• MuppinCowboy

TA - Troll Anonymous

Här kan ni samlas och prata om varför ni är beroende av att starta trolltrådar  {#emotions_dlg.djavulsk}

• Svar på tråden TA - Troll Anonymous
  • Anonym (pyret)
    MuppinCowboy skrev 2013-12-08 21:54:01 följande:
    Vi får väl kalla trådarna något annat för trolltrådar då?

Vad sägs om ToA-trådar

(ToA -Troll och Annat)

Spöktrådar :)
  • Anonym (supertroll)
    SupersurasunkSara skrev 2013-12-08 21:51:27 följande:
    Det vet inte jag och inte heller supertrollet vad jag förstod Tror det hänger på om inlägget blir anmält eller inte.
    Det är nog ganska givet att så är fallet, för fl vill knappast att man ska spekulera om vilka trådar som är troll oavsett var man gör det.
  • MuppinCowboy

Var hittar man forumreglerna förresten?

Jag hittar medlemsvillkor men där står inget specifikt om vad man får eller inte får skriva om på forumen, så kan någon vänlig själ visa vägen med en länk då jag pinsamt nog inte kan hitta dem själv

Dumhet diskriminerar inte
  • SupersurasunkSara
    Anonym (supertroll) skrev 2013-12-08 22:19:03 följande:
    Det är nog ganska givet att så är fallet, för fl vill knappast att man ska spekulera om vilka trådar som är troll oavsett var man gör det.
    Troligen är det så ja.
  • EllisBell
    MuppinCowboy skrev 2013-12-08 21:54:01 följande:
    Vi får väl kalla trådarna något annat för trolltrådar då?

Vad sägs om ToA-trådar

(ToA -Troll och Annat)

Men varför är det viktigt att ifrågasätta trådar? Hellre att 10 trådar startade av uttråkade människor får en massa seriösa svar än att en människa som faktskt söker hjälp eller råd tvingas stå ut med en massa ifrågasättande och trollspekulationer. Det senare skulle jag säga är det stora problemet på forumet, att så fort någon berättar en sak som man inte själv känner igen skall det skrikas troll och letas luckor i historien. Va.fan.spelar.det.för. roll.
  • MuppinCowboy
    EllisBell skrev 2013-12-09 11:29:08 följande:
    Men varför är det viktigt att ifrågasätta trådar? Hellre att 10 trådar startade av uttråkade människor får en massa seriösa svar än att en människa som faktskt söker hjälp eller råd tvingas stå ut med en massa ifrågasättande och trollspekulationer. Det senare skulle jag säga är det stora problemet på forumet, att så fort någon berättar en sak som man inte själv känner igen skall det skrikas troll och letas luckor i historien. Va.fan.spelar.det.för. roll.
    För att citera mig själv:

"Problemet är inte i huvudsak TS-Troll utan Inläggs-Troll, de som svarar hånfullt och provocerande endast i syfte att få folk att reagera dessa förstör trådar oavsett om TS är sann eller inte."
  • puss
    MuppinCowboy skrev 2013-12-09 11:35:10 följande:

"Problemet är inte i huvudsak TS-Troll utan Inläggs-Troll, de som svarar hånfullt och provocerande endast i syfte att få folk att reagera dessa förstör trådar oavsett om TS är sann eller inte."
    *puss puss puss puss*
  • EllisBell
    MuppinCowboy skrev 2013-12-09 11:35:10 följande:

Inläggstroll är väl bara att anmäla? Sen vad som är trollande svarsinlägg upplevs ju väldigt olika. Vissa tar ju varje mothugg eller droppe ironi som "inläggstrollande". Det värsta trollen tycker jag fortfanrade är folk som skriver typ "är det redan fredag" "jag tror ts har svans" . Spyr på sånt.
  • MuppinCowboy

Jag spyr mer på folk som skriver 'grina' eller som ska skriva uppenbart trams, eller som likt en fjortis svänger sig med svordomar - om man gör detta får man räkna med att bli kallad de milda orden 'troll'

Jag är försvararen av etikett på forum!

Nej inte direkt Skrattande
    Men jag är trött på att människor måste bet sig som arslen på nätet, jag ifrågasätter varför man måste 'spela Allan' bara för att man är anonym.
    Dessa människor (dvs inläggs-trollen) är oftast oansenliga människor när datorn inte är framför dem.

Intelligenta troll eller humor troll framkallar inte irritation på samma sätt som fjortistrollen och erhåller därför inte 'det måste vara fredag' inlägg på samma ilskna sätt utan kanske isåfall mer med humor.

(jag undrar förresten fortfarande var man kan läsa forumsreglerna?)

Dumhet diskriminerar inte
Svar på tråden TA - Troll Anonymous