Du måste logga in för att svara i en tråd.

• MuppinCowboy

TA - Troll Anonymous

Här kan ni samlas och prata om varför ni är beroende av att starta trolltrådar  {#emotions_dlg.djavulsk}

• Svar på tråden TA - Troll Anonymous
  • EllisBell

Förstår verkligen inte det här. Varför spelar det roll om en tråd är sann eller ej? Det här är ett forum inte verkliga livet. Antingen är en tråd intressant/relevant/underhållande och då kanske man svarar. Annars klickar man vidare. Att jaga troll och tro att det är prestige att avslöja felaktigheter eller att vara troll stolt över att man "lurar" okända på ett forum är verkligen efterblivet. Det viktiga är väl inte om en tråd är absolut sann eller inte utan om den är läs/diskussionsvärd.

• Anonym
    Anonym (lättlurade) skrev 2013-12-07 10:48:52 följande:

Vet inte om jag ska tycka att det är roande eller tragiskt att folk är så lättlurade och har gått på följade trolltrådar:

- lille Ludvig vars pappa hade en affär med förskolläraren

- Mannen som är pappa till fruns systerdotter

-kvinnan som blev slagen av sin man och som flydde samna kväll hon skrev tråden.

Skittråkiga troll. Blä.
  • MuppinCowboy
    EllisBell skrev 2013-12-08 07:27:12 följande:
    Förstår verkligen inte det här. Varför spelar det roll om en tråd är sann eller ej? Det här är ett forum inte verkliga livet. Antingen är en tråd intressant/relevant/underhållande och då kanske man svarar. Annars klickar man vidare. Att jaga troll och tro att det är prestige att avslöja felaktigheter eller att vara troll stolt över att man "lurar" okända på ett forum är verkligen efterblivet. Det viktiga är väl inte om en tråd är absolut sann eller inte utan om den är läs/diskussionsvärd.
    Problemet är inte i huvudsak TS-Troll utan Inläggs-Troll, de som svarar hånfullt och provocerande endast i syfte att få folk att reagera dessa förstör trådar oavsett om TS är sann eller inte.
  • sötare
    EllisBell skrev 2013-12-08 07:27:12 följande:
    Fast vissa saker ska man inte ropa varg om även om det är ett forum. Det är ju bara fel. En tråd  några ungdomar som trollade om att lämna ett litet barn ensam i några dagar medans modern åkte iväg och hjälpte en vän att flytta samt att de skulle festa tillsammans. Det var någon som till och med anmälde tråden till polisen.
  • puss

såna trådar som tex lilla ludde och fsk-fröken, som får en massa beröm och kramar, tror jag kommer av folk som känner sig ensamma och har brist på omtanke i sina liv.
    annars skulle man ju inte söka tröst och stöd här liksom.

*puss puss puss puss*
  • SupersurasunkSara
    Anonym (pyret) skrev 2013-12-08 03:42:54 följande:
    Det med troll, jag skrev en gång för länge  sedan om misshandel som hänt mig samma kväll.
    Var inget troll, i desperation kändes det lättare att skriva i forumet än att ringa en vän.

Idag är jag och mannen tillsammans igen ingen utomstående vet någonting.
    Det är det jag menar. De som skriver om en riktig misshandel kan bli utsatta för trollspekulationer för att vissa inte har vett nog, eller intelligens nog att inse att vissa saker trollar man inte om.
  • SupersurasunkSara
    sötare skrev 2013-12-08 11:24:51 följande:
    Fast vissa saker ska man inte ropa varg om även om det är ett forum. Det är ju bara fel. En tråd  några ungdomar som trollade om att lämna ett litet barn ensam i några dagar medans modern åkte iväg och hjälpte en vän att flytta samt att de skulle festa tillsammans. Det var någon som till och med anmälde tråden till polisen.
    Precis, det tar tid och resurser i anspråk som kunnat användas på bättre sätt.
    puss skrev 2013-12-08 11:30:27 följande:
    såna trådar som tex lilla ludde och fsk-fröken, som får en massa beröm och kramar, tror jag kommer av folk som känner sig ensamma och har brist på omtanke i sina liv.
    Mycket möjligt. Vissa saker är ok att trolla om tycker jag, men inte att ta livet av sig, misshandel osv för det förstör för de som verkligen behöver hjälp.

• MuppinCowboy
    puss skrev 2013-12-08 11:30:27 följande:
    Ja det är nog lite uppmärksamhetstörstande, typ 'titta på miiiiiiig!!'

• Anonym (pyret)

Hur vet man vad som är trolltrådar?

Finns saker som jag tycker verkar osannolika som den där med pappan som hittar sin dotter på rummet som
    onanerar.

Självmord är det väl ingen som driver om?

Är den sann tror ni?

Finns konstiga människor.

Tycker många trådar är konstiga.

Vilka trådar tror ni har varit fejk på sista tiden?

Svar på tråden TA - Troll Anonymous