu bara glad att vi fått sett den lilla

• Snowgirl

Scarlett, Underbart att få se miraklet. Klantigt att de hade slarvat bort proverna dock.

• Snowgirl

Jag har fått tid för ultraljud den 24:e. Känns som en evighet dit, men ser det bra ut då har jag kommit en bra bit på väg

Svar på tråden Gravidtråd för oss som är över 35