• Wibblewoop

Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!

Barnprogramledaren Rakel Wärmländer stack en bebisdocka i bakhuvudet och högg ut ögonen på dockan.

Nu rasar tittarna mot det otäcka innehållet i Barnkanalens ”Philofix”.

– Det borde inte ha visats, säger barnpsykologen Hanna Thermaenius.

Barnpsykologen: ”Borde inte ha visats”

Barnpsykologen Hanna Thermaenius menar att SVT gjorde fel som visade inslaget.

– Det borde inte ha visats på det här sättet. Det finns inget värde i att ett barn ska bli rädda i ett pysselprogram. Det är vanligt att man använder bebisansikten i skräckfilmer just för att de påverkar vårt omsorgssystem. Att man då klipper, hugger och drar i ett bebisansikte är obehagligt och skrämmande både för barn och vuxna, säger hon.

www.aftonbladet.se/nojesbladet/article17866454.ab

Vad anser ni om det här?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-19 11:38

• Svar på tråden Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!
  • Surpuppan
    Anonym skrev 2013-11-25 14:08:25 följande:
    Ja, vilka är det som ser FL som intelligensreserven?? Det bådar inte gott.

Att höra till intelligensreserven innebär att man är korkad. Det är ett gammalt uttryck som min pappa ofta använde. Och jag tyckte också det var konstigt och borde betyda det motsatta, men det gör det alltså inte. Att säga att någon tillhör intelligensreserven är alltså en förolämpning.
  • Loriyana

Min dotter skrek till och grät sedan floder när hon såg det. Jag stängde snabbt som attan av TV'n och fick sedan trösta henne under lång tid. Hon undrade hur de kunde göra något sådant. Min dotter älskar sina dockor och kallar dem för sina "bebisar".

• Anonym (Ofattbart)
    Velouria skrev 2013-11-26 20:58:14 följande:

Jaaaa, det här vill nog lille Pelle prova på lillebror smile1.gif

- Maaamaaaaaaa!! Var är saxen??
    - Den är i tredje lådan. Vad ska du göra med den?
    - Ska pyssla som den där tanten i barnprogrammet! Sover Kalle, mammaaaa?
    - Ja. Vadå'ra?
    - Bra. 

- Oj, det kom lite blod. Sådär såg det inte ut i barnprogrammet... Obestämd Maaaammaaaaaa! 
    - Ja?
    - KOM NUUUU!
    - Kommer strax!

Död Spöke

Mother cake
    Tror du verkligen det?
  • Anonym (Ofattbart)
    Loriyana skrev 2013-11-26 21:48:08 följande:

Min dotter skrek till och grät sedan floder när hon såg det. Jag stängde snabbt som attan av TV'n och fick sedan trösta henne under lång tid. Hon undrade hur de kunde göra något sådant. Min dotter älskar sina dockor och kallar dem för sina "bebisar".

Hur gammal är hon?
  • UniqueSnowflake
    Loriyana skrev 2013-11-26 21:48:08 följande:
    Åh som jag älskade dockorna och nallarna när jag var liten. Nej usch jag hoppas någon anmäler SVT.
  • Loriyana
    Anonym (Ofattbart) skrev 2013-11-26 21:54:32 följande:
    Hur gammal är hon?
    Hon fyller 7 i januari
  • Anonym (var)
    Anonym (Vetekudde) skrev 2013-11-20 16:24:59 följande:
    Tycker också hon ska bort. Inte just specifikt för dockklippet utan för att hon är hispig och värdelös på pyssel. Sedan tycker jag inslaget med fingerdockorna som skulle bli våldtagna av en mördare och detta obehagliga inslaget när hon kör en sax i bakhuvudet på en docka gör henne direkt olämplig som programledare i ett barnprogram.

Var hitar man det inslaget där fingerdockorna blir våldtagna av en mördare?
  • Anonym (var)

Nu såg jag klippet. OJ hon Rakel verkar ju helt off, sikken galning. Nä tacka vet jag att vi på min tid hade intressanta och finurliga Hajk med fina Bengt att titta på!

• UniqueSnowflake
    Anonym (var) skrev 2013-11-26 22:23:04 följande:
    Nu såg jag klippet. OJ hon Rakel verkar ju helt off, sikken galning. Nä tacka vet jag att vi på min tid hade intressanta och finurliga Hajk med fina Bengt att titta på!
    Mm, fina Anna Odell-vibbar på henne.
  • Anonym (var)
    UniqueSnowflake skrev 2013-11-26 23:13:30 följande:
    Mm, fina Anna Odell-vibbar på henne.

Ja om inte värre. Väldigt obehaglig människamdet där. HUR fick hon ens jobbet undrar jag. Hennes ögon bar ju helt galna, stirrandes. Creepy människa. Ryser.
Svar på tråden Dockar knivhuggs i SVT barnprogram -tittarna rasar!